;
coinex

معرفی و بررسی بازی بقالی مخصوص گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی

معرفی و بررسی بازی بقالی مخصوص گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی

بازی بقالی یک نمونه در بازی‌های سبک تفننی (Casual) بوده که توسط استودیوی طراحی گلیم گیمز 2 ساخته و به بازار بازی‌های موبایلی ایران عرضه شده است. این بازی از سبکی مشابه سایر تولیدات این شرکت مانند موتوری و هی تاکسی سود برده و توانایی سرگرم کردن کاربر را برای زمانی نسبتا کوتاه دارد.

داستان بازی بقالی

در بازی بقالی بازیکن در نقش یک فروشنده مغازه (بقالی) ایفای نقش می‌نماید. محیط بازی نیز فضای داخلی یک سوپرمارکت بوده که اجناس در قفسه‌ها و یخچال آن چیده شده اند. مشتریان در گروه‌های سه تایی وارد فروشگاه شده و کالای موردنظر خود را از فروشنده درخواست می‌نمایند. فروشنده نیز که کاربر نقش آن را بازی ماند باید اجناس درخواستی را به آنها تحویل دهد. در صورت عدم تحویل به موقع، خریداران ناراضی شده و پس از بازه مشخصی که با علامت قلب نشان داده شده فروشگاه را ترک می‌کنند.

در انتها نیز کاربر می‌بایست مبلغ کل جنس‌های فروخته شده را با مشتریان حساب کرده و با توجه به رقم پرداختی، باقیمانده پول را به آنها بازگرداند. در بازی بقالی و در محیط فروشگاه، سیستم‌های کمکی نیز وجود دارد. استفاده از یکی از سه شاگرد موجود برای فروشگاه (اصغر، قلی و هاشم) برای تحویل سریع کالاها و همچنین تعارف آب نبات به خریداران برای صبر بیشتر، دو نمونه از این عوامل کمکی هستند.

ارتقا اجناس در بازی بقالی

جالب ترین بخش بازی بقالی قسمت ارتقا اجناس موجود در فروشگاه است. با استفاده از بخش ارتقا محصولات، کاربر قابلیت به روز رسانی اجناس داخل مغازه را داشته که نمونه‌هایی محبوب تر و شناخته شده تر را از برند‌های مختلف برای فروشگاه فراهم می‌کند. هرچه که اجناس پیشرفته تر شده و سطح ارتقا آن بالاتر رود، قیمت آنها و در نتیجه میزان سود فروشگاه و در واقع امتیاز کاربر بیشتر می گردد.

گرافیک بازی بقالی

گرافیک بازی بسیار ساده و کارتونی بوده و در طراحی آن از سبک‌ها و تیپ‌هایی مشابه با سایر بازی‌های استودیو طراحی گلیم گیکز 2 استفاده شده است. در بعضی از قسمت‌ها مانند گرافیک شخص فروشنده و شاگردان بسیار پایین تر از سایر بخش‌ها بوده و تفاوت چشمگیری بین آنها و به طور مثال اجناس داخل فروشگاه و یا نوشته دارد که این امر ناهمانگی ناراحت کننده‌ای را برای بازیکن به وجود می آورد.

صدا و جلوه‌های صوتی بازی بقالی

در بازی بقالی از جلوه‌های صوتی خاصی استفاده نشده و دیالوگ‌ها و محاوره‌ها به تکه پرانی‌های تکراری این سبک بازی و جملاتی مانند “سلام، خدافظی!” دختر جوان و یا “باشه حالا، شما ارزشت بیشتر از اینهاست!” خلاصه شده است. موزیک متن نیز تم کوچه بازاری داشته و بعد از مدت کوتاهی آزار دهنده و خسته کننده می‌شود.

تبلیغات در بازی بقالی

تبلیغات در بازی بقالی از نوعی هوشمندانه بوده که بدون تاکید زیاد و آزار دهنده به معرفی برند‌های مختلف مواد غذایی، مواد شوینده و … پرداخته و سبکی جدید از تبلیغ را پیش می‌گیرد. در مقایسه با تبلیغات موجود در سایر بازی‌ها، تبلیغات موجود در بازی بقالی مانع از بازی و سرگرمی کاربر نمی‌شود.

نقاط ضعف

  • از نقاط ضعف بازی بقالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • گرافیک پایین مخصوصا در بخش کاراکترهای اصلی
  • صداگذاری نامناسب و خسته کننده
  • نبود خط داستانی

نقاط قوت

  • شبیه سازی و آموزش مفاهیم اولیه ریاضی مانند جمع و تفریق برای کودکان
  • سیستم تبلیغاتی جالب و مناسب

بازی بقالی در کافه بازار

بازی بقالی در فروشگاه کافه بازار نیز حضو داشته و با بیش از 200.000 بار دانلود، یک نمونه محبوب در سبک بازی‌های تفننی بوده که موفق به دریافت امتیاز 4 از سوی کاربران شده که به نظر می رسد بیشتر مربوط به گرو‌ه‌های سنی پایین باشد. این بازی با حجمی در حدود 50 مگابایت قابلیت نصب بر روی دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید را دارد.

سخن آخر

بازی بقالی با وجود کاستی‌های فراوان و نقاط ضعف زیاد و همچنین نبود داستان مناسب، نمی‌تواند بیشتر از چند ساعت کاربر را به خود مشغول نماید. به طور کلی این بازی برای کودکان جذابیت بیشتری داشته و می‌توان از آن به عنوان یک ابزار آموزشی برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی برای روان خوانی و جمع و تفریق ریاضی استفاده کرد. این بازی نتوانسته موفقیتی مشابه بازی هی تاکسی را تکرار نماید.

مشخصات کلی بازی بقالی در یک نگاه

نام بازی بقالی
سبک بازی تفننی
شرکت سازنده گلیم گیمز 2
کشور سازنده ایران
سیستم (های) عامل اندروید
حجم بازی 48 مگابایت
آخرین نسخه  1024
گروه سنی 3 سال به بالا
امتیاز تکرا (تکسکور) 5 از 10

منبع : تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر