;
coinex

6 سوال مهمی که صاحب کسب و کار در استخدام حسابدار باید به آن توجه کند

6 سوال مهمی که صاحب کسب و کار در استخدام حسابدار باید به آن توجه کند

هرکسی می‌داند داشتن یک حسابدار که در طول دوره مالیاتی به شما کمک کند ضروری است اما بعد از دوره مالیاتی و در طول سال، یک حسابدار می‌تواند یک منبع ارزشمند و مشاور قابل‌اعتماد به هنگام انجام یک کسب‌وکار باشد.

یک حسابدار خوبِ کسب و کار، در هر مرحله از مسیری که کسب‌وکار شما رشد می‌کند با شما همراه خواهد بود و به شما کمک می‌کند یک طرح کسب و کار ایجاد کنید و به اهداف مالی خود دست یابید؛ اما چگونه فرد یا شرکت مناسب را پیدا می‌کنید؟ ما به بررسی سوالاتی می‌پردازیم که شما باید هنگام انتخاب و استخدام حسابدار مناسب بپرسید. با تکرا همراه باشید.

1. آیا دوستانتان آن‌ها را معرفی کرده‌اند؟

قبل از اینکه سوال پرسیدن از حسابدار را شروع کنید به سراغ دوستان و یا مربیان بروید و از آن‌ها بخواهید افرادی را معرفی کنند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب حسابدار باید به آن توجه کنید پیدا کردن کسی است که صنعت شما و مدل کسب و کارتان را بشناسد. بنابراین از دوستانی که همکار شما در کسب و کارهای کوچک هستند و یا کسی که در همین زمینه شما بهترین نتایج را کسب می‌کند درخواست کنید.

2. آیا سابقه و منابع آن‌ها را بررسی کرده‌اید؟

هنگامی که فهرست کوتاهی از داوطلبان ایجاد کردید شما می‌خواهید سابقه کاری آن‌ها را بررسی کنید و به دنبال مراجعی هستید که حسابداران داوطلب با آن‌ها کار کرده‌اند. با هر یک از مراجع تماس بگیرید و زمان خوب و مناسبی را به صحبت کردن با آن‌ها در مورد سابقه داوطلب اختصاص دهید.

داشتن رزومه در انتخاب افراد موثر است اما در بسیاری مواقع اطلاعات روی کاغذ کافی نیست. آیا حسابدار پاسخگو است؟ آیا آن‌ها توجه واقعی به مسائل مهمی که صاحب کسب و کار با آن‌ها مطرح می‌کند را نشان می‌دهند؟ آیا حسابدار در برخورد با مشتریان به‌هم‌ریخته است یا مشتاق؟ و یا آن‌ها زمانی دارند که به شما و نیازهای شما اختصاص دهند؟

3. آیا شما را درک می‌کنند؟

حسابداری کسب و کار کوچک پیچیدگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد، بنابراین یافتن کسی که در کار با کسب و کارهای کوچک تخصص و مهارت لازم را داشته باشد، یک حرکت هوشمندانه است.

کسی که به‌طور مرتب با مشتریان کسب و کار کوچک ارتباط دارد در مورد مقررات مالیاتی و همچنین مسائل دیگری که ممکن است به وجود آیند آگاه‌تر خواهد بود. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید آن‌ها در زمینه صنعت و ساختار کسب‌وکار شما تجربه دارند.

به‌عنوان‌مثال، انواع کارهایی که فهرست می‌کنید ممکن است بسته به موقعیت شما متفاوت باشد و اگر شما به‌عنوان یک مالکیت انحصاری عمل کنید، تشکیل پرونده مالیاتی در مقایسه با شرکت سهامی متفاوت خواهد بود.

4. آیا آن‌ها آمادگی مناسبی دارند؟

سروکار داشتن با امور مالی ممکن است خسته‌کننده و سخت باشد بنابراین باید تلاش کنید یک حسابدار سطح بالا پیدا کنید. شما همچنین از نزدیک با این شخص و یا تیم کار خواهید کرد و می‌بایست مطمئن شوید که این فرد با شما همراه و همسو خواهد بود.

سعی کنید با داوطلبان به‌صورت شخصی و یا از طریق کنفرانس ویدئویی ارتباط داشته باشید، بدین طریق شما فرصت دیدن یکدیگر را خواهید یافت و زبان بدن آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

علاوه بر این، شما می‌خواهید مطمئن شوید که اگر با فردی از یک شرکت حسابداری مصاحبه می‌کنید، دقیقا با همان کسی صحبت می‌کنید که در آینده حساب شما را کنترل خواهد کرد.

گاهی اوقات صاحبان یک شرکت با مشتریان جدید دیدار می‌کنند اما بعدازآن، زمانی که امنیت کسب و کار تامین شد مشتریان را به کارکنان سطوح پایین‌تر ارجاع می‌دهند.

5 . آیا حسابداران خدماتی که شما نیاز دارید را انجام می‌دهند؟

دامنه کاری که یک شرکت حسابداری برای یک کسب و کار کوچک انجام می‌دهد وسیع و بسته به نوع نیازهای صاحب کسب و کار کوچک متفاوت است.

اگر شما تنها به دنبال کسی هستید که فرایند آماده‌سازی مالیات را انجام دهد، پس گزینه ایده‌آل در مقایسه با پیدا کردن کسی که پیش‌بینی‌های مالی، پرداخت حقوق و دستمزد، بودجه‌بندی و حسابرسی برای وام‌های مختلف را انجام دهد، متفاوت خواهد بود.

6. آیا قدرت مالی لازم در ازای خدمات آن‌ها را دارید؟

اگرچه داشتن حسابدار خوب پرهزینه است ولی زمانی که به هزینه می‌اندیشید باید به خاطر بسپارید برای داشتن یک حسابدار خوب که کسب و کارتان را شکوفا می‌کند، باید ارزش قائل شوید.

اگر شما یک مشاور مالی دارید که می‌تواند شما را در مسیر رشد کسب و کارتان راهنمایی کند، سرمایه‌گذاری روی چنین افرادی ارزشمند است. علاوه بر این، این‌گونه افراد کمک می‌کنند از انجام اشتباهاتی که ممکن است کسب وکارتان را در معرض خطر قرار دهد بپرهیزید.

یک حسابدار خوب می‌تواند به عضوی مهم و باارزش در تیم شما تبدیل شود بنابراین زمان مناسب برای پیدا کردن فرد یا شرکتی که برای کسب و کارتان مناسب است را اختصاص دهید.

هنگامی که ببینید می‌توانید با مدیریت درست مالی به موفقیت دست یابید، بی‌شک از اینکه سوالات مهمی را پرسیدید و برای یافتن بهترین فرد برای این کار تلاش کرده‌اید، خوشحال خواهید بود.

.

مشاهده آگهی استخدام و فرصت های شغلی شرکت های معتبر در وب سایت کاربوم

.

منبع: forbes

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر