;
coinex

تعادل بین کار و زندگی را با این 3 راهکار ایجاد کنید

تعادل بین کار و زندگی را با این 3 راهکار ایجاد کنید

خیلی راحت می‌توان کار را به‌عنوان مهم‌ترین بخش زندگی خود برگزید و تمام مسئولیت‌های دیگر را نادیده گرفت. به عنوان مثال اکثر کارآفرینان به توجه نکردن به چیزی جز سرمایه‌گذاری‌های خود معروف هستند اما این سطح از اختصاص زمان به کار بهترین راه برای رسیدن به موفقیت نیست. در ادامه سه راهکار برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی را معرفی می‌کنیم.

نه تنها ایجاد تعادل بین کار و دیگر سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها مهم است، بلکه برخورداری از سلامتی و تندرستی برای موفقیت بلندمدت بسیار حیاتی است.

اگر با هر فردی که تعادل قوی بین کار و زندگی ایجاد کرده است صحبت کنید قطعا آن‌ها خواهند گفت که بهره‌‌‌وری یکی از مهم‌ترین اجزا در این فرایند است. بااین‌حال، برای اینکه زمانی برای تفریح، بهداشت، سلامتی و آرامش داشته باشید لازم است کار کنید و درآمدی داشته باشید.

بنابراین بهره وری این امکان را فراهم می‌کند کار بیشتری را در زمانی کوتاه‌تر انجام دهید و عملی کردن تعادل بین کار و زندگی کمی آسان‌تر شود.

باید گفت، هیچ‌کس همیشه 100 درصد بهره وری ندارد پس چگونه اطمینان حاصل کنیم که جوانب مثبت کار اجازه نمی‌دهد تا تعادل بین کار و زندگی به هم بخورد؟

 مسئولیت‌های خود را به چند بخش تقسیم کنید

رنا آوادا بنیان‌گذار وعده‌های غذایی سالم تناسب‌اندام و مادر خانه‌دار چند بچه‌ی کوچک است. ایجاد تعادل بین رسیدگی به بچه‌های کوچک و یک شرکت در حال رشد سریع کار کوچکی نیست.

آوادا زمان دقیقی برای همه مسئولیت‌های خود تعیین می‌کند. حتی اگر او نتواند کاری که باید انجام شود را به پایان رساند به سراغ مجموعه بعدی کارها می‌رود.

کارهای معمول او شامل آماده کردن بچه‌ها برای رفتن به مدرسه و بیرون رفتن در صبح، پس‌ازآن یک ساعت ورزش، کار کردن تا زمانی که بچه‌ها به خانه می‌آیند و پس‌ازآن مادری کردن تا زمانی که بچه‌ها به خواب می‌روند است.

زمانی که آوادا برای اولین بار مادر شد فهمید که وعده‌های غذایی فوری و ناسالمی می‌خورد و به خاطر صرفه‌جویی در وقت ورزش نمی‌کرد، اما این کار تنها به کاهش سلامت و انرژی او منجر شد. درنتیجه، این مسئله باعث شد که او دیگر هرگز ساعت ورزش در صبح را از قلم نیندازد و همچنین تلاش کند هر وقت توانست زمانی برای مدیتیشن پیدا کند.

برقراری تعادل قوی بین کار و زندگی به معنی بهره وری بهتر و سلامت بیشتر است.

اگرچه او شاید گاهی اوقات مجبور شود بعضی از کارها را به زمانی بعد موکول کند ولی می‌داند که او بهره‌وری بیشتری از طریق تقسیم‌بندی زمان کار خواهد داشت.

هر وسیله‌ای که موجب حواس‌پرتی می‌شود را خاموش کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای به حداکثر رساندن بهره وری هنگام کار این است که اعلان‌ها و شبکه‌های اجتماعی را خاموش کنید و تنها زمانی که کاملا ضروری است از گوشی‌های هوشمند خود استفاده کنید.

بنتون ترنر از دانشگاه پنسیلوانیا درباره اثرات روانی رسانه‌های دیجیتال بر روی افراد تحقیق کرد و دریافت که ذهن ما به دریافت ا‌علان‌ها اعتیاد پیدا می‌کند. هر اعلانی چه یک متن، ایمیل و یا نظر باشد باعث آزاد شدن دوپامین شده و مغز ما به‌طور مداوم به‌سوی بررسی اعلان‌ها گرایش پیدا می‌کند.

هر وقت ما اعلانی را دریافت می‌کنیم تقریبا غیرممکن است آن را نادیده بگیریم و حتی زمانی که ما در حال کار هستیم ذهن ما می‌خواهد اعلان‌ها را بررسی کند.

به همین دلیل زمانی‌ که اعلان‌ها روی گوشی و رایانه می‌آیند فیس‌بوک، اینستاگرام و ایمیل‌ها را بررسی می‌کنیم.

تنها راه محدود کردن این اثر منفی بر بهره وری این است که استفاده از رسانه‌های دیجیتال را به حداقل رسانیم، اعلان‌ها را خاموش کرده و خود را از ابزارهایی که موجب حواس پرستی‌مان در حین کار می‌شود جدا کنیم.

برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی مثبت بمانید

به‌خصوص در طول مراحل اولیه استارتاپ، تمرکز روی آنچه باید انجام داد و همه مشکلاتی که با آن مواجه هستید راحت‌تر خواهد بود.

ذهنیت منفی، تمرکز روی کار جاری را سخت‌تر کرده و انگیزه انجام کارها را کاهش می‌دهد. به همین دلیل است که همیشه مثبت ماندن یک جنبه مهم ایجاد تعادل بین کار و زندگی است.

مثبت ماندن، کارایی شما را افزایش می‌دهد و همچنین از مشکلات روحی و روانی که ممکن است به تمام بخش‌های زندگی شما آسیب برساند جلوگیری می‌کند.

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه همیشه مثبت بمانید این است که برنامه‌ریزی کنید چه کارهایی را باید در کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام دهید. هماهنگ کردن کار کوتاه‌مدت با اهداف بلندمدتی که دارید اعتمادبه‌نفس شما را وقتی در مسیر درست حرکت می‌کنید افزایش می‌دهد حتی اگر شما در هرروز فقط چند گام کوچک بردارید.

علاوه بر این، در طول روز باید روی بررسی انجام مواردی از لیست خود تمرکز کنید اما به این صورت نباشد که تنها به خود لیست بیندیشید.

خود را به‌عنوان یک دونده ماراتن المپیک ببینید. فرقی ندارد یک مادر، یک دانش‌آموز، یک کارآفرین یا مدیر اجرایی باشید، زندگی شما طولانی است و موفقیت شما را فقط چند روز کاری خاص تعیین نمی‌کند.

شما باید کاری کنید که خودتان را در بهترین شرایط نگه دارید تا بتواند در «ماراتن زندگی» دوام بیاورید و از کاهش بهره وری و یا سلامت عمومی خود جلوگیری کنید.

صرف کردن زمانی جهت حفظ تعادل بین کار و زندگی، شما را خاطر جمع می‌کند که همیشه در بهترین شرایط خواهید بود و می‌توانید با هر چیزی که به سمت شما هجوم می‌آورد مقابله کنید.

.

منبع: thenextweb

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر