;
coinex

فروشگاه های اینترنتی برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید شرایط جدید را رعایت کنند!

فروشگاه های اینترنتی برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید شرایط جدید را رعایت کنند.

لازم است تا فروشگاه‌های اینترنتی برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی شرایط جدیدی را که به آنها ابلاغ خواهد شد، رعایت نمایند.

معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد که قرار است در خردادماه شرایط جدید دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به دارندگان فروشگاه‌های اینترنتی ابلاغ گردد.

فرانک اسکویی اعلام کرد که کسب و کارهای اینترنتی باید براساس آیین نامه جدیدی که موجود است فعالیت خود را ادامه دهند و شرایط جدید را رعایت نمایند. به گفته وی کسب و کارهای الکترونیکی حوزه صنفی، باید از اتاق اصناف، پروانه کسب بگیرند. شرایط جدید را در خردادماه وزیر صنعت اعلام می‌کند و افرادی که می‌خواهند نسبت به دریافت نماد اعتماد الکترونیک اقدام کنند لازم است تا این شرایط را رعایت نمایند.

وی ادامه داد براساس آیین نامه ماده ۸۷ قانون نظام صنفی، افرادی که مایل به انجام فعالیت صنفی هستند باید از اتحادیه پروانه کسب خود را دریافت نمایند. وی گفت چون فروشگاه‌های الکترونیکی دارای اتحادیه نیستند برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک لازم است به اتاق اصناف مراجعه نمایند.

ارائه پروانه کسب و سپس دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

به گفته معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اکنون اتحادیه‌ی مربوط به کسب و کارهای فضای مجازی وجود ندارد و تا وقتی که این اتحادیه راهندازی شود، دریافت پروانه کسب از اتاق اصناف ضروری خواهد بود.

وی ادامه داد مرکز اصناف و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در این زمینه به توافق رسیده‌اند و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند. او ادامه داد افرادی که برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مراجعه کنند با درخواست متقاضی، اطلاعات آنها به مرکز اصناف ارسال خواهد شد.

اسکویی در مورد دریافت پروانه کسب و کار از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، تاکید کرد:

پیرو ماده ۱۲ قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به منظور نظم بخشی و ساماندهی فعالیت‌های تجاری رایانه‌ای مجاز، ‌توسط اعضای صنف به وجود آمده است. همچنین مطابق با ماده ۳۲ آیین نامه اجرایی مواد 2 و ۱۷ قانون مذکور، فرد صنفی شخص حقیقی یا حقوقی است که فعالیت خود را در زمینه امور تحقیقاتی‌، طراحی‌، تولیدی‌ ،خدماتی‌، تجاری رایانه‌ای انجام می‌دهد.

به گفته اسکویی فقط کسانی که در حوزه فعالیت‌های رایانه‌ای هستند، عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای محسوب می‌شوند و این افراد درصورت فعالیت در فضای مجازی می‌توانند پس از دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از این سازمان مجوز لازم را اخذ نمایند.

معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه افزود:

افرادی که به صورت آنلاین در کار خرید و فروش پوشاک هستند، در دسته‌ی امور صنفی رایانه قرار نخواهند گرفت و صرفا استفاده از ابزار، دلیل بر عضویت در سازمان صنفی مربوطه نخواهد بود. در بسیاری از فعالیت‌های دیگر نیز چنین است، افراد از ابزارهای محتلف همچون رایانه استفاده می‌کنند اما کالا و خدماتی که توسط آنها در نهایت ارائه می‌گردد مهم است.

ارسال اطلاعات متقاضیان دریافت نماد الکترونیکی به وزارت ارشاد

اسکویی در مورد شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی ادامه داد که اطلاعات متقاضیان به مرکز اصناف و سپس اتاق‌های اصناف ارسال می‌گردد و نیازی به ارسال مجدد اطلاعات ندارند.

وی در این زمینه ادامه داد:

برای انجام فعالیت‌های لازم هماهنگی‌هایی نیز با وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گرفته است. در صورت درخواست متقاضی این اطلاعات از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به صورت الکترونیکی برای ثبت در وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی به سامانه مربوطه ارسال می‌گردد.

به گفته اسکویی شرایط جدید دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای کسب و کارهای اینترنتی و پرداخت هزینه برای دریافت پروانه کسب و کار مشکلاتی را نیز برای افراد به همراه دارد زیرا در مورد این کسب و کارهای اینترنتی و کسب و کارهای مشابه آنها هنوز یک دیدگاه سنتی وجود دارد.

مقررات زدایی وزارت اقتصاد و کسب و کارهای اینترنتی

به گفته اسکویی در مورد ارائه پروانه کسب به کسب و کارهای اینترنتی صحبت هایی با مرکز اصناف وزارت صنعت شده است تا تفاوت‌هایی در نظر گرفته شود. به گفته وی درخواستی نیز مبنی بر نوپا بودن این کسب و کارها برای هیات مقررات زدایی وزارت اقتصاد نیز ارسال گردیده است.

معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز با اشاره به این موضوع گفت:

کسب و کارهای الکترونیکی کوچک یا بزرگ لازم است تا اتحادیه و صنف مربوط به خود را داشته باشند زیرا این امر برای فعالیت آنها به منزله‌ی پشتوانه خواهد بود. همچنین لازم است تا کسب و کارهای کوچک و نوپا را همانند سایر کسب و کارها در نظر نگیریم.

به گفته وی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی قصد دارد کسب و کارهای کوچک و نوپای فضای مجازی را مشخص نماید و قواعد پیچیده کسب و کار را برای آنها در نظر نگیرد. زیرا آمارهای جهانی نیز نشان از شکست کسب و کارهای مجازی نوپا دارند. بنابراین نباید هزینه‌های سنگینی را متوجه این کسب و کارها نمود.

وی در این زمینه ادامه داد:

از هیات مقررات زدایی درخواست شده است تا درصورت امکان، کسب و کارهای اینترنتی نوپا نیازی به دریافت برخی مجوزها نداشته باشند. ما در حال حاضر لازم است تا تمامی کسب و کارهای صنفی برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به اتاق اصناف مراجعه کرده و مجوز دریافت نمایند.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر