;
coinex

تولید تراشه کرین 970 آغاز شد؛ اولین تراشه هوش مصنوعی جهان

تولید تراشه کرین 970 آغاز شد؛ اولین تراشه هوش مصنوعی جهان
تولید اولین تراشه هوش مصنوعی جهان با نام تجاری کرین 970 آغاز شد. پردازنده‌های نسل جدید هایسیلیکون در ماه سپتامبر و پیش از معرفی هواوی میت 10 خودی نشان می‌دهند.

گزارش‌های جدید که از تایوان به بیرون درز کرده، نشان می‌دهد که تولید انبوه تراشه کرین 970 هایسیلیکون شروع شده است. شایعات می‌گویند که این تراشه جدید، در گوشی هواوی میت 10 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. گوشی هوشمندی که با داشتن یک صفحه نمایش بزرگ و سیستم دوربین دوگانه‌ای که با تکنولوژی لایکا درهم آمیخته و قدرت پردازشی خود را از این تراشه جدید کسب خواهد کرد.

تراشه کرین 970 که عنوان اولین تراشه هوش مصنوعی جهان را با خود یدک می‌کشد، با یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بسته بندی خواهد شد. این پردازنده شامل 4 هسته ARM Cortex-A73 و 4 هسته ARM Cortex-A53 است، البته صحبت‌هایی درباره استفاده از هسته‌های Cortex-A75 با سرعت پردازشی بالاتر نیز در آن شنیده می‌شود.

اولین تراشه هوش مصنوعی جهان با ماکزیمم فرکانس کاری در حدود 2.8 گیگاهرتز تا 3.0 گیگاهرتز کار خواهد کرد. علاوه بر این گفته می‌شود که این تراشه به باند Cat. 12 LTE مجهز بوده و اولین تراشه ساخت هواوی است که از لیتوگرافی 10 نانومتری در طراحی آن استفاده شده است.

بر اساس ادعای هواوی، کرین 970 که اولین تراشه هوش مصنوعی جهان خواهد بود، به جز آنکه در هواوی میت 10 قدرتنمایی خواهد کرد، در گوشی‌های پرچمدار بعدی سری میت هواوی که در سال آینده به بازار وارد می‌شوند نیز قرار خواهد گرفت.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر