;
coinex

عضویت در کانال های تلگرامی ؛ هر ایرانی 18 کانال!

عضویت در کانال های تلگرامی ؛ هر ایرانی 18 کانال!

عضویت در کانال‌های تلگرامی مختلف به یک بحث داغ تبدیل شده تا جایی که به گفته مسعود اسدپور، سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی، کانال‌های عمومی تلگرام به زبان فارسی حدود 555 هزار هستند و مطالب منتشر شده در آنها نیز مرز 1 میلیارد را گذرانده و به 1.1 میلیارد رسیده است.

به گفته وی، کل صفحات سایت‌های فارسی از ابتدا تاکنون 1.2 میلیارد بوده ولی تلگرام از سال 1394 تاکنون در کانال‌های عمومی خود 1.1 میلیارد مطلب را منتشر نموده است. از نظر وی این میزان انتشار مطلب نشان از یک رکورد جدید دارد.

به گفته اسدپور، انتشار روزانه مطالب در تلگرام 2 تا 3 میلیون است و در این صورت تا آخر مهرماه از رکورد سایت‌ها نیز پیشی خواهد گرفت. شاید عضویت در کانال‌های تلگرامی و دنبال کردن مطالب کانال‌ها راحت از خواندن مطالب سایت‌ها باشد.

وی در این خصوص ادامه داد که از بین 555 هزار کانال موجود حدود 20 هزار عدد از آنها حداقل 5 هزار عضو دارند و مطالبی که این کانال‌ها منتشر می‌کنند 88 درصد آنها تولیدی و جدید است و 12 درصد آنها به صورت بازنشر است. وی اشاره نمود که مطالب تولیدی هم تاحدودی کپی مطالب سایر کانال‌هاست.

همچنین به گفته اسدپور 720 میلیون اکانت تلگرامی وجود دارد که از این میان 40 میلیون مربوط به کاربران ایرانی است. بنابراین به گفته وی به طور متوسط هر کاربر ایرانی در 18 کانال تلگرامی عضو است.

به گفته وی در یک ماه اخیر 70 درصد از کانال‌ها فعالیت داشته‌اند و مطالب منتشر شده توسط این کانال‌ها نیز 1125 بازدید داشته‌اند و در اینجا می‌توان سهم هر کاربر ایرانی را 30 هزار مطلب دانست.

اسدپور همچنین اظهار نمود که اگر برای خواندن هر مطلب از یک کانال 1 دقیقه زمان لازم باشد، عضویت در کانال‌های تلگرامی سرانه مطالعه را به میزان 500 ساعت افزایش داده‌اند.

.

منبع: tasnimnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر