;
coinex

بیل گیتس 64 میلیون از سهام مایکروسافت را به خیریه اهدا کرد

بنیان‌گذار مایکروسافت بیل گیتس سهم خود را از این شرکت به 1.3 درصد کاهش داد، وی در سال 1996 صاحب 24 درصد از سهام این غول نرم‌افزاری جهان بود.

گیتس روز دوشنبه اعلام کرد که 64 میلیون از سهام مایکروسافت را که قیمتی معادل 4.6 میلیارد دلار دارد، به امور خیریه بخشیده است. بر اساس گزارش بلومبرگ این واگذاری پس از 16 میلیارد دلاری که وی در سال 1999 اهدا کرده بود و 5.1 میلیاردی که سال 2000 بخشیده بود، بزرگ‌ترین اهدای خیریه‌ی وی بوده است.

البته در مدارکی که بیل گیتس تکمیل کرده، فاش نشده که این سهام دقیقا به کجا اهدا شده است. اما فعالیت‌های بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس که توسط شخص بیل گیتس و همسر وی اداره می‌شود در اقدامات بشردوستانه تمرکز دارد. با این اهدای سهام حدودا 103 میلیون سهم برای وی باقی مانده و خانم ملیندا گیتس نیز مالک 425 هزار سهام مایکروسافت است.

اگر آقای بیل گیتس به همین روند اهدای سهام خود در مایکروسافت ادامه دهد تا سال 2019 سهام وی به صفر خواهد رسید. مدیرعامل سابق مایکروسافت استیو بالمر همچنان بزرگ‌ترین سهامدار مایکروسافت به شمار می‌رود که پس از وی بیل گیتس و مدیرعامل فعلی مایکروسافت ساتایا نادلا قرار می‌گیرند.

در حالی که از لحاظ مالی چنین اهدایی بسیار بزرگ محسوب می‌شود اما گیتس همچنان به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان باقی‌مانده است. بلومبرگ اکنون ثروت بیل گیتس را 86.1 میلیارد دلار اعلام کرده، در حالی که پیش از این ثروت وی 90 میلیارد دلار اعلام شده بود. بنیان‌گذار آمازون جف بزوس نیز با اختلاف کمی در جایگاه بعدی قرار دارد؛ وی ماه گذشته پیش از سقوط قیمت سهام آمازون برای مدت کوتاهی در جایگاه ثروتمندترین فرد جهان قرار گرفته بود.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر