;
coinex

تهدید وزارت صنعت توسط واردکنندگان خودرو ؛ مسدود بودن سایت ثبت سفارشات خودرو

تهدید وزارت صنعت توسط واردکنندگان خودرو ؛ مسدود بودن سایت ثبت سفارشات خودرودر اخبار جدید، تهدید وزارت صنعت توسط واردکنندگان خودرو به چشم می خورد. زیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی وضعیت واردات خودرو، روند ثبت سفارش واردات خودرو را برای مدتی متوقف نموده است. این در حالی است که میزان واردات خودرو در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 130 درصد افزایش داشته است.

اما وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نموده که سایت باز خواهد شد و به گفته آنها هدف ساماندهی واردات خودرو تا زمان اصلاح مقررات است.

این عملکرد وزارت صنعت، باعث نگرانی واردکنندگان خودرو شده و آنها منافع خود را در خطر می بینند. به نظر می رسد، تهدید وزارت صنعت توسط واردکنندگان خودرو و شکایت از آنها به مراجع قضایی قدم بعدی واردکنندگان باشد، زیرا به گفته آنها این کار باعث ضرر زیادی شده است.

رشد شدید و 130 درصدی واردات خودرو در سال جاری باعث شده تا وزارت صنعت سایت را ببندد و در فکر ساماندهی این واردات باشد و ثبت سفارش جدید را تا زمانی که طرح ساماندهی واردات خودرو در هیات دولت به صورت نهایی تصویب می شود متوقف کند.

به دنبال این اقدام واردکنندگان نیز بیکار نبوده و چون منافع خود را در خطر می بینند تلاش کرده اند تا این وزارتخانه را تحت فشار قرار دهند تا سایت باز شود و ثبت سفارشات از سر گرفته شود. به گفته واردکنندگان این توقف ثبت سفارشات و کاهش واردات افزایش قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

به گفته مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت معدن و تجارت، دستورالعمل های مربوط به ساماندهی واردات خودرو برای هیات دولت ارسال شده تا تصویب گردد، بعد از تصویب و اجرایی شدن دستورالعمل ها ثبت سفارش واردات خودرو مجددا آغاز خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد با وجود اینکه سایت بسته شده و امکان ثبت سفارش جدید وجود ندارد اما سفارشاتی که مربوط به گذشته بوده اند همچنان ادامه خواهند داشت و در این مورد مشکلی وجود ندارد. همچنین به گفته وی در سال جاری با افزایش واردات خودرو روبه رو بوده ایم و قیمت خودروهای وارداتی افزایش نخواهد یافت و بلکه کاهش می یابد.

با وجود اینکه وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام نمود که سایت برای ثبت سفارشات جدید واردات خودرو باز خواهد شد و مشکلی وجود ندارد اما تهدید وزارت صنعت توسط واردکنندگان خودرو و شکایت از آنها به مراجع قضایی همچنان ادامه دارد و صحبت های وزارت صنعت نتوانسته است این افراد را قانع نماید. واردکنندگان خودرو به قوه قضاییه شکایت و ادعای ضرر و زیان خواهند نمود.

فرهاد احتشام در مورد بسته بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو و اقدامی که قرار است توسط واردکنندگان خودرو انجام گیرد اعلام نمود:

خسارتی که به دلیل مسدود بودن سایت ثبت سفارشات خودرو به  واردکنندگان تحمیل شده است را حتما در مراجع قضایی بررسی می‌کنیم زیرا بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو یک کار غیرقانونی بوده و ما این موضوع را به ‌صورت قانونی پیگیری قضایی خواهیم نمود.

اکنون که در آستانه انتخاب وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت هستیم باید ببینیم که وزیر جدید دولت دوازدهم چه برخوردی با این عمل واردکنندگان خودرو خواهد داشت!

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر