;
coinex

کنفرانس ریاضی ایران در دانشگاه بوعلی ؛ تندیس مریم میرزاخانی رونمایی می شود

کنفرانس ریاضی ایران در دانشگاه بوعلی ؛ تندیس مریم میرزاخانی رونمایی می شود

در روز چهارشنبه 25 مرداد ماه دکتر اسماعیل فیضی، دبیر کنفرانس ریاضی ایران در مورد ریاضیات و تاریخچه آن اطلاعاتی را ارائه نمود و اشاره کرد که یکی از وظایف مهم اساتید، محققان و مراکز علمی برای توسعه کمی و کیفی برگزاری کنفراس‌های علمی در کشور است تا ازاین طریق بتوان تجربیات به دست آمده را به نسل‌های آینده منتقل نمود.

وی بیان نمود که از دهه 50 کنفرانس ریاضی ایران پایه گذاری شده و امسال در همدان چهل و هشتمین دوره آن برگزار می‌گردد. وی به وظایف انجمن ریاضی کشور اشاره کرد و ادامه داد ریاضیات دارای ۹۴ شاخه اصلی است که ۱۶شاخه آن قرار است در کنفرانس ریاضی ایران ارائه گردد.

به گفته دکتر فیضی در سال چندین سمینار ریاضی مختلف در کشور برگزار می‌گردد و همگی این سمینارها در ذیل کنفرانس ریاضی ایران قرار می‌گیرند.

به گفته وی علاوه بر همدان، شهرهای تبریز، شیراز و اصفهان نیز مایل به برگزاری کنفراس ریاضی ایران بوده‌اند اما با درخواست گروه ریاضی دانشگاه بوعلی‌سینا برای میزبانی این کنفرانس انجمن ریاضی کشور با درخواست آنها موافقت کرده است.

فیضی با اشاره به گردشگری بودن همدان تاکید نمود که برگزاری کنفرانس ریاضی ایران در همدان به رشد توریسم علمی و فرهنگی این شهر کمک شایانی خواهد کرد. وی همچنین دانشگاه بوعلی‌سینا را جز دانشگاه‌های برتر کشور معرفی کرد.

وی اعلام نمود که از آبان ماه سال 1395 سایت این کنفرانس باز بوده و حدود هزار مقاله تاکنون دریافت شده است. به گفته وی از بین این هزار مقاله 700 مقاله ارائه می‌گردد.

به گفته دکتر فیضی کنفرانس ریاضی ایران در روز سه شنبه 31 مردادماه سال جاری در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌گردد و محمدرضا عارف و محمدمهدی زاهدی که از نمایندگان مجلس هستند نیز حضور خواهند داشت. همچنین به گفته وی از 800 استاد داخل و خارج از کشور نیز برای حضور در این کنفرانس دعوت شده است.

وی خاطر نشان نمود که در افتتاحیه این مراسم قرار است تندیس نابغه و استاد ریاضی ایران و جهان، مریم میرزاخانی نیز رونمایی گردد. این تندیس را استاد بهرقم، هنرمند لالجینی طراحی کرده است.

برگزاری پنل کارآفرینی

به گفته دبیر کنفرانس ریاضی ایران، این کنفرانس از 31 مرداد تا 3 شهریور ادامه خواهد داشت و قرار است در بعدازظهر همان روز نیز برای دانشجویان ریاضی به صورت ویدئو کنفرانس پنل کارآفرینی با حمایت صندوق کارآفرینی امید برگزار گردد.

برگزاری پنل آموزش و پرورش

وی همچنین از برگزاری پنل آموزش و پرورش نیز برای معلمان صحبت کرد و اشاره نمود که این پنل 400 نفره بوده و اول شهریور ماه در خانه معلم همدان برگزار می‌شود. به گفته وی اساتیدی چون پروفسور شهشهانی از دانشگاه شریف در این پنل سخنرانی خواهد کرد.

به گفته فیضی این کنفرانس پنل دانش آموزی هم خواهد داشت که در روز دوم شهریور ماه خواهد بود و 200 نفر از علاقه‌مندان رشته ریاضی می‌توانند در آن حضور داشته باشند.

فیضی در پایان اشاره کرد که 2000 تا 3000 کبوتر آزادی نیز ساخته شده است تا در هفته دفاع مقدس در سطح شهر توزیع شود. به گفته وی این طراحی از تعامل با خانه ریاضیات همدان بوده و با پایگاه نوژه نیز هماهنگی لازم صورت گرفته است.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر