;
coinex

5 راه برای کسب درآمد از یوتیوب در سال 2017

5 راه برای کسب درآمد از یوتیوب در سال 2017

یوتیوب می‌تواند پلتفرمی سودمند باشد، تنها اگر از تمام پتانسیل آن استفاده کنید. در این مقاله به این موضوع اشاره می‌کنیم که چگونه می‌توان از طریق درآمد داشت و پول درآورد. در ادامه با تکراتو همراه شوید.

در سال 2016، ماهانه 3.25 میلیارد ساعت ویدیو در YouTube مشاهده شد. آیا شما هم ویدیوهای خود را ارسال کردید و سهمی از این ساعات داشتید؟ بسیاری از فیلمسازان و تولیدکنندگان محتوا توانستند درآمد زیادی از یوتیوب کسب کنند؛ با این حال، فرصت‌های از دست رفته کم نیست.

Justin Odisho، از تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم، راه‌هایی را برای کسب درآمد از یوتیوب معرفی کرده تا همه بتوانند از فرصت‌های پیش رو استفاده کنند. او پنج روش بالقوه پول سازی در این پلتفرم را بازگو کرده و امیدوار است که این روش‌ها سودمند و مفید باشند. همچنین راه‌های دیگری نیز به آن‌ها اضافه کردیم تا شما به راحتی بتوانید در این پلتفرم محبوب به درآمد برسید. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید بدانید که راه های پول درآوردن در یوتیوب چیست و یوتیوب چگونه به تولیدکنندگان محتوا پول می دهد، بخش بعدی مقاله را از دست ندهید.

بهترین راه های کسب درآمد از یوتیوب

پیش از هرچیز باید بدانید که لازمه کسب درآمد (Monetization) از این پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو، داشتن مخاطبان متعهد و با تعامل بالاست. در این مقاله تمرکز روی راه های پول درآوردن از یوتیوب است، راه‌هایی که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم:

  1. ادسنس (AdSense)
  2. بازاریابی واسطه‌ای یا فروش رابطه‌ای
  3. محصولات
  4. خدمات
  5. برندها و اسپانسرها

در ادامه به بررسی مختصر و مفید هرکدام از این روش‌ها می‌پردازیم.

1. ادسنس

Odisho می گوید ادسنس، که همان سرویس تبلیغاتی گوگل است، روشی عالی و آسان برای شروع پول درآوردن از بازدیدها و دنبال کنندگان در یوتیوب است. او همچنین گفت که این روش نباید تنها راه درآمد شما باشد؛ چرا که مبلغ دریافتی شما به ازای هر 1,000 بازدید 1 دلار است.

2. بازاریابی واسطه‌ای

اگر در یک فروشگاه اینترنتی مانند آمازون به عنوان یک بازاریاب واسطه‌ای (affiliate) عضو هستید، می‌توانید با لینک دادن به صفحه محصولات در فروشگاه، به ازای خرید پس از تماشای ویدیو توسط یک شخص، مقداری حق کمیسیون (5 تا 10 درصد) دریافت کنید.

3. محصولات

فروش محصولات می‌تواند یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی از این پلتفرم محبوب باشد. به مخاطبانتان مانند یک کسب و کار نگاه کنید. می خواهید چه چیزی را بفروشید؟ طبق گفته‌های Odisha، اگر کسی توانسته با کانال YouTube خود نرم افزاری را به فروش برساند، پس باید درباره هر فرصت دیگری برای فروش محصولات فیزیکی و دیجیتالی نیز فکر کند.

4. خدمات

فراتر از محصولات، امکان فروش خدمات و سرویس‌ها به عنوان یک تولیدکننده محتوا نیز وجود دارد. پس از اینکه تعداد قابل توجهی مخاطب پیدا کردید، مهارت‌های خود را تبلیغ کنید. اگر یک سخنران عمومی هستید، همین را انتخاب کنید. خود Oshido با پخش زنده ویدیوهای فیلم سازان با آن‌ها مشورت می‌کند. او همچنین به مشتریان درباره افزایش مخاطبان آنلاین مشاوره می‌دهد.

5. همکاری با برندها و اسپانسرها

بعد از اینکه در همکاری با AdSense حرفه‌ای شدید، می‌توانید به فرصت‌های جذب حامی مالی نیز فکر کنید. به جای اینکه بگذارید گوگل ویدیوهای تبلیغاتی که قبل و در میانه ویدیو پخش می‌شود را انتخاب کند، مستقیما خودتان، با جذب یک اسپانسر این کار را انجام دهید. Oshido در این رابطه می‌گوید:

برندها می‌توانند محصولاتشان را رایگان به شما دهند تا شما آن‌ها را بررسی کنید، و مقداری هم پول بخاطر صحبت درباره سرویس یا محصولی مشخص که متعلق به اسپانسر است، پرداخت کنند.

6. دریافت کمک‌های مالی از مخاطبان

مخاطبان متعهد، قطعا نسبت به برند محبوبشان باسخاوت هستند و همواره قصد دارند نقشی در بهتر شدن و رشد برند/محصول/سرویس مورد نظرشان داشته باشند. پلتفرم Patreon جایی است که در این امر به تولیدکنندگان محتوا، هنرمندان و… کمک می‌کند. در این روش به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که از کاربران خود چندین و چند بار تقاضای کمک‌های مالی کنید، اما اگر بتوانید در انتهای ویدیو به طور مناسب از مخاطبانتان درخواست کنید که در ساخت محتواهای مناسب به شما کمک کنند، درآمد خوبی می‌توانید از این طریق کسب نمایید.

7. حق اشتراک سرویس YouTube Red

اشتراک Youtube Red، سرویسی بدون وجود تبلیغات در یوتیوب است که کاربران بدین منظور، مبلغ ثابتی را به صورت ماهیانه پرداخت می‌کنند. روش درآمدزایی در این روش با روش‌های دیگر متفاوت است. از آنجایی که تبلیغات برای این دسته از افراد به نمایش درنمی‌آید، یوتیوب تصمیم گرفته بخشی از درآمد حاصل از این سرویس را نیز در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار دهد. بنابراین هرچه بتوانید کاربران یوتیوب رد را بیشتر از سایرین در کانال خود نگه دارید، پول بیشتری در می‌آورید.

.

منبع: nofilmschool

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    با عرض سلام
    واقعا دستتون درد نکنه بابت اموزشها
    میخاستم ببینم برا ایرانی ها تا چه حد ممکنه جواب بده با توجه به اینکه تو تحریم هستیم اخه پول به حساب پی پال ریخته میشه پیپال هم وقتی بفهمه کاربر ایرانی هستیم کلا جلوی حساب رو میبنده
    لطف کنید راهنمایی کنید تا بتونیم درست پیش بریم
    ممنون از لطفتون

    پاسخ

    از دیجیتال جدید pm7 که به تازگی ارائه
    شده و شما میتونید با ثبت نام در سایت به صورت رایگان
    20 دلار اعتبار بگیرید و با
    اعتبارتون ارز pm7 بخرید
    bit.ly/pm7icofree

    این روزها بازار ارزهای دیجیتال
    خیلی داغه و حتی تلگرام هم در حال اماده سازی بسترش برای ارائه ارز دیجیتال اختصاصی خودش هستش
    امروزه 1 عدد بیت کوین (ارز
    دیجیتال ) چیزی در حدود 51 میلیون تومان
    ارزش داره
    برای ورود به سایتش از لینک زیر میتونید استفاده کنید

    bit.ly/pm7icofree

    پاسخ