;
coinex

اندروید 8.0 با نام اوریو رسما رونمایی شد؛ تایید نام و جدول زمانبندی انتشار

اندروید 8.0 با نام اوریو رسما رونمایی شد؛ تایید نام و جدول زمانبندی انتشارکمپانی گوگل شب گذشته مشخص کرد که اندروید 8.0 با نام اوریو در چه تاریخی در دسترس کاربران این پلتفرم قرار می گیرد. این کمپانی در ادامه خورشید گرفتی آمریکا که بعدازظهر گذشته انجام شد، جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید را در یک رویداد ویژه معرفی کرده و مجسمه جدید اندروید را نیز که بی شباهت به خورشید گرفتی نیست، به نمایش گذاشت. حال کاملا مشخص شد که نام اندروید 8.0، اوریو (Oreo) بوده و به تمامی شایعات پیرامون این موضوع پایان داده است.

علاوه بر مشخص کردن نام رسمی اندروید 8.0 ، کمپانی گوگل از جوانب مرتبطی خبر داد که از امروز در پروژه منبع باز اندروید (AOSP) در دسترس قرار می گیرد؛ این امکان برای کسانی فراهم شده که می خواهند هرچه زودتر به جوانب این سیستم عامل پی ببرند. این کمپانی همچنین از انتشار اندروید 8.0 برای کاربران گوشی های اندرویدی خبر داد. گوشی های پیکسل و نکسوس به زودی نسخه جدید این سیستم عامل را دریافت می کنند، البته از تاریخ دقیق آن حرفی به میان نیاورده است. گوگل اعلام کرد که گوشی های پیکسل، پیکسل ایکس ال، نکسوس 6 پی و نکسوس 5 ایکس در مرحله تست های حامل قرار دارند و زودتر از سایر موبایل های اندرویدی از جدیدترین نسخه این پلتفرم بهره مند می شوند. علاوه بر این مشخص شد دستگاه هایی که در برنامه پیش نمایش توسه دهندگان قرار دارند، به زودی نسخه جدید را دریافت می کنند.

تقریبا بسیاری از قابلیت های اندروید 8.0 در آخرین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان فاش شد. یکی از ویژگی های جالب نسخه جدید، قابلیت تصویر در تصویر است که لزوما یک افزونه در مود چند پنجره همزمان به شمار می رود. از دیگر قابلیت ها می توان به Notification dots اشاره کرد که دسترسی ساده تری را به نوتیفیکشن ها و پاسخ دادن به آنها فراهم کرده است. امنیت بیشتر از طریق Googe Play Protect و بسیاری از بهینه سازی های ناملموس که به افزایش عمر باتی منجر می شود، از دیگر ویژگی های اندروید 8.0 به شمار می رود. یکی از قابلیت هایی که گوگل با تمرکز بالایی به معرفی آن پرداخت، سرعت فوق العاده بالای اندروید اوریو است. پس همه چیز در این نسخه از اندروید به سرعت انجام خواهد شد.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر