;
coinex

رهبران متفکر چطور وفاداری کارمندان را به دست می آورند؟

رهبران متفکر چطور وفاداری کارمندان را به دست می آورند؟بدیهی است که رضایت مشتری، اصلی ترین و مهم ترین اولویت تمامی صاحبان کسب و کار باشد. زمانی که مشتری ها راضی باشند، دوباره با شما همکاری کرده و دیگران را نیز به شما معرفی می کنند. مشتری بیشتر، به معنای افزایش فروش و سود شرکت خواهد بود؛ اینطور نیست؟ نه کاملا! وفاداری کارمندان مهم ترین مولفه برای دستیابی به اهداف شرکت به شمار می رود.
بهترین شرکت ها در دنیای کسب و کار به خوبی می دانند که کارمندان در حقیقت نیروی حیاتی شرکت به شمار می روند. زمانی که کارمندان وفادار ، شاد، با انگیزه و اجتماعی داشته باشید، متوجه می شوید که تمامی خلاقیت ها، تلاش ها و سخت کوشی های خود را روی فعالیت و خدماتی که ارائه می دهند، متمرکز خواهند کرد، به طوریکه محصول یا خدمت شما را از دیگر رقیبان متمایز می کند.
اگر کارمندان با شغل و فعالیت خود تعامل نداشته و با آن ارتباط برقرار نکنند، می توانند هزینه های ضعف خدمات، ناکارآمدی تولید و خدمات ناقص به مشتریان را به شرکت تحمیل کنند. از همه مهمتر اینکه کارمندان ناراضی، یکی از مهمترین مولفه ها برای دستیابی به موفقیت شرکت را ندارند؛ یعنی وفاداری. هزینه ای که تعداد کارمندان اخراجی و یا کسانی که استعفا می دهند، به شرکت وارد می کند، بسیار زیاد است. شرکت ها در این شرایط، علاوه بر اینکه دانش مربوط به این دسته از کارمندان را از دست می دهند، باعث می شوند که حجم کاری بیشتری به سایر کارمندان تحمیل شده و هزینه ی زیادی نیز برای استخدام و آموزش نیروی جدید صرف می کنند.
با این اوصاف، شما چطور می توانید وفاداری کارمندان، روحیه و تعامل آنها را افزایش دهید؟
استاد سابق دانشگاه هاروارد و فیلسوف آمریکایی، یوشیا رویس توانست مولفه های حیاتی برای ایجاد وفاداری کارمندان در محیط کار را با عنوان Philosophy of Loyalty (فلسفه ی وفاداری)، تدوین کند. رویس در این باره توضیح می دهد که وفاداری کارمندان در حقیقت به یک علت، دلیل و یا هدفی بزرگتر از مسائل فردی نیاز دارد. به عقیده ی او، همه ی ما می خواهیم بخشی از چیزی باشیم که خارج از دنیای درونی ماست.
همین مساله می تواند دلیل وفاداری بسیاری از مردم به تیم ورزشی مورد علاقه شان، حزب های سیاسی و عقاید مذهبی را توجیه کند. میلیون ها نفر در سراسر جهان، سالانه هزینه های زیادی را متحمل می شوند تا بخشی از اتفاق های دنیای پیرامونشان را احساس کنند.
رویس همچنین توضیح می دهد: “درحالیکه یک دلیل از هر هدف شخصی بزرگ تر است، در عین حال، هرگز نمی تواند کاملا غیر شخصی باشد.” کارمندان وفادار باید از لحاظ احساسات و شخصیت درونی به شما متصل باشند. وظیفه رهبری شرکت های بزرگ این است که شخصیت درونی کارمندان را درگیر کند.
اگر می خواهید وفاداری کارمندان را به دست آورید، باید آنها را قانع کنید که کسب و کار، یک مساله شخصی است. در حقیقت، همه چیز در اصل و وجود یک انسان، شخصی است. مردم بخش زیادی از زمان خود را در اداره و محیط کار سپری می کنند؛ خیلی بیشتر از زمانی که برای خانواده، دوستان و سرگرمی هایشان صرف می شود.
شما به عنوان یک رهبر، نباید کارمندان را تنها ابزارهایی برای انجام کارها ببینید؛ آنها افرادی هستند که نیازهای متفاوتی دارند، رویاپردازی می کنند و شور و اشتیاق دارند. شما باید بدانید که چه چیزی در آنها ایجاد انگیزه می کند؛ علاوه بر این باید به خاطر خدمات و تلاش هایشان، از آنها قدردانی کنید؛ تمامی این موارد می تواند به افزایش وفاداری کارمندان منجر شود.
یکی از روش ها برای افزایش وفاداری کارمندان ، نشان دادن احساس مهربانی است. یکی از کارآفرینان معروف، سالانه مبلغ 5000 دلار را تنها برای هدیه دادن به کارمندان هزینه می کند. او درباره ی رویدادهای مهم زندگی کارمندانش، مثل تولدها، سالگردها، فارغ التحصیلی ها و غیره پرس و جو کرده و حتی هدایایی مثل دسته گل، بلیط رویدادهای ورزشی و غیره را به آنها اهدا می کند. این هدایا، علیرغم گران قیمت بودن، پیام واضحی را نیز به همراه دارند: من از زندگی شما باخبر هستم و به آن اهمیت می دهم.
یکی دیگر از شرکت های بزرگ هم مبالغ زیادی را به عنوان وام های بدون بهره به کارمندان خود اختصاص می دهد. زمانی که کارمندان به مبلغ زیادی نیاز داشته باشند، می دانند که می توانند چنین مبلغی را تحت عنوان وام از شرکت خود دریافت کنند. حال تصور کنید که میزان وفاداری چنین کارمندانی چقدر است.
اگر شرایط مالی شرکت مساعد نیست، باز هم می توانید از روش های مختلف و بدون صرف هزینه های زیاد، ارتباط و احساسات درونی را به نمایش بگذارید. کلمات، رایگان و در عین حال قدرتمند هستند؛ به ویژه اگر به درستی از آنها استفاده کنید. جک ولش، مدیر عامل سابق و مشهور GE به خاطر نامه هایی که با دستان خود می نوشت و برای قدردانی از کارمندان ارسال می کرد، شناخته شده بود. کارمندان ولش از دریافت نامه های کوتاه با مضمون قدردانی و سپاسگذاری از طرف رئیس خود، بسیار خوشحال می شدند و وفاداری خود را با عملکردشان به نمایش می گذاشتند.
همیشه به دنبال روش هایی برای تعریف کردن از کارمندانتان باشید. به آنها بگویید که چقدر قدردان آنها هستید و چه ارزشی برای شرکت دارند. ایمیل های کوتاه یا پیام های صوتی برایشان ارسال کنید؛ کلمات می توانند پل هایی را بسازند که حتی پول هم نمی تواند آنها را خراب کند.
اگر کارمندانتان احساس کنند که شما عمیقا به آنها اهمیت می دهید و بدانند که بخشی از یک تیم بزرگ هستند که برای رسیدن به یک هدف تلاش می کنند، در نهایت احساس می کنند که شرکت شما، تنها جایی برای کار کردن نیست. در نتیجه وفاداری کارمندان را افزایش می دهید، عملکردشان را تقویت می کنید و به موفقیت های بزرگ تر می رسید.

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر