;
coinex

مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس ؛ بزرگ در برابر بزرگتر

مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس ؛ بزرگ در برابر بزرگتر
مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس در نوع خود مقایسه‌ای جالب و البته جذاب خواهد بود. قرار گرفتن پرچمدار جدید سری گلکسی Note در برابر پرچمدار سری گلکسی S می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. در این مطلب این دو گوشی هوشمند بزرگ را در مقابل یکدیگر قرار داده و آنها را با هم مقایسه می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید.

زمانی که گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ برای اولین بار معرفی و به بازار عرضه شدند، بسیاری از افراد شیفته اندازه نمایشگر بزرگ آن شده و این ویژگی را جذاب خواندند. از آن زمان تاکنون چیزی در حدود 6 سال می‌گذرد، اما به نظر می رسد که دیگر اندازه گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ برتری چندانی برای این دستگاه محسوب نمی‌شود.

 

سامسونگ گلکسی نوت 8 ظاهر مشابهی با گلکسی اس 8 پلاس دارد که برای مدتی است در بازارهای جهانی موبال معامله می‌شود، پس این دو دستگاه چه تفوت‌هایی با هم دارند؟ در این مطلب سعی داریم تا به این پرسش پاسخ دهیم.

طراحی در برابر طراحی؛ بزرگ در برابر بزرگتر

مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس

هر کسی که بخواهد برای انتخاب بین این دو گوشی قرار بگیرد، بی‌گمان در خواهد یافت که چه کار مشکلی پیش رو خواهد داشت. گلکسی اس 8 پلاس یک گوشی قدرتمند و بزرگ است و سامسونگ گلکسی نوت 8 نیز کوچکتر از آن نیست. در واقع این پرچمدار جدید سری گلکسی نوت، حتی پهن‌تر و اندکی بلندتر از گلکسی اس 8 پلاس است.

البته این موضوع از اندازه نمایشگرهای آنها نیز مشخص می‌شود. گلکسی نوت 8 دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی است، در حالی که گلکسی اس 8 پلاس از یک نمایشگر 6.2 اینچی بهره می‌برد. علاوه بر این، گوشه‌های کمی مربع شکل نوت 8 باعث می‌شود تا این دستگاه کمی بزرگتر از نسخه پلاس گلکسی اس 8 دیده شود که گوشه های تقریبا گردتری دارد؛ اما با این وجود حس کلی که از دیدن پنل جلویی به انسان دست می‌دهد، تقریبا یکسان است.

مقایسه گلکسی نوت 8 و اس 8 پلاس

دلیل این موضوع شاید به خاطر استفاده از نمایشگرهای بی کران در هر دو مدل باشد که تقریبا تمامی پنل جلویی دستگاه را در اختیار خود گرفته اند. ساختار این دو گوشی به غیر از اندازه آنها، به یکدیگر شبیه است. استفاده از فلز و شیشه منحنی، حس و حال یکسانی را به هر دو گوشی بخشیده است. شاید اگر تنوع رنگی در بین این دو دستگاه وجود نداشت، در یک نگاه به سختی از یکدیگر قابل تشخیص بودند.

مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس

نمایشگر هر دو اسمارت فون تقریبا وضوح و روشنایی یکسانی دارد و قابلیت نمایشگر همیشه روشن در هر دو دیده می‌شود. دکمه‌های ناوبری مشابه در زیر صفحه نمایش هر دو وجود دارد و با وجود داشتن کد حفاظتی IP68 در برابر نفود آب و گرد و غبار بسیار مقاوم هستند.

نرم افزار و رابط کاربری؛ تجربه بی‌نظیر قلم اس پن

هنگامی که صحبت از قلم اس پن گلکسی نوت 8 به میان می‌آید، اوضاع کمی متفاوت می‌شود. قلم استایلوس ویژگی خاصی است که تنها در مدل نوت 8 وجود دارد و کاربران سطح جدید از تعامل با دستگاه را تجربه می‌کنند. این موضوع بسیار فریبنده است که شما می‌توانید با استفاده از قلم اس پن گلکسی نوت 8 چیزهای مختلفی را بکشید و یادداشت کنید.

به عنوان مثال شما می‌توانید به سادگی این لوازم جانبی ارزشمند را از درگاه خود خارج کرده و بر روی نمایشگر خاموش دستگاه خود یادداشت‌هایی را بنویسید و یا می‌توانید دست نوشته‌ای را در قالب گیف تهیه کرده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. از خودتان عکسی سلفی بگیرید و برای تصویر خود یک سبیل زیبا بکشید.

گلکسی اس 8 پلاس فاقد این ویژگی جذاب است و اگر بخواهید برای آن قلم استایلوسی نیز تهیه کند، باز هم توانایی تطابق با چنین ویژگی ارزشمندی را نخواهد داشت.

به غیر از قلم اس پن که ویژگی‌های بسیاری برای آن در نظر گرفته شده است، سامسونگ گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 8 پلاس در سطح نرم افزاری عملا یکسان بوده و تفوت چندانی ندارند. هر دو دستگاه با آخرین تجربه رابط کاربری اندروید و تمام ویژگی‌ها و ترفندهای آن در خدمت کاربران هستند و هر دو به دستیار شخصی بیکسبی مجهز شده‌اند.

هر دو دستگاه از قابلیت اسپلیت اسکرین پشتیبانی می‌کنند؛ اما بر روی گلکسی نوت 8 پیش فرضی وچود دارد که برای برنامه اسپلیت اسکرین اضافه شده است. هر دو گوشی به سامسونگ دکس (Samsung DeX) مجهزند. گجتی که به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق آن به کیبورد، موس و مانیتور یک دسکتاپ متصل شده و عملکردی به مانند کامپیوتر رومیزی خود از این دو دستگاه داشته باشید. این ویژگی بسیار منحصر به فردی است.

امنیت هر دو گوشی نیز از روش های مختلفی تامین می‌شود. هر دو گوشی گزینه‌های مختلفی برای قفل کردن دارند. تشخیص چهره و اسکنر عنبیه چشم در هر دو دستگاه در اختیارتان است.

سخت افزار: مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس

مقایسه مشخصات سخت افزاری گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس چیز چندان جدیدی را به ما نشان نمی‌دهد. هر دو دستگاه بر بلندای بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی قرار دارند. پردازنده 10 نانومتری کارآمد آنها و مقدار زیاد حافظه برای روان‌تر اجرا کردن ویژگی‌های چند وظیفگی، دستگاه قدرتمندی از آنها ساخته است.

مقدار زیادی حافظه برای ذخیره کردن فایل‌های مختلف در هر دو گوشی در اختیارتان است؛ اما سامسونگ گلکسی نوت 8 در مقایسه با گلکسی اس 8 پلاس حافظه بیشتری در اختیار دارد. 6 گیگابایت در برابر 4 گیگابایت حافظه رم.

در عمل هیچ تفاوتی بین این دو دستگاه وجود ندارد؛ اما در طول زمان به احتمال بسیار، این حافظه بیشتر باعث عملکرد بهتر چند وظیفگی در گلکسی نوت 8 خواهد شد. در این مابین که گلکسی نوت 8 همچنان در حال قدرتنمایی است، یک مورد وجود دارد که ضعف این دستگاه را نسبت به مدل گلکسی اس 8 پلاس نشان می‌دهد و آن باتری ضعیف‌تر نوت 8 است.

احتمالا کوچکتر بودن باتری گلکسی نوت 8 به دلیل اشغال فضای داخلی این دستگاه توسط قلم اس پن و درگاه ورودی آن است؛ اما تفاوت ظرفیت چندانی وجود ندارد، مگر آن که 6 درصد ظرفیت بیشتر برایتان بسیار ارزشمند باشد!

از آن جا که مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس در سطح سخت افزاری، تفاوت آنچنانی ندارند، پس احتمالا باتری گلکسی نوت 8 در بنچمارک امتیاز پایین‌تری را به دست خواهد آورد؛ اما هنوز هم رقابت پایاپای است.

مقایسه دوربین گلکسی نوت 8 و اس 8 پلاس؛ دوقلوهای قدرتمندتر

مقایسه دوربین گلکسی نوت 8 و اس 8 پلاس

در مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس این مورد می‌تواند پاشنه آشیلی برای اس 8 پلاس باشد، اما از سویی دیگر به عنوان نقطه برتری نوت 8 در نظر گرفته شود.

سامسونگ گلکسی نوت 8 دوربین دوگانه دارد. در واقع این دستگاه به عنوان اولین گوشی هوشمند سامسونگ شناخته می‌شود که با دو سنسور در پنل پشتی خودنمایی می کند. سنسورهای دوقلویی که می‌توانند برتری محسوس این گوشی را نسبت به مدل اس 8 پلاس رقم بزنند. با اینکه برای اولین بار است که غول کره‌ای از دوربین دوگانه استفاده می کند، اما ترکیب بندی سنسورها در آن ترفند جدیدی نیست.

دوربین گلکسی نوت 8 از یک سنسور معمولی 12 مگاپیکسلی در کنار یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 2X تشکیل شده است. این ترکیب بسیار شبیه به دوربین آیفون 7 پلاس اپل است و به مانند آن به شما اجازه می‌دهد تا در تصاویرتان اثر بوکه ایجاد کنید. اثر بوکه در واقع با تاری پس زمینه سوژه مورد نظر و توسط ویژگی Live Focus حاصل می‌شود.

مقایسه دوربین گلکسی نوت 8 و اس 8 پلاس

اما دوربین گلکسی نوت 8 نسبت به دوربین آیفون 7 پلاس اپل برتری دارد. چرا که سنسور تله فوتو نیز مجهز به تثبیت کننده تصویر نوری است و باعث خواهد شد تا عکس‌های واضح‌تری را به ثبت برسانید. در ضمن با این وجود، میزان تاری در پس زمینه و بلر کردن آن نیز قابل تنظیم است.

با این حال، دوربین اصلی همان است که در گلکسی اس 8 پلاس دیده شد. برای دوربین جلو نیز وضعیت به همین شکل است، یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال در پنل جلویی هر دو دستگاه قرار گرفته است؛ بنابراین تصاویر ثبت شده در هر دو گوشی یکسان است، مگر آنکه زوم 2X و یا ویژگی لایو فوکوس (Live Focus) گلکسی نوت 8 مورد استفاده قرار گیرد.

سامسونگ در حال حاضر یکی از بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند را در سری گلکسی S خود تجربه می‌کند؛ بنابراین احتمالا ارتقا دوربین در گلکسی نوت 8 اولویت اصلی این کمپانی کره‌ای نبوده است.

با تمام این تفاسی می‌توان گفت که در مقایسه گلکسی نوت 8 با گلکسی اس 8 پلاس این پرچمدار جدید سری گلکسی نوت است که پیروز میدان خواهد بود. حتی اگر شما علاقه‌ای به قلم اس پن نداشته باشید، باز هم دوربین دوگانه این دستگاه به اندازه‌ای جذاب خواهد بود که بتواند شما را ببه سوی خود بکشد.

مطمئنا برچسب قیمت گلکسی نوت 8 با رقم 930 تا 960 دلار، قیمت بالایی خواهد بود؛ اما گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ نیز گوشی چندان ارزان قیمتی نیست. این دستگاه با برچسب قیمتی در حدود 800 دلار در بازارهای موبایل معامله می‌شود.

در هر صورت این شما هستید که برنده نهایی را انتخاب می‌کنید. گلکسی نوت 8 هنوز به بازار ایران راه نیافته است، اما این موضوعی است که به زودی اتفاق خواهد افتاد.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر