;
coinex

هر گونه انحصار در ثبت سفارش واردات خودرو رد شد!

هر گونه انحصار در ثبت سفارش واردات خودرو رد شد!

به گفته مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات در بحث ثبت سفارش واردات خودرو هیچ گونه انحصاری وجود ندارد و وی هر گونه انحصار در ثبت سفارش واردات خودرو را رد کرد.

اطلاعاتی در مورد واردات خودرو تویوتا وجود داشت. این شرکت می‌تواند با وجود مسدود بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو، واردات انجام دهد. اما علی علی آبادی فراهانی در این مورد اعلام کرد شرایط موجود برای همه یکسان است و انحصار در ثبت سفارش واردات خودرو را برای شخص یا شرکتی خاص را رد کرد.

وی اعلام کرد بعد از بسته شدن سایت ثبت سفارش هیچ شرکتی، حتی شرکت تویوتا نیز هیچ وارداتی را انجام نداده است. وی ادامه داد اگر سایت ثبت سفارش باز شود، برای همه باز می‌شود و همه می‎توانند فعالیت‌های خود را از سر گیرند و اگر قرار بر مسدود ماندن باشد سایت برای همه مسدود خواهد بود.

علاوه بر موارد ذکر شده عده‌ای از دلالان بازار مربوط به خرید و فروش مجوز ثبت سفارش واردات خودرو ادعا داشتند که به سازمان توسعه تجارت وابسته هستند و بر مبنای ارزش خودروی وارداتی از مشتریان پول می‌گرفتند. وی در این مورد نیز تاکید کرد که چنین چیزی وجود نداشته و صحت ندارد و اگر کسی چنین کاری انجام داده و خود را وابسته به این سازمان معرفی نموده باید ادعای خود را ثابت کند. وی تاکید کرد که هیچ گونه انحصار در ثبت سفارش واردات خودرو وجود ندارد.

علی‌آبادی همچنین در مورد زمان باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو اعلام کرد وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعملی را برای واردات خودرو به دولت تحویل داده که در صورت تصویب آن ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات ادامه داد که اگر دستورالعمل‌های پیشنهادی در مورد واردات خودرو تصویب گردد از این پس واردات خودرو با ضوابط و شرایطی جدید انجام خواهد شد. وی ادامه داد که سایت باز می‌شود و فقط در انتظار دستورالعمل جدید است.

اخباری مبنی بر مسدود بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو برای کنترل درخواست ارز وجود دارد که علی‌آبادی در پاسخ به این سوال اظهار کردبسته شدن سایت ثبت سفارش ارتباطی با این موضوع ندارد اما این موضوع توانسته است در کنترل میزان درخواست ارز موثر باشد.

علی آبادی در پایان درمورد بسته بودن این سایت و رد هر گونه انحصار در ثبت سفارش واردات خودرو اعلام کرد تدوین مقررات و ضوابط مرتبط با موضوع تجارت خارجی از جمله وظایف دولت‌ها است و نباید از کنار اتفاقاتی که در حوزه واردات و صادرات در کشور می‌گذرد بی‌تفاوت عبور کنند؛ چون این امر آثاری سوء را به همراه خواهد داشت و بر تولیدات داخلی و اشتغال نیز تاثیر گذار خواهد بود.

همچنین به گفته وی این امر می‌تواند در سیاست‌های مرتبط با بازار سرمایه، پول و ارز باعث مشکلاتی شود. پس دولت‌ها موظفند در این شرایط ضوابط و مقررات اصلاحی اعمال کنند.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر