;
coinex

مسابقات بین المللی ربات پرتاب دیسک و حضور تیم دانشگاه شریف

مسابقات بین المللی ربات پرتاب دیسک و حضور تیم دانشگاه شریف

مسابقات بین المللی ربات پرتاب دیسک با حمایت اتحادیه رسانه‌های آسیا و اقیانوسیه ABU در کشور ژاپن برگزار گردید. تیم رباتیک دانشگاه صنعتی شریف نیز که متشکل از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده مهندسی مکانیک بود توانستند برای اولین بار در مسابقات بین المللی ربات پرتاب دیسک حضور یابند.

در این مسابقات 18 کشور با 19 تیم از کل دنیا شرکت کرده بودند و البته کشور ژاپن با دو تیم و سایر کشورهای شرکت کننده با یک تیم در این سری مسابقات شرکت داشتند.

از جمله کشورهای شرکت کننده در مسابقات بین المللی ربات پرتاب دیسک می‌توان به ایران، کره، تایلند، سریلانکا، مالزی، قزاقستان، هند، کامبوج، مصر، چین، ویتنام، اندونزی، پاکستان، مغولستان، هنگ‌کنگ، فیجی، نپال اشاره نمود. هر کدام از این کشورها با یک تیم در این مسابقات حضور داشته و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این مسابقات که مربوط به منطقه آسیا و اقیانوسیه (ABU Robocon) است از سال 2002 شروع شده است و هر سال با موضوعات مختلفی در یک کشور برگزار می‌شود. میزبانی این مسابقات را مرکز صداوسیمای‌ هر کشور برعهده خواهد داشت.

تیمی از آزمایشگاه رباتیک دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف که به سرپرستی دکتر علی مقداری بود توانست با ربات پرتاب دیسکی به نام سیمرغ در این مسابقات شرکت کند. این تیم به نمایندگی از طرف ایران در مسابقات بین المللی ربات پرتاب دیسک شرکت داشتند.

اسامی اعضای تیم ارسالی ایران شامل مهدی اسحاقیان، مهدی هاتفی‌پور و محمدهادی مهندس بودند. این افراد دانشجویان مقاطع کارشناسی رشته مهندسی مکانیک بوده و سرپرست فنی این تیم نیز علی آموزنده نوباوه بود و وی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک است.

موسسه آسیایی ABU، دانشگاه صنعتی شریف و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از این تیم حمایت کرده و این تیم توانست برای اولین بار در این مسابقات شرکت کند.

ساخت ربات ایرانی سیمرغ برای شرکت در مسابقات بین المللی ربات پرتاب دیسک در اردیبهشت‌ماه امسال و در آزمایشگاه رباتیک دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شریف آغاز شد. این ربات پرتاب دیسک پس از طراحی، ساخت و انجام تست‌های اولیه در 15 مردادماه توسط دکتر فتوحی رییس دانشگاه و دکتر موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف رونمایی گردید.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر