;
coinex

مدیاتک تراشه‌های هلیو پی 23 و هلیو پی 30 را به طور رسمی معرفی کرد

مدیاتک تراشه‌های هلیو پی 23 و هلیو پی 30 را به طور رسمی معرفی کرد
مدیاتک دو تراشه جدید از سری تراشه‌های میان رده هلیو P را معرفی کرد. هلیو پی 23 (Helio P23) و هلیو پی 30 (Helio P23) نام این دو پردازنده جدید است.

این دو تراشه جدید به هلیو پی 25 ملحق می‌شوند تا سری تراشه‌های پریمیوم مدیاتک را همراهی کنند. این دو تراشه انتظار می‌رود که در گوشی‌های میان رده سطح بالایی همچون موتو جی قدرتنمایی کنند.

هلیو پی 23 و هلیو پی 30 با پیکره‌ بندی‌های تقریبا مشابهی تولیدی شده‌اند، فقط چند تفاوت جزیی مانند سرعت کلاک روی GPS، آنها را تا حدودی از هم متمایز می‌کند. هر دو تراشه جدید مدیاتک از پردازنده گرافیکی Mali G71 MP2 استفاده می‌کنند، اما هلیو پی 23 با سرعت کلاک 770 مگاهرتز همراه شده، در حالی که هلیو پی 30 دارای فرکانس کاری 950 مگاهرتز است.

تفاوت دیگری که در بین این دو تراشه وجود دارد، مربوط به هندلینگ دوربین است. هلیو پی 30 می‌تواند با دوربین‌های دوگانه 16 مگاپیکسلی و یا دوربین‌های تک سنسور 25 مگاپیکسلی مطابقت داشته باشد، اما هلیو پی 23 قادر است تا تنها از دوربین‌های دوگانه 13 مگاپیکسلی و یا دوربین تک سنسور 24 مگاپیکسلی پشتیبانی کند.

به غیر از این دو تفاوت، هر دو پردازنده هلیو P23 و هلیو P30 دارای هشت هسته Cortex-A53 هستند که می‌توانند با حداکثر فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز کار کنند. علاوه بر این، فناوری CorePilot 4.0 مدیاتک که باعث مدیریت حرارتی و نظارت UX می‌شود، در هر دو تراشه وجود دارد.

فناوری CorePilot 4.0 مدیاتک که باعث مدیریت حرارتی و نظارت UX می‌شود

با استفاده از این تکنولوژی تراشه‌ها می‌توانند در بهترین حالت کارایی خود قرار گرفته و یک تجربه کاربری باثبات ارائه دهند. این تراشه‌های جدید مدیاتک می‌توانند عمر باتری دستگاه‌ها را نیز بهبود ببخشند.

هر دو تراشه هلیو پی 23 و هلیو پی 30 با مودم 4G LTE WorldMode همراه بوده و این به معنای آنست که هر دو تراشه قادر به پشتیبانی از تمامی شبکه‌های جهانی بر روی یک چیپست هستند.

هر دو تراشه هلیو پی 23 و هلیو پی 30 مدیاتک می‌توانند در گوشی‌های هوشمندی که در سه ماهه چهارم امسال به بازار عرضه می‌شوند، قدرتنمایی کنند. هلیو پی 30 قبل از آن که در بازارهای جهانی خودی نشان دهد، در بازارهای چین در دسترس خواهد بود. هنرنمایی مدیاتک با تراشه‌های جدیدش در ماه‌های آینده دیدنی خواهد بود.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر