;
coinex

استفاده اپل از یادگیری عمیق برای اصلاح صدای رباتیک سیری

استفاده اپل از یادگیری عمیق برای اصلاح صدای رباتیک سیری

اپل در تلاش است تا صدای سیری شباهت کمتری به صدای یک ربات داشته و از سوی دیگر تلاش می‌کند تا صدای آن را بیش از پیش به یک انسان واقعی شبیه کند.

همانطور که سرعت گسترش آی او اس 11 افزایش می‌یابد و هم‌اکنون برای میلیون‌ها کاربر سراسر جهان در دسترس است، اپل مقاله‌ای منتشر کرده که نشان می‌دهد چگونه صدای سیری می‌تواند شباهت کمتری به صدای یک ربات داشته باشد. این شرکت حتی نمونه‌های صوتی را نیز در این مقاله ارائه داده که به شما اجازه می‌دهد این تفاوت را بشنوید.

چند ساعت صدا با کیفیت بالا ضبط شد تا بتوان آن را برای ایجاد پاسخ‌های صوتی به کار گرفت. همچنین توسعه دهندگان مجبور بودند به سختی روی زبان آن کار کرده و الگوهای صوتی و نوع بیان کلمات و عبارات آن را پیدا کنند.

در اینجا موضوع فقط درمورد کامل کردن سطح زبان این دستیار هوشمند نیست، بلکه باید توجه کنید که سیری برروی یک دستگاه تلفن همراه کار می‌کند و این سطح از پردازش می تواند فشار زیادی روی پردازنده دستگاه ایجاد کرده و درنتیجه عملکرد آن را مختل می‌کند.

اپل برای حل این موضوع به یادگیری ماشینی اتکا کرده است. اطلاعات آموزشی مورد نیاز به سیستم کمک می‌کندتا بداند چگونه بخش‌هایمشخصی از صوت راانتخاب کند تا بتواند پاسخ هایطبیعی‌تری به کاربر ارائه دهد.

سیری با آی او اس 11 صدای بهتری خواهد داشت.اپل روی صدای یک بازیگر زن جدید کار کرده است تا بیش از20 ساعت زبان انگلیسی بالهجه‌ی آمریکایی ضبط کند. با این 20 ساعت صدای ضبط شده بین 1 تا 2 میلیون بخش صوتی تولید شده که برای آموزش سیستم یادگیری عمیق مورد استفاده قرار گرفته است.

اپل اذعان دارد که پاسخ‌های سیری جدید نسبت به نسخه‌های قبلی جذاب‌تر بوده و مخاطب ارتباط بهتری با آن برقرار می‌کند.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر