;
coinex

وضع قوانین سفت و سخت در فضای مجازی کشور چین!

فضای مجازی چین
طبق آخرین قوانین تصویب شده در فضای مجازی کشور چین، کاربران از این به بعد باید قبل از پست کردن هر گونه کامنت ابتدا باید نام واقعی خود را فاش کنند.

تا به امروز برای استفاده از نرم‌افزارهای گوناگون موبایل مانند واتس اپ، تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مجبور بودیم شماره تلفن واقعی خود را وارد کرده و تایید نماییم. حال با قوانین جدید، فروم‌ها و سایت‌های کوچک‌تر نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بر اساس گزارشات کوارتز، از این به بعد تمامی سایت‌های فعال در فضای مجازی چین موظفند تا اطلاعات واقعی افراد را نگهداری کرده و در صورت نیاز در اختیار دولت قرار دهند.

همچنین کاربران چینی به هیچ وجه حق ندارند مطالبی را منتشر کنند که ضد قوانین و وضع موجود در کشورشان است و یا حقوق و افتخار را به سخره می‌گیرد. صدالبته که پخش کردن شایعات و دامن زدن به آن‌ها و جو سازی و تفرقه اندازی نیز مجازات خود را خواهد داشت.

متخصصان چین بر این باورند که برخلاف انتقادات وارد بر این قوانین، باید در نظر داشت که بسیاری از کشورهای بزرگ از جمله ایالات متحده آمریکا نیز سعی دارند تا کنترل اینترنت را در دست بگیرند.

آقای شن یی، پرفسور دانشگاه فدان، در این مورد می‌گوید:

بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و تعداد کثیری از اروپایی‌ها در حال حاضر سعی دارند کنترل مسائل امنیتی اینترنت را در دست بگیرند. از آن‌جایی که هر کشور حق کنترل کردن و نظارت بر فضای مجاری خود را دارد، پس این قوانین نیز به خود کشور کمک می‌کند. برای مثال غربی‌ها حق دخالت در فضای مجازی چین را ندارند. در ابتدای شروع اینترنت در کشور ما، هیچ گونه سانــسوری اعمال نمی‌شد. سانــسور در چین نوعی قدرت دفاعی در برابر تهدیدهای خارجی، به خصوص آمریکا، در فضای مجازی است.

ابتدای امسال شهرداری بیجینگ به سه اپراتور برتر خود یعنی چین موبایل، چین تلکام و چین یونیکام دستور داد تا ماه فوریه 2018 (حوالی بهمن ماه) جلوی استفاده از وی پــی ان‌ها را بگیرند. حرکتی که به نظر آن‌ها کنترل بر فضای مجاری را راحت‌تر می‌کند.

آیا این موضوع می‌تواند تاثیری در محدود کردن آزادی‌های اجتماعی افراد بگذارد؟ آیا این قوانین فقط مربوط به دنیای شرق است؟ شاید تعاریف ما از آزادی در دنیای غرب با تعاریفمان از آزادی‌های اجتماعی در مشرق زمین متفاوت است! شما چگونه فکر می‌کنید؟

.

منبع: Softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر