;
coinex

مشخصات فنی سونی اکسپریا XZ1 و XZ1 Compact

سونی اکسپریا XZ1 و XZ1 Compact

سونی امروز با معرفی سه گوشی هوشمند جدید در نمایشگاه IFA 2017 ظاهر شد و اکنون می‌خواهیم نگاه دقیق‌تری به مشخصات فنی اکسپریا XZ1 و XZ1 Compact داشته باشیم. اگرچه این دو دستگاه از لحاظ طراحی، مشخصات فنی و امکانات بسیار به یکدیگر شبیه هستند اما همان‌طور که از نام کامپکت نیز مشخص است؛ نسخه‌ی فشرده اکسپریا XZ1 تنها از نظر اندازه کوچک‌تر بوده و انتخاب با شماست که چه اندازه‌ای را می‌پسندید.

هردوی این محصولات جدید سونی ظاهری جعبه مانند دارند و لبه‌های کناری دستگاه خمیده طراحی شده‌اند. حاشیه اطراف نمایشگر هردو دستگاه نیز نسبتا زیاد بوده و شاید تنها تفاوت ظاهری این محصولات را محل قرارگیری سنسورها در پنل پشتی این دو دستگاه باشد.

اکسپریا ایکس زد 1 نوار سنسور تقریبا کشیده‌تری دارد که یک لوگوی NFC نیز در آن به چشم می‌خورد، این در حالی است که لوگوی NFC در اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت به وسط پنل پشتی گوشی منتقل شده و نوار سنسورهای دوربین نیز کوتاه‌تر شده است.

پردازنده‌ی هردوی این محصولات از چیپست 8 هسته‌ای و 64 بیتی اسنپدراگون 835 تشکیل شده که همراه با پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 540 تقریبا از عهده‌ی هر پردازشی که مورد نیاز کاربران باشد، بر خواهند آمد.

حافظه رم هر دو دستگاه 4 گیگابایت بوده و همچنین 64 گیگابایت حافظه داخلی در کنار این مجموعه بکار گرفته شده است؛ البته یک نسخه 128 گیگابایتی از اکسپریا XZ1 نیز ارائه خواهد شد.

نمایشگر هردو گوشی هوشمند جدید سونی با رزولوشن تمام اچ‌دی و تکنولوژی صفحات Triluminos سونی توسعه یافته و همان‌طور که گفتیم تفاوت آن‌ها در اندازه نمایشگر دستگاه خلاصه می‌شود. اکسپریا ایکس زد 1 با یک صفحه‌نمایش 5.2 تولید شده اما ایکس زد 1 کامپکت از یک نمایشگر 4.6 اینچی بهره می‌برد.

گواهینامه مقاومت در برابر آب و گردوغبار IP68 نیز برای هردوی این محصولات کسب شده است. دوربین جلویی اکسپریا XZ1 از یک لنز 13 مگاپیکسلی ساخته شده اما دوربین سلفی نسخه کامپکت با یک لنز زاویه باز 8 مگاپیکسلی تولید شده است. اما دوربین پشتی هردوی این محصولات یکسان بوده و از یک لنز 19 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوهای حرکات آهسته 960 فریم بر ثانیه‌ای، تشکیل شده است.

دوربین این محصولات از تثبیت‌کننده نوری بهره نمی‌برند و در عوض سونی تکنولوژی اختصاصی SteadyShot خود را در این دوربین بکار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

معرفی سونی اکسپریا ایکس زد ۱ و سونی اکسپریا ایکس زد ۱ کامپکت در نمایشگاه IFA 2017

اکسپریا XZ1 دو درگاه سیم‌کارت دارد، در حالی که اکسپریا XZ1 کامپکت فقط یک درگاه سیم‌کارت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سنسور اثرانگشت هردوی این محصولات نیز در لبه‌ی کناری سمت راست آن‌ها با دکمه‌ی Home تلفیق شده و خبر خوب دیگر اینکه سیستم‌عامل پیش‌فرض هردوی این گوشی‌های هوشمند اندروید 8 اوریو خواهد بود.

گوشی‌های هوشمند جدید سونی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای گرم، آبی نور ماه و صورتی ونوس عرضه خواهند شد.

داده فیلى، وبلاگى که مى توانید در مورد بازاریابى محتوایى و تبلیغات آنلاین در آن بخوانید، حامى تکراتو براى پوشش نمایشگاه IFA 2017

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر