;
coinex

گوگل به منظور گسترش هوش مصنوعی در چین کارشناس استخدام می‌کند

گوگل به منظور گسترش هوش مصنوعی در چین کارشناس استخدام می‌کند

شرکت آلفابت، برای تحقق اهداف هوش مصنوعی خود نشستی در چین برگزار کرد. برای جزییات بیشتر در مورد این نشست و رده های شغلی مورد نظر گوگل برای استخدام با تکراتو همراه باشید.

شرکت آلفابت به دنبال پر کردن رده‌های شغلی مربوط به هوش مصنوعی یا AI و یادگیری ماشینی در پکن چین است. این شرکت لیست شغل‌های جدید را در پورتال شغلی خود ثبت کرده و به دنبال اضافه کردن کارمندان جدید به قسمت‌های مربوط به خود از گوگل است. این لیست شامل 20 جای خالی برای رده‌های شغلی مهندس نرم افزار، پژوهشگر، مدیریت محصول و بازاریابی است. از این نظر هنوز مشخص نیست که این لیست، مربوط به محصول یا سرویسی جدید در کشورهای شرقی است، یا خیر!

آخرین اقدام این غول تکنولوژی نشانه‌ای برای تلاش وی برای تحقق و پیشرفت اهداف هوش مصنوعیش در چین است؛ ماه می گذشته، واحد هوش مصنوعی شرکت دیپ مایند میزبان همایش Future of Go با همکاری دولت چین و انجمن China Go Association در شهر Wuzhen چین بودند. این همایش با هدف پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی برنامه رایانه‌ای AlphaGo  و بررسی و تحقیق درباره اینکه این تکنولوژی به چه صورت به افزایش مهارت بازیکنان انسانی در بازی‌های تخته‌ای قدیمی کمک می‌کند، تشکیل شد.

به طور خلاصه آلفاگو یک برنامه رایانه‌ای است که توسط شرکت دیپ مایند برای بازی تخته‌ای “گو” ساخته شده است. الگوریتم آلفاگو از ترکیب یادگیری ماشینی و یک تکنیک جستجوی درختی برای حدس نقشه پشت حرکات حریف استفاده می‌کند.

به نقل از بنیانگذار دیپ مایند و مدیر اجرایی دمیس حسابیس (Demis Hassabis):

در این همایش، بازیکنان برتر بازی تخته‌ای گو (Go) در مقابل بازیکنان برنامه رایانه‌ای AlphaGo در چندین نوع بازی مختلف قرار گرفتند. این بازی‌ها شامل Pair Go ،Team Go و استاد حرفه‌ای چینی بازی گو، که‌جی (Ke Jie) در مقابل آلفاگو برگزار شد، با این هدف که با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی راهی برای بهبود بازی‌ها پیدا کنند.

هدف اصلی این همایش کمک به برنامه رایانه ای آلفاگو برای انطباق استراتژی خود با انواع مختلف روش‌های بازیِ بازیکنان حرفه‌ای چینی برای برنده شدن است. در این همایش آلفاگو موفق شد تا اولین بازی از کل سه بازی را با شکست رقیبش، استاد که‌جی تمام کند.

بازی تخته‌ای گو نسبت به شطرنج و سایر بازی‌های تخته ای به مهارت بیشتری نیاز دارد؛ از این نظر این بازی را به عنوان پیچیده‌ترین بازی تخته‌ای جهان می‌شناسند. موفقیت برنامه رایانه‌ای آلفاگو در این رقابت بسیار تاثیرگذار بود و به عنوان نقطه عطفی در توانایی‌ها و مهارت‌های این برنامه شمرده می‌شود.

باوجود تلاش‌های گسترده شرکت آلفابت برای گسترش هوش مصنوعی در چین زیر نظر گوگل؛ جالب است بدانید که موتور جستوجوی گوگل و سرویس‌های جیمیل توسط این کشور آسیای شرقی مسدود شده است و برای چندین سال متوالی، گوگل از قبول قوانین مربوط به سانسور محتوای اینترنت توسط دولت چین امتناع کرده است.

حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم تکنولوژی هوش مصنوعی آلفابت چگونه با قوانین دولت چین هماهنگ می‌شود و به دست کاربران چینی می‌رسد؛ مخصوصا وقتی که این شرکت با سماجت به مقابله خود با قوانین سرسختانه این کشور ادامه می‌دهد و احتمالا گوگل در زمینه هوش مصنوعی نیز با چالش‌های مشابهی در این کشور مواجه خواهد شد.

منبع : androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر