;
coinex

پوشش دهی شرکت های دانش بنیان در کشور؛ حمایت شهرداری مشهد از محصولات دانش‌بنیان

پوشش دهی شرکت های دانش بنیان در کشور؛ حمایت شهرداری مشهد از محصولات دانش‌بنیان

رییس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، از بررسی و پوشش دهی شرکت های دانش بنیان در کشور خبر داد و گفت که تعداد ۳۲۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

16 شهریور ماه، در پارک علم و فناوری خراسان، با حضور روسای شرکت‌های دانش بنیان استان خراسان رضوی یک نشست خبری در مورد پوشش دهی شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد. دکتر سید محمد صاحبکار خراسانی نیز در این نشست حضور داشتند و در مورد شرکت‌های دانش بنیان اعلام نمود که تاکنون سه هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان تحت پوشش قرار گرفته‌اند. به گفته وی تاکنون ۱۸ هزار شرکت درسامانه نام کاربری دریافت کرده‌اند و حدود ۱۰ هزار شرکت نیز نسبت یه تکمیل اطلاعات خود اقدام کرد‌اند.

به گفته دکتر سید محمد صاحبکار خراسانی، شرکت‌های دانش بنیان کشور تاکنون توانسته‌اند ۱۰ هزار نوع محصول تولید کنند. وی ادامه داد که اگر این شرکت‌ها بتوانند کیفیت کار خود را حفظ نمایند، دولت به این شرکت‌ها در فروش محصولاتشان در بازارهای جهانی کمک خواهد کرد.

وی بر پوشش دهی شرکت‌های دانش بنیان تاکید نمود و اعلام کرد که براساس استانداردهای جهانی از شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت ویژه حمایت‌ خواهند کرد و ادامه داد شرکت‌هایی که به استانداردها بیشتر نزدیک باشند از حمایت بیشتری برخوردار خواهند بود.

رییس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، در مورد بازخوردهایی که در فرایندهای ارزیابی در طول چند سال گذشته وجود داشته است، سخن گفت و ادامه داد که آیین نامه‌ ها توسط آنها ارزیابی شده‌اند.

به گفته وی ویرایش اول از سال 92 آغاز شده و در سال 93، 94، 95 و اکنون برای سال 96 نیز ویرایش ششم آماده است. وی ادامه داد که در این فرایندها بارها اصلاحات جزیی اتفاق افتاده است و هدف این است که شرکت‌های مختلف بتوانند وارد این فرایند شوند.

به گفته صاحبکار شرکت‌های دانش‌بنیان در گذشته به مدت 5 الی 10 سال معافیت مالیاتی می‌گرفتند، به این صورت که این فرایند معافیت توسط فرد ممیزی انجام می‌شد و ممکن بود به ایجاد روابط نادرست در این میان منجر شود.

صاحبکار در مورد ثبت اظهارنامه مالیاتی سخن گفت و اعلام نمود که امروز اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه اظهار نامه‌ها ارائه می‌شود؛ وی ادامه داد که یک فایل الکترونیکی که اسامی شرکت‌های معاف از مالیات در آن وجود داردارائه می‌شود و روی سامانه جامع قرار می‌گیرد. وی تاکید نمود که در این حالت امکان شکل‌گیری روابط ناسالم حداقل خواهد بود.

معافیت گمرگ در خرید محصولات آزمایشگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان

به گفته رییس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، گمرگ در خرید بعضی از محصولات آزمایشگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان معاف خواهد بود.

تاکید معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری بر کیفیت محصولات داشن بنیان

صاحبکار در مورد فلسفه کاهش حمایت هر ساله اعلام نمود که هدف این است تا شرکت ها نیز هر ساله خود را ارتقا دهند. وی در خطاب به روسای شرکت‌های دانش بنیان تاکید نمود که برای ارائه‌ی خدمات هیچ شرکت دانش بنیانی نباید به جواز دانش‌بنیانی نیاز داشته باشد. وی اعلام نمود که خدمات و کیفیت محصولات این شرکت ها باید معرف آنها باشد باشد.

به گفته معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، مکانیزم بازار باید براساس قیمت و زمان پایین و همچنین کیفیت بالا باشد؛ به گفته وی اگر محصولات‌ کیفیت لازم را نداشته باشند و قیمت و زمان ساخت محصولات نیز استاندارد نباشند، پس شرکت‌ها نباید خود را پشت برند دانش بنیان پنهان کند.

حمایت شهرداری مشهد محصولات دانش‌بنیان

معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، در مورد پوشش دهی شرکت‌های دانش بنیان اعلام نمود که شهرداری تهران توافق کرده است تا کل محصولات شهر تهران تحت شرکت‌های دانش بنیان قرار داشته باشند و همچنین در ادامه نیز شهرداری مشهد این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر