;
coinex

ایلان ماسک جزئیات بیشتری از لباس فضایی اسپیس ایکس منتشر کرد

ایلان ماسک جزئیات بیشتری از لباس فضایی اسپیس ایکس منتشر کرد

ایلان ماسک موسس و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس جزئیات بیشتری از لباس فضایی اسپیس ایکس در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. با تکراتو همراه شوید.

اگر به یاد داشته باشید، چند هفته پیش در تکراتو گفتیم که ایلان ماسک برای اولین بار تصویری از لباس فضایی اسپیس ایکس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد. ماسک در آن پست توضیح داد که این لباس فضایی کاربردی بوده و در حال انجام آزمایشات نهایی است.

اکنون موسس و مدیرعامل اسپیس ایکس تصویر دیگری از لباس فضایی این شرکت در کنار یک ماکت کپسول فضایی دراگون منتشر کرده است.

انتشار این تصویر به ما کمک می‌کند تا به جزئیات بیشتری از لباس فضایی اسپیس ایکس پی ببریم. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این لباس نسبت به لباس‌های فضایی دیگر نظیر ناسا، می‌توان به کم‌حجم‌تر بودن آن اشاره کرد.

ایلان ماسک در این رابطه گفته است که این لباس تمامی ‌تست‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است. وی خاطر نشان می‌کند این لباس نسبت به لباس‌های فضایی سازمان‌های دیگر وزن کمتری داشته و چکمه‌های آن نیز نسبت به نمونه‌های مشابه سبک‌تر است. همچنین ماسک تاکید می‌کند که این لباس از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و نسبت به سایر لباس‌های فضایی قدرت تحرک بیشتری به فضانورد می‌دهد.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که استفاده از این لباس در خلاء و محیط سرد فضا برای انجام راهپیمایی‌های فضایی مناسب نیست. به گفته ماسک این لباس برای استفاده در محیط داخل کپسول‌های فضایی و محفظه‌های امن طراحی شده است.

بنابراین لباس فضایی اسپیس ایکس برای زمانی طراحی شده که محیط داخل فضاپیما با افت ناگهانی فشار مواجه شده باشد و در آن صورت این لباس می‌تواند محافظ خوبی برای فضانورد باشد.

فضانوردی با لباس فضایی اسپیس ایکس در کنار کپسول فضایی دراگون
فضانوردی با لباس فضایی اسپیس ایکس در کنار کپسول فضایی دراگون

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر