;
coinex

ب ام و X7 شاسی بلندی بسیار بزرگ و لوکس در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 + تصاویر

شرکت خودرو سازی آلمانی ب ام و (BMW) هفته آینده از جدیدترین محصول خود رونمایی خواهد کرد. ب ام و X7 iPerformance که یک نمونه در کلاس بدنه خودروهای شاسی بلند لوکس و جادار است، قرار است در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 به نمایش عمومی در آید.

ب ام و X7 iPerformance

شنیده‌ها حاکی از آن بود که قرار شرکت خودرو سازی ب ام و یک کلاس و مدل جدید را به خودروهای کلاس بدنه شاسی بلند (SUV) اضافه نماید که ابعادی بزرگ‌تر از ب ام و X5 داشته باشد. هر چند ب ام و X5 خودرویی بزرگ و جادار بود، اما در قسمت‌هایی مانند صندلی‌های ردیف سوم کارایی مناسبی نداشت و رقابت را در این زمینه به رقبا واگذار می‌نمود.

علاوه بر این تجهیزات لوکس ب ام و X5 برای بسیاری از عاشقان تجمل کافی نبود و نیاز به یک نمونه جدید و لوکس تر حس می شد. به همین دلیل شرکت ب ام و برای نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 یک خودروی بسیار جدید، لوکس و مدرن را به نام خودروی مفهومی X7 در نظر گرفته است.

طراحی بدنه ب ام و X7

ب ام و X7 طراحی جالب و نو آورانه‌ای دارد و با نگاه به بدنه آن عباراتی مانند بزرگ، جسور، بدنه مکعبی و … تداعی می‌ شود. در بدنه آن مانند زه درها، جلو پنجره و سپر عقب از تزئینات به رنگ کروم استفاده شده که به زیبایی و لوکس بودن آن می‌افزاید. فاصله آن نیز از سطح زمین به اندازه کافی زیاد بوده که ب ام و X7 مشکلی در هنگام عبور از مسیرهای خاکی و خارج از جاده نداشته باشد. تایرهای با کیفیت بسیار بالای این خودرو نیز بر روی رینگ‌های غول آسای 23 اینچی این خودرو قرار خواهند گرفت.

در هر دو بخش عقب و جلو، ب ام و X7 از چراغ‌های با طراحی نازک و کشیده استفاده کرده است. انتظار می رود که لامپ‌های استفاده شده در مدل‌های قابل تولید این خودرو نیز از انواع LED و یا لیزری باشند. سقف شیشه‌ای این خودرو نیز از سه تکه مجزا تشکیل شده و چیزی بیشتر از یک سقف پانورامای معمولی است. جلو پنجره نماد شرکت ب ام و نیز در بزرگترین حالت ممکن در بخش جلویی این خودرو قرار گرفته و نمایی پرخاشگرانه به آن بخشیده است.

تجمل و زیبایی

 کابین شش نفره ب ام و ایکس 7 بر اساس زبان طراحی جدید ب ام و شکل گرفته و امکانات و تجهیزات متنوعی در آن گنجانده شده است. بخش نمایشگرهای پشت آمپر با یک صفحه نمایش تخت جایگزین شده که ابعادی برابر با 12.3 اینچ دارد. صندلی‌های دو بخش اول و دوم اختصاصی و بسیار بزرگ بوده و با توجه به فضای پاسی بسیار زیاد، هر کدام گنجایش یک سرنشین را دارند.

سیستم‌ اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainment) موجود در ب ام و X7 اختصاصی بوده و هر کدام از 6 سرنشین قابلیت استفاده از آن را به صورت جداگانه خواهند داشت. نورپردازی داخل کابین نیز با استفاده از لامپ‌های LED صورت گرفته و نمایی بسیار زیبا را برای کابین فراهم می‌کند. نمای جلویی ب ام و ایکس 7 زیباترین بخش این خودرو بوده که خبر از تغییر روند طراحی محصولات این شرکت خودرو سازی در مدل‌های آتی می‌دهد که ترکیبی است از المان‌های سنتی ب ام و و زبان طراحی آینده نگرانه این شرکت.

مشخصات فنی

به دلیل اینکه ب ام و X7 آی پرفورمنس یک نمونه مفهومی به حساب می آید، مشخصات فنی این خودرو در درجه دوم اهمیت قرار دارد. اشاره به عبارت iPerformance در این خودرو نشان از هیبریدی بودن و استفاده هماهنگ از موتورهای الکتریکی و موتور بنزینی مجهز به سیستم توربوشارژر خواهد بود. به نظر می رسد که پیشرانه کم مصرف و حافظ محیط زیست این خودرو از نمونه 6 سیلندر خورجینی 3.0 لیتری در مدل پایه استفاده کرده و نمونه‌های پرقدرت آن نیز از موتورهای قدرتمند 8 سیلندر خورجینی 4.0 لیتری استفاده کنند.

قیمت و رقبا

هنوز قیمتی برای این خودرو اعلام نشده اما انتظار نمی رود که ب ام و X7 با قیمتی کمتر از 100.000 دلار (معادل 390 میلیون تومان با احتساب دلار 3.900 تومان در زمان نگارش) به فروش برسد. از رقبای اصلی ب ام و ایکس 7 در خودروهای کلاس بدنه شاسی بلند سایز بزرگ می‌‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • مرسدس بنز کلاس GLS با قیمت پایه‌ای در حدود 70.000 دلار (معادل 273 میلیون تومان)
  • لکسوس LX با قیمت پایه‌ای در حدود 91.000 دلار (معادل 355 میلیون تومان)
  • تویوتا لندکروزر با قیمت پایه‌ای در حدود 86.000 دلار (معادل 335 میلیون تومان)
  • کادیلاک اسکلید (Cadillac Escalade) با قیمت پایه‌ای در حدود 75.000 دلار (معادل 293 میلیون تومان)

گالری تصاویر ب ام و X7 iPerformance

منبع : Caranddriver

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر