;
coinex

توضیحات محمدجواد آذری جهرمی درباره حذف اپلیکیشن های ایرانی توسط اپل و گوگل

توضیحات محمدجواد آذری جهرمی درباره حذف اپلیکیشن های ایرانی توسط اپل و گوگل

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حذف اپلیکیشن های ایرانی توسط اپل و گوگل به این موضوع اشاره کرد که در حوزه مارکت اندرویدی تقریبا نیازی به خدمات خارجی نداریم اما در بازارهای بین المللی محدودیت هایی وجود دارد.

محمدجواد آذری جهرمی به بی‌نیازی ایران نسبت به مارکت‌های اندرویدی خارجی تاکید کرد و ادامه داد که اگر قصد ورود به بازارهای بین‌المللی را داشته باشیم، باید به این موضوع توجه کنیم که در حال حاضر با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم و این محدودیت‌ها می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد. وی با تاکید بر جدی گرفتن این هشدار ادامه داد که باید استراتژی مشخصی در حوزه موبایل و کسب و کارهای نوپا داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی توسط اپل و گوگل اشاره کرد و گفت:

در دنیا نظام‌هایی خصوصا در کره جنوبی وجود دارد تا در جهت رفع وابستگی مطلق به اندروید و گوگل صورت بگیرد که ما آن را در دستور کار خود گذاشتیم. اما این موضوع بسیار استراتژیکی است و نمی‌شود یک‌شبه در مورد آن تصمیم‌گیری کرد.

آذری جهرمی در ادامه خاطرنشان کرد که برای بررسی این حوزه باید تمامی جوانب کار را مورد ارزیابی قرار داد، همه حوزه‌های توسعه‌ای را دید و البته با احتیاط کامل به مطالعه این حوزه پرداخت. وی در ادامه تاکید کرد:

تمام تلاش آمریکایی‌ها این است که در زندگی مردم اختلال به وجود بیاورند. بنابراین تصمیمات به ظاهر خوب ما نباید به گونه‌ای باشد تا زندگی مردم تحت تاثیر شعارهای خوب ما قرار گیرد و نباید زندگی مردم را مختل کنیم.

جهرمی در گفتگوی تلفنی که با یک برنامه تلویزیونی داشت به این موضوع اشار کرد که تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع نشده و این دولت جدید آمریکاست که می‌خواهد در تفاهماتی که دارد خللی ایجاد کند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود:

از آنجا که جمهوری اسلامی ایران رفتار عاقلانه‌ای را داشته و از طرفی به هم زدن تفاهمات بین‌المللی برایشان هزینه‌بر خواهد بود، طبیعتا آنها دنبال این هستند که اقداماتی را انجام دهند تا بگویند شعارهایی که از قبل داده بودند را اجرا کرده‌اند پس به دنبال این هستند که با ایجاد محدودیت‌ها خودی نشان دهند.

وی در انتها تاکید کرد:

از سوی آمریکا تحریم جدیدی از سوی کنگره و دستور اجرایی ویژه جدیدی در این حوزه صادر نشده است. اما رفتار دولتمردان آمریکا این نگرانی را برای شرکت‌های آمریکایی به وجود آورده که در صورت وجود تعاملات مالی باید تحت بازرسی‌های وزارت خزانه‌داری قرار بگیرند بنابراین محدودیت‌ها و بازنگری‌هایی در این حوزه ایجاد کردند.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر