;
coinex

آسیب پذیری های موبایلی در نیمه اول سال 2017 افزایش یافت

آسیب پذیری های موبایلی در نیمه اول سال 2017 افزایش یافت!

موسسه Zimperium بررسی‌ها و تحقیقاتی را انجام داده است که نشان از امنیت در دنیای همراه و آسیب پذیری های موبایلی دارد. براساس این تحقیقات، امنیت در سال 2017 نسبت به سال 2016 کاهش یافته است.

گزارشات موجود در مورد امنیت نشان می‌دهد که در نیمه اول سال 2017، آسیب پذیری های موبایلی نسبت به کل سال 2016 افزایش یافته است؛ از جمله مواردی چون هک گوشی‌های موبایل و تبلت، سوء استفاده از آسیب‌پذیر بودن سیستم عامل‌های تلفن‌های همراه و … را می‌توان نام برد.

میزان آسیب پذیری های موبایلی در نیمه اول سال 2017

براساس گزارشات مربوط به آسیب پذیری های موبایلی از ابتدای سال 2016، تاکنون چیزی حدود 600 آسیب پذیری برای گوشی‌های اندرویدی و 300 آسیب پذیری نیز برای سیستم عامل آی‌اواس کشف و گزارش شده است. البته این آسیب‌پذیری‌ها شدید و جدی نبوده‌اند. هرچند شاید این آسیب پذیری‌های موبایلی جدی نباشند اما باید برای ارتقای امنیت این دو سیستم عامل مهم دنیای همراه، تلاش‌های بیشتری انجام گیرد.

دلایل آسیب پذیری سیستم عامل اندروید

از دلایل مهمی که برای آسیب پذیر بودن سیستم عامل اندروید می‌توان بیان کرد این است که کاربران این سیستم عامل از نسخه‌های قدیمی آن استفاده می‌کنند. آمار موجود در این زمینه نشان می‌دهد که حدود 94 درصد از کاربران اندروید از نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل بهره می‌برند.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای با سیستم عامل آی او اس داشته باشیم باید بگوییم که کاربران این سیستم عامل برخلاف اندروید همیشه سعی دارند تا از نسخه‌های جدید استفاده کنند. در واقع آمار نشان می‌دهد تنها 23 درصد از کاربران سیستم عامل iOS از نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

به طور متوسط از هر 50 برنامه که روی گوشی‌های موبایل وجود دارد، یکی از آنها آلوده به ویروس و کدهای مخرب است. همچنین در 80 درصد موارد نیز کاربران متوجه این حملات بدافزاری نخواهند شد.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر