;
coinex

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (15 سپتامبر تا 17 سپتامبر)

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته

وب سایت IMDB، پایگاهی است موثق درباره اخبار و اطلاعات مربوط به دنیا هنر هفتم. این وب سایت علاوه بر اینکه یک منبع معتبر در خصوص فیلم‌های سینمایی، هنرپیشگان و دست اندر کاران این هنر است، به صورت منظم و در بازه های مختلف زمانی، اقدام به نشر فهرستی از پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته می نماید. وب سایت IMDB در حال حاضر تحت مالکیت شرکت آمازون (Amzaon) قرار دارد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (15 سپتامبر تا 17 سپتامبر)

در هفته‌ای که گذشت جدول پرفروشترین فیلمهای هفته شاهد دو فیلم جدید American Assassin و Mother! بود که توانستند با فروش مناسب در تعطیلات آخر هفته، به رتبه‌های بالای این فهرست راه پیدا نمایند. بر اساس اعلام وب سایت International Movie Datebase یا IMDB، پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (15 سپتامبر تا 17 سپتامبر) جهان به ترتیب میزان فروش در آخر هفته عبارتند از:

10. Dunkirk

عنوان دهم در بین پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته (15 سپتامبر تا 17 سپتامبر) به فیلم سینمایی Dunkirk اختصاص داشت. این فیلم در نهمین هفته اکران خود روند نزولی خود را ادامه داده و توانست با فروشی 1.3 میلیون دلاری (معادل 5.1 میلیارد تومان) این رتبه را به خود اختصاص دهد. با این حساب مجموع فروش این فیلم موفق پس از نه هفته اکران به رقم قابل توجه 185.1 میلیون دلار (معادل 731 میلیارد تومان) رسید.

فیلم Dunkirk فیلمی است در ژانر درام تاریخی اکشن که توسط کریستوفر نولان (Christopher Nolan) کارگردانی شده است. از هنرپیشگان این فیلم می‌توان به فیون وایتهد (Fionn Whitehead)، دیمین بونارد (Damien Bonnard) و آنئورین بارنارد (Aneurin Barnard) اشاره کرد. فیلم Dunkirk که زمانی برابر با 1 ساعت و 36 دقیقه داشته است، مناسب برای گروه سنی PG-13 ( (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

9. Spiderman : Homecoming

نهمین عنوان در بین پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته (15 سپتامبر تا 17 سپتامبر) ، از آن قسمت جدیدی از سری فیلم‌های اسپایدرمن بود. فیلم Spiderman : Homecoming توانست در یازدهمین هفته اکران خود و تعطیلات آخر هفته گذشته فروشی 1.9 میلیون دلاری (معادل 7.5 میلیارد تومانی) را تجربه نموده و در مکان نهم فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (15 سپتامبر تا 17 سپتامبر) قرار گیرد. با این حساب فیلم Spiderman : Homecomming مجموع فروش خود را در 11 هفته نمایش به رقم 330.3 میلیون دلار (معادل 1305 میلیارد تومان) برساند.

فیلم Spiderman : Homecoming در ژانر اکشن علمی تخیلی ساخته شده و از ستارگان نقش آفرین در آن می‌توان به تام هالند (Tom Holland)، مایکل کیتون (Michael Keaton) و رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr.) اشاره کرد. این فیلم که مدت زمانی برابر با 2 ساعت و 13 دقیقه دارد توسط جان واتز (John Watts) و مناسب برای گروه سنی PG-13 ( (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

8. Ballerina

فیلم انیمیشن سینمایی Ballerina توانست با فروش آخر هفته 2.1 میلیون دلار (معادل 8.3 میلیارد تومان) رتبه هشتم را در بین فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (15 سپتامبر تا 17 سپتامبر) به خود اختصاص دهد. به این ترتیب مجموع فروش این فیلم پس از چهار هفته نمایش به رقم 18.7 میلیون دلار (معادل 74 میلیارد تومان) رسید.

این فیلم در ژانر کمدی ماجرایی بوده و توسط اریک سامر (Eric Summer) و اریک وارین (Eric Warin) کارگردانی شده است. فیلم انیمیشن سینمایی Ballerina با نام اصلی Leap! از صداپیشگانی چون اله فنینگ (Elle Faning)، دین دیهان (Dane DeHaan) و کارلی را یپسن (Carly Rae Jepsen) سود برده است. این فیلم مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 29 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG (با نظارت والدین) تهیه شده است.

7. Wind River

فیلم سینمایی Wind River توانست در هفتمین هفته اکران خود با فروشی 2.6 میلیون دلاری (معادل 10.2 میلیارد تومان) در جمع پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (15 سپتامبر تا 17 سپتامبر) رتبه  هفتم را به خود اختصاص دهد. مجموع کلی فروش این فیلم در هفت هفته اکران عمومی به رقم 29.1 میلیون دلار (معادل 115 میلیارد تومان) رسید.

این فیلم در ژانر اکشن جنایی بوده و توسط تیلور شریدان (Taylor Sheridan) کارگردانی شده است. از هنرپیشگان فیلم Wind River می توان به کلسی اسبیل (Kelsey Asbille)، جرمی رنر (Jeremy Renner) و جولیا جونز (Julia Jones) و الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) اشاره نمود. این فیلم مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 47 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر 17 سال با نظارت والدین) ساخته شده است.

6. Annabelle : Creation

رتبه ششم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (15 سپتامبر تا 17 سپتامبر) در اختیار فیلم Annabelle : Creation بود. این فیلم توانست در ششمین هفته اکران عمومی خود و در تعطیلات آخر هفته با فروشی برابر با 2.6 میلیون دلاری (معادل 15.6 میلیارد تومان) این رتبه را به خود اختصاص دهد و مجموع فروش خود را پس از شش هفته اکران به رقم 99.9 میلیون دلار (معادل 395 میلیارد تومان) برساند.

فیلم Annabelle : Creation در ژانر ترسناک ساخته شده و کارگردانی آن نیز بر عهده دیوید سندبرگ (David F. Sandberg) بوده است. از هنرپیشگان اصلی این فیلم می توان به استفانی سیگمان (Stephanie Sigman)، میراندا اوتو (Miranda Otto) و لولو ویلسون (Lulu Wilson) اشاره نمود. فیلم Annabelle : Creation مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 49 دقیقه داشته و  مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر 17 سال با نظارت والدین) ساخته شده است.

5. The Hitman’s Bodyguard

عنوان پنجم در بین پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته (15 سپتامبر تا 17 سپتامبر) در اختیار فیلم The Hitman’s Bodyguard بود. این فیلم توانست در پنجمین هفته اکران خود فروشی 3.6 میلیون دلاری (معادل 14.2 میلیارد تومانی) را تجربه کرده و رتبه پنجم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (15 سپتامبر تا 17 سپتامبر) به خود اختصاص دهد. به این ترتیب، میزان فروش کلی فیلم The Hitman’s Bodyguard بعد از پنج هفته فروش به رقم 70.4 میلیون دلار (معادل 278 میلیارد تومان) رسید.

فیلم The Hitman’s Bodyguard توسط پاتریک هیوز (Patrick Hughes) و در ژانر کمدی اکشن ساخته و کارگردانی شده است. از هنرپیشگان اصلی این فیلم کمدی می توان به ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson)، گری اولدمن (Gary Oldman) . رایان رینولدز (Ryan Raybolds) اشاره کرد. این فیلم مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 58 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر 17 سال با نظارت والدین) ساخته شده است.

4. Home Again

رتبه چهارم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (15 سپتامبر تا 17 سپتامبر) به فیلم Home Again اختصاص داشت. این فیلم توانست فروشی 5.3 میلیون دلاری (معادل 35 میلیارد تومان) را تجربه کرده و این مکان را به خود اختصاص دهد. به این ترتیب این فیلم توانست در 2 هفته اکران عمومی مجموع فروش خود را به رقم 17.1 میلیون دلار (معادل 67.5 میلیارد تومان) برساند.

فیلم Home Again در ژانر کمدی رمانتیک بوده و توسط هالی میرز شیر (Halllie Meyers Shyer) کارگردانی شده است. از هنرپیشگان اصلی این فیلم می‌توان به ریسه ویترسپون (Reese Whiterspoon)، نت وولف (Nat Wolff) و لیک بل (Lake Bell) اشاره کرد. فیلم Home Again مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 37 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 ( (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

3. Mother

رتبه سوم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (15 سپتامبر تا 17 سپتامبر) به فیلم جدید Mother اختصاص یافت. این فیلم توانست با فروشی معادل 7.5 میلیون دلار (معادل 30 میلیارد تومان) این جایگاه را به خود اختصاص دهد.

فیلم Mother یک نمونه در ژانر درام ترسناک بوده و کارگردانی آن بر عهده دارن آرونوفسکی (Daren Aronofsky) است. از هنرپیشگان این فیلم می‌توان به جنیفر لاورنس (Jennifer Lawrence)، خاویر باردم (Javier Bardem) و اد هریس (Ed Harris) اشاره کرد. فیلم Mother مدت زمانی برابر با 2 ساعت و 1 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر 17 سال با نظارت والدین) ساخته شده است.

2. American Assassin

فیلم American Assassin توانست فروش مناسبی را در اولین هفته حضور خود تجربه نموده و با رقمی معادل 14.8 میلیون دلار (معادل 58.5 میلیارد تومان) رتبه دوم را بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (15 سپتامبر تا 17 سپتامبر) از آن خود نماید.

فیلم American Assassin در ژانر اکشن ترسناک بوده و کارگردان آن نیز مایکل کوستا (Michael Cuesta) است. از هنرپیشگان این فیلم جدید می‌توان به دایلان اوبراین (Dylan O’Brien) هنرپیشه نقش استایلز در سریال Teen Wolf، مایکل کیتون (Michael Keaton) و سانا لاتان (Sanaa Lathan) اشاره کرد. این فیلم مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 51 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر 17 سال با نظارت والدین) ساخته شده است.

1. It

عنوان پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته (15 سپتامبر تا 17 سپتامبر) مانند هفته گذشته با اختلافی فاحش و بسیار زیاد به فیلم It اختصاص یافت. این فیلم توانست در دومین هفته اکران خود فروشی 60 میلیون دلاری (معادل 237 میلیارد تومان) را ثبت نموده و رتبه اول را در این جدول به خود اختصاص دهد. به این ترتیب مجموع فروش این فیلم در دو هفته اکران به رقم قابل توجه 218.7 میلیون دلار (معادل 864 میلیارد تومان) رسید.

فیلم It یک نمونه در ژانر درام ترسناک بوده و توسط اندی ماسچیتی (Andy Muschietti) کارگردانی شده است. از ستارگان این فیلم پرفروش می‌توان به الکساندر اسکارشگورد (Alexander Skarsgård)، جدن لیبرهر (Jaeden Lieberher) و فین ولفهارد (Finn Wolfhard) اشاره کرد. این فیلم ترسناک مدت زمانی برابر با 2 ساعت 15 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر 17 سال با نظارت والدین) ساخته شده است.

منبع : IMDB

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر