;
coinex

هوندا اوربان ای وی ، یک خودروی الکتریکی جدید در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017

خودروی مفهومی الکتریکی هوندا اوربان ای وی

یکی از خودروهای الکتریکی جذاب به نمایش درآمده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017، خودروی الکتریکی هوندا اوربان ای وی (Honda Urabna EV) است که توسط این شرکت خودرو سازی قدیمی ژاپنی به علاقمندان صنعت خودرو معرفی شده است.

هوندا اوربان ای وی یک نمونه جمع و جور و زیبا در کلاس بدنه خودروهای هاچ بک سایز کوچک بوده که برای اولین بار نمونه آزمایشی آن در نمایشگاه خودروی توکیو به نمایش درآمد. اما شرکت هوندا (Honda) قصد تولید انبوه این خودرو را در آینده نزدیک داشته و به همین دلیل یک نمونه نسبتا کامل از آن را راهی نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال 2017 میلادی نموده است.

خودروی مفهومی الکتریکی هوندا اوربان ای وی

برای خلاف بسیاری از طرح‌های مفهومی و خلقانه و بسیار آینده نگرانه شرکت‌های خودرو سازی ژاپنی و بر اساس گفته ‌های تاکاهیرو هاچیگو (Takahiro Hachigo) مدیر عامل شرکت هوندا، هوندا اوربان ای وی نمایی است از فرم طراحی و نیروی محرکه خودروهای این شرکت که در آینده نزدیک مورد استفاده در تولیدات این شرکت قرار خواهند گرفت. بر اساس گفته وی، هوندا اوربان ای وی در سال 2019 میلادی راهی بازارهای اروپایی خودرو خواهد شد. اما هنوز زمان و برنامه ای برای عرضه در آمریکای شمالی و ایالات متحده آمریکا برای هوندا اوربان ای وی وجود ندارد.

طراحی

هوندا اوربان ای وی (Honda Urban EV) یک خودروی بسیار کوچک الکتریکی دو در با درازایی کمتر از 4 متر بوده که بر اساس یک پلتفرم کاملا جدید طراحی و ساخته شده است. برای درک بهتر ابعاد این خودرو می‌توان آن را با هوندا فیت (Honda Fit) مقایسه کرد که با طولی برابر با 3.955 در حدود 100 میلیمتر کشیده‌تر از این خودرو است. درهای این خودرو نیز به سبک نمونه‌هایی مانند رولزرویس (Rolls Royce) به سمت عقب باز می‌شود و نمایی لوکس، اسپرت و جذاب را برای این خودرو رقم می‌ زند. البته طراحی کلی  و نمای ظاهری این خودرو شباهت زیادی به خودروی بسیار محبوب فولکس گلف دهه‌های 1980 میلادی و اوایل 1990 میلادی دارد.

هوندا اوربان ای وی ظرفیت چهار سرنشین را داشته که بر خلاف سایر خودروهای موجود در بازار، مجهز به یک صندلی یک تکه در بخش جلویی بوده و در ساخت صندلی‌های عقبی آن از مواد اولیه و پوشش‌هایی متفاوت با نمونه موجود در بخش جلویی استفاده شده است. کمربندهای ایمنی بخش عقبی نیز بر خلاف سایر خودروها از بخش وسطی صندلی‌های ردیف عقب خارج شده که این امر به سوار و پیاده شدن ساده تر سرنشینان این خودرو کمک شایانی می‌کند. در داخل کابین هوندا اوربان ای وی از تزئیناتی ساخته شده از چوب استفاده شده که بزرگ‌ترین نمود آن در داشبورد عریض و کشیده این خودرو است.

بر روی این داشبورد بزرگ یک صفحه نمایش بسیار عریض لمسی قابل جابجایی به چپ و راست نصب شده که تمامی ابزار و ادوات کنترلی و عقربه‌ها و درجه‌های مربوط به عملکرد خودرو در آن قرار گرفته اند. علاوه بر این دو صفحه نمایش مجزا نیز بر روی بخش بالایی پوشش درها در بخش داخلی نصب شده که با استفاده از دوربین‌های نصب شده در اطراف خودرو، به نمایش نمای خارج از کابین و مناظر موجود در اطراف خودرو می پردازد.

در بخش خارجی نیز جلو پنجره هوندا اوربان ای وی از یک صفحه نمایش بزرگ ساخته شده که قابلیت برقراری ارتباط و نمایش پیغام‌های مختلف برای سایر خودروهای عبوری و عابران پیاده را داشته و به نوعی با آنها ارتباط برقرار می‌کند چراغ جلویی این خودرو نیز به صورت دیجیتالی بوده که در صفحه نمایش موجود در بخش جلویی تعبیه شده است. این صفحه قابلیت نمایش میزان شارژ باتری خودرو را نیز داشته که البته گزینه‌ای بی استفاده برای تماشاگران این خودرو خواهد بود. صفحه نمایش بزرگ در بخش عقبی خودرو نیز وجود داشته و که چراغ‌های عقبی نیز مانند چراغ‌های موجو در بخش جلویی خودرو به صورت دیجیتالی در آن به نمایش در می آیند.

امکانات و تجهیزات

هوندا اوربان ای وی از یک سیستم اختصاصی دستیار شخصی هوشمند استفاده می‌کند. این سیستم Automated Network Assistant نام داشته و با درک شرایط و وضعیت احساسی راننده، به فراگیری سبک رانندگی وی پرداخته و با توجه به  آن، به تنظیم عملکرد خودرو بر اساس اطلاعات به دست آمده از آن می‌پردازد.

گالری تصاویر هوندا اوربان ای وی

منبع : Caranddriver

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر