;
coinex

تجهیز شرکت های ایرانی برای ورود به بازار روسیه

تجهیز شرکت های ایرانی برای ورود به بازار روسیهدر مراسم امضای تفاهم‌نامه با روسیه، منصور معظمی سازمان گسترش را دروازه‌ای برای ورود شرکت‌های روسی به ایران دانست و تاکید نمود که تجهیز شرکت های ایرانی برای ورود به بازار روسیه باید در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی فرصت‌های مناسبی بین ایران و روسیه بعد از برجام به وجود آمده است و ادامه داد که هرچه زودتر باید توافق‌های بین ایران و روسیه، عملیاتی شوند.

یکی از نهادهای اقتصادی مهم روسیه، شورای توسعه اقتصادی و تجاری روسیه است که بیش از 10 هزار شرکت مهم اقتصادی روسی را نیز در زیرمجموعه خود دارد.

به گفته رئیس سازمان گسترش، تجهیز شرکت های ایرانی برای ورود به بازار روسیه ، بسیار مهم است. وی در ادامه به تراز تجاری بالای روسیه اشاره نمود و ادامه داد که ایران و روسیه تراز تجاری غیرمتوازنی دارند.

همکاری ایران با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی

رئیس سازمان گسترش در مورد ملاقات با بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی در ایدرو بعد از برجام سخن گفت و ادامه داد که در این ملاقات تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای بزرگی امضا شده‌اند.

به گفته منصور معظمی، دولت روسیه در زمینه‌های مالی، فاینانس و روادید فرصت‌های مناسبی را برای ایران فراهم کرده است و شرکت‌های ایرانی و روسی باید بتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند و همکاری‌های مناسبی با هم داشته باشند.

مشکل اصلی در ارتباط ایران با روسیه

رئیس سازمان گسترش بازه زمانی قرارداد ایران و روسیه را 2 ساله اعلام کرد و در مورد مشکلات حوزه مالی و بانکی نیز سخن گفت و ادامه داد که علاوه بر این مشکلات، مهم‌ترین مساله‌ای که وجود دارد عدم شناخت شرکت‌های دو طرف از یکدیگر است.

زیرا به گفته وی لازم است تا شرکت‌ها از توانایی‌های خود اطمینان و اطلاع داشته باشند ولی اکنون شرکت‌های روسی و شرکت‌های ایرانی هیچ شناخت و اطلاعاتی از هم ندارند.

رئیس سازمان گسترش امضای این تفاهم‌نامه را زمینه‌ای مناسب برای آشنایی شرکت‌ها دانست.

رئیس ایدرو اعلام نمود که آغوش بازار ایران بر روی تمام شرکت‌های معتبر بین المللی که قصد دارند تا در ایران سرمایه گذاری کنند، باز است.

رئیس سازمان گسترش، حوزه فعالیت تفاهم‌نامه میان ایران و روسیه را وسیع دانست و تاکید نمود که علاقه‌مندی طرفین و توانایی‌های آنها، بر تداوم این تفاهم‌نامه تاثیر خواهد داشت؛ وی همچنین در پایان بر تجهیز شرکت های ایرانی برای ورود به بازار روسیه تاکید نمود.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر