;
coinex

جگوار آی پیس ای تروفی (I-Pace eTrophy) در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017

جگوار آی پیس ای تروفی

بر اساس اعلام شرکت خودرو سازی انگلیسی جگوار (Jaguar)، جگوار آی پیس ای تروفی آخرین محصول این شرکت در دسته خودروهای شاسی بلند سایز کوچک یا کراس اوور مسابقه‌ای بوده که راهی نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 شده و قرار است که در سال 2018 میلادی به دست علاقمندان برسد.

جگوار آی پیس ای تروفی (I-Pace eTrophy) که مجهز به یک موتور تمام الکتریکی است،  قرار است که در مسابقات فرمول ای (Formula E) نیز شرکت نماید.

جگوار آی پیس ای تروفی (I-Pace eTrophy)

جگوار آی پیس ای تروفی (I-Pace eTrophy) نمایی مدرن و زیبایی داشته و توسط طراح مشهور ایان کالوم (Ian Callum) طراحی شده و بر پایه نمونه مفهومی جگوار آی پیس بوده که در سال 2016 میلادی به نمایش عمومی درآمد.

موتور و پیشرانه

تا کنون اطلاعات دقیق و رسمی  در مورد توانایی های پیشرانه این خودرو اعلام نشده است. اما بر اساس شنیده ها جگوار آی پیس ای تروفی (I-Pace eTrophy) از چهار موتور الکتریکی استفاده کرده که هر کدام به یکی از چرخ های خودرو متصل هستند. این موتورهای توانایی تولید نیرویی معادل 395 اسب بخار را دارد. حداکثر گشتاور تولیدی این خودرو نیز در حدود 516 پاوند بر فوت (معادل 700 نیوتون متر) خواهد بود.

انرژی مورد نیاز جگوار آی پیس ای تروفی (I-Pace eTrophy) نیز از طریق باتری های لیتیومی 90kWh تامین می گردد. نمونه مفهومی این خودرو به زمانی برابر با 4 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشت. اما با توجه به استفاده از مواد سبک وزن در ساخت این خودروی مسابقه ای، این رقم به زیر 4 ثانیه کاهش پیدا خواهد کرد.

زمان عرضه جگوار آی پیس ای تروفی (I-Pace eTrophy) به بازارهای جهانی

بر اساس اعلام موسس و مدیر عامل مسابقات فرمول ای، اکخاندرو آگاگ (Alejandro Agag) جگوار آی پیس ای تروفی (I-Pace eTrophy) با فرم طراحی و توانایی های خودر جذابیت و هیجان بیشتری ر ابرای این مسابقت به وجود خواهد آورد. با توجه به زمان برگزاری این مسابقات در اواخر سال 2018 میلادی، شاهد رقابت این خودرو در پاییز سال آینده (سال 2018 میلادی) خواهیم بود.

گالری تصاویر جگوار آی پیس ای تروفی (I-Pace eTrophy) مدل سال 2018 میلادی

منبع : AutocarUK

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر