;
coinex

کاتالیست ای 2 مکس پروترا با یک بار شارژ مسافتی معادل 1,774 کیلومتر را طی می‌کند!

کاتالیست ای 2 مکس

دنیای خودروسازی هر لحظه پیشرفت‌های جدیدی را در زمینه تولید خودروهای الکتریکی به خود می‌بیند ولی کاتالیست ای 2 مکس پروترا (Catalyst E2 Max) خاص‌ترین محصول جدید این صنعت است.

اتوبوس سازی هم باید به عنوان بخشی از دنیای عظیم خودروسازی پیشرفت کند. زیرا شهرها و کشورهای زیادی در گوشه و کنار جهان تصمیم گرفته‌اند که تولید خودروهای مجهز به موتورهای احتراق داخلی را در آینده‌ای نزدیک متوقف کنند. در این میان پروترا (Proterra) به عنوان یک شرکت بزرگ آمریکایی که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای پاک تمام الکتریکی و سیستم های شارژ پیشرفته فعالیت دارد، به موفقیت‌های بزرگی در این زمنیه دست یافته است.

این سازنده چند روز پیش اعلام کرد که یکی از اتوبوس‌های الکتریکی جدیدش با نام کاتالیست ای 2 مکس (Catalyst E2 Max) توانسته با یک بار شارژ، مسافتی معادل 1,774 کیلومتر را طی کند. اگر که این گفته صحت داشته باشد، می‌توان گفت که این اتوبوس توانسته رکورد پیمایش طولانی‌ترین مسیر را با یک بار شارژ در دنیای خودروهای الکتریکی به خود اختصاص دهد. طبق اطلاعات موجود این تست در پیست‌های شرکت کامیون سازی بین المللی ناویستار (Navistar) از ایالت ایندیانا (Indiana) انجام و تایید شده است. مت هارتون (Matt Horton)، مدیر بخش تجاری شرکت پروترا، در این رابطه مطلب زیر را اعلام کرده است:

برای اتوبوس الکتریکی سنگین وزن ما شکستن رکورد پیمایش 1,631.5 کیلومتر که توسط یک خودروی مسافربری الکتریکی سبک وزن ثبت شده بود، یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود.

باتری 660 کیلوواتی کاتالیست ای 2 مکس بر روی سقف 12 متری این اتوبوس قرار دارد!

پروترا گفته است که کاتالیست ای 2 مکس به یک مجموعه باتری 660 کیلوواتی مجهز شده است که بر روی سقف این خودرو قرار دارد. برای مقایسه گفتن این نکته خالی از لطف نیست که تسلا مدل اس پی 100 دی (Tesla Model S P100D) از یک باتری 100 کیلوواتی با رنج پیمایش 507 کیلومتر بهره می‌برد و اتوبوس الک سیتی (Elec City) هیوندای با یک باتری 256 کیلوواتی که برای شارژ کامل به یک ساعت زمان نیاز دارد، مسافتی معادل 290 کیلومتر را طی می‌کند.

کاتالیست ای 2 مکس

با همه این تفاسیر خبرگزاری لوس آنجلس تایمز (Los Angeles Times) گفته است که هنوز هیچ شرکت حمل و نقلی در ناوگان خود از کاتالیست ای 2 مکس استفاده نمی‌کند. پروترا هم اکنون در حال فروش تعدادی از اتوبوس‌های الکتریکی خود به یک شرکت اتوبوس رانی است. خودروهایی که با یک بار شارژ مسافتی معادل 563 کیلومتر را طی می‌کنند. این سازنده سال گذشته هم با شرکت اتوبوس رانی فوت هیل ترنسیت (Foothill Transit) قرارداد بست تا یک مدل از اتوبوس‌های خود را که بعد از پیمایش 563 کیلومتر مسافت در مدت زمانی معادل 10 دقیقه شارژ می‌شوند، در اختیار این شرکت بگذارد.

کاتالیست ای 2 مکس

رایان پاپل (Ryan Popple)، مدیر اجرایی پروترا، می‌گوید: “شرکت‌هایی مثل فوت هیل ترنسیت به عنوان اولین مشتریان ما، راه را برای پروترا در مسیر ساخت خودروهای سنگین مثل مینى بوس‌های سفرى و کامیون‌های تجاری باز می‌کنند. از آنجایی که تعداد شرکت‌هایی که در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کنند روز به روز در حال افزایش است، با اطمینان می‌توان گفت که آینده به خودروهای تمام الکتریکی تعلق دارد و دوران طراحی و ساخت خودروهای مجهز به موتورهای احتراق داخلی کم کم به پایان خود نزدیک می‌شود.”

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر