;
coinex

انتشار لیست خودروهایی که در سال 97 تولید نمی‌شوند !

انتشار لیست خودروهایی که در سال 97 تولید نمی‌شوند !تعداد استانداردهای اجباری خودرو، از ۵۲ به ۸۳ استاندارد افزایش پیدا کرده است؛ تعدادی از خودروها توانایی پاس نمودن این استانداردها نداشته و قرار است تا تولید آنها در سال 97 متوقف شود. لیست خودروهایی که در سال 97 تولید نمی‌شوند نیز منتشر شده است.

تولید خودروهایی چون پراید، پژو 405، پرشیا، وانت زامیاد و سمند سری اول به دلیل داشتن کیفیت پایین و نداشتن استانداردهای لازم، تا دی ماه سال‌ 97 متوقف خواهند شد.

موضوع اصلی در اینجا پایین بودن کیفیت این خودروهاست؛ لازم به ذکر است که پایین بودن کیفیت برخی خودروهای داخلی، زمینه را برای انتقاد کارشناسان فراهم کرده است.

کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی

در مدت یک سال گذشته گزارشات بسیاری در مورد پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی منتشر شد و اینکه بعضی خودروها نیز در سطح کیفی تک ستاره قرار دارند.

این امر باعث شد تا شورای سیاست‌گذاری خودرو، تعداد استانداردهای اجباری خودرو را از ۵۲ استاندارد فعلی به ۸۳ استاندارد افزایش دهد. هدف شورای سیاست‌گذاری خودرو، اجبار خودروسازان به ارتقای کیفیت تولیداتشان بود.

بنابراین براساس این مصوبه که توسط شورای سیاست‌گذاری خودرو مشخص شده است، اگر خودرویی نتواند از ابتدای دی ماه سال ۱۳۹۷ استانداردهای ۸۳ گانه را پاس کند، تولید آن متوقف می‌شود. همچنین این شورا نسبت به انتشار لیست خودروهایی که در سال 97 تولید نمی‌شوند نیز اقدام کرده است.

یک مقام مسوول نیز که زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است اعلام نمود که خط تولید ۲۰ مدل خودروی سواری و باری سبک از پنج گروه خودرویی، تا دی ماه سال ۱۳۹۷ متوقف می‌شود.



لیست خودروهایی که در سال 97 تولید نمی‌شوند !

خودروهایی چون پراید، پژو ۴۰۵، پرشیا، زامیاد و سری اولیه سمند، در لیست خودروهایی قرار دارند که نتوانسته‌اند 83 استاندارد خودرویی را پاس کنند و تولید آنها در سال 97 متوقف می‌شود.

توقف خط تولید پراید

چندی پیش به دلیل انتقاداتی که نسبت به پراید وجود داشت، گروه خودروسازی سایپا، قبل از مهلت تعیین شده در دی ماه ۱۳۹۷، خط تولید پراید را متوقف کرد.

اکنون باید دید که گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین شرکت زامیاد چه برنامه‌ای دارند و چه زمانی تصمیم به توقف تولید خودروهای پژو ۴۰۵، پرشیا، سمند سری اول و وانت زامیاد می‌گیرند. البته باید دید که در کنار توقف خط تولید این خودروها، تولید دیگر خودروهای تک ستاره نیز متوقف می‌شود یا خیر!

حضور برخی خودروهای داخلی در سطح کیفی تک ستاره

گزارشات موجود نشان می‌دهد که حدود ۱۰ مدل از خودروهای تولید داخل در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند. این خودروها توانسته‌اند تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کنند؛ بنابراین باید تولید آنها نیز متوقف شود.

از جمله خودروهایی که تنها یک ستاره کیفی دارند می‌توان به سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا هاچ‌بک، ساینا، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ اشاره نمود.

سرانجام مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز، به دلیل درخواست مصرف‌کنندگان و کارشناسان از وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین شرکت‌های خودروسازی اعلام نمود که قرار است تا انتهای سال جاری تولید خودروهای تک ستاره نیز متوقف شود.

اشکان گلپایگان نیز به تصمیم‌گیری جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و تاکید نمود که تا ابتدای سال ۱۳۹۷ هیچ خودروی تک‌ستاره‌ای نباید توسط هیچ کدام از شرکت‌های خودروسازی داخلی تولید شود.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر