;
coinex

گریز مایکروسافت از پاسخ به پرسشهای مربوط به وی آر ایکس باکس وان ایکس

وی آر ایکس باکس وان ایکس

با توجه به عرضه سیستم واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر (PSVR) در سال گذشته توسط شرکت سونی (Sony)، پرسش‌های بسیاری در مورد واکنش شرکت مایکروسافت (Microsoft) به این امر و تولید و عرضه سیستم واقیت مجازی اختصاصی این شرکت با نام وی آر ایکس باکس وان ایکس پیش آمده که تا بحال بدون پاسخ مانده‌اند.

به تازگی فرصتی پیش آمد تا به گفتگو با آلبرت پنلو (Albert Penello) مدیر بازاریابی شرکت مایکروسافت در خصوص ساختار سیستم واقعیت مجازی اختصاصی این شرکت بپردازیم.

وی آر ایکس باکس وان ایکس

پنلو در ابتدا با موضع محکمی اعلام کرد که صحبت در خصوص این موضوع (وی آر ایکس باکس وان ایکس) موکول به زمان ارائه این کنسول به بازار خواهد شد. وی ادامه داد: “تمرکز و اولویت اصلی شرکت در بخش عرضه ایکس باکس وان ایکس بوده و هنوز مراحل زیادی برای تکمیل سایر پروژه های در دست اقدام و به سرانجام موفق رسیدن این طرح باقی مانده است.” پنلو اضافه کرد: “شرکت مایکروسافت اعلام کرده که قصد ساخت وی آر ایکس باکس وان ایکس را داشته و به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری عظیمی را بر روی آن نموده است.”

“همانطور که اشاره شد تمرکز شرکت در سال جاری بر روی پروژه ایکس باکس وان ایکس بوده و در مورد اتفاق‌های آینده، در زمان مناسب به گفتگو خواهیم پرداخت.” وی در پاسخ به پرسش “آیا با توجه به این اظهارات می‌توان نتیجه گرفت که وی آر ایکس باکس وان ایکس یک امر قطعی بوده و تنها زمان مشخصی برای ارائه آن به بازارهای جهانی اعلام نشده است. و آیا این دستگاه پایه گذار نسل جدیدی از کنسول‌های بازی شرکت مایکروسافت بوده و یا به عنوان یک بروز رسانی جدید برای کنسول ایکس باکس وان ایکس؟” با یک لبخند انگونه پاسخ داد: “سوال بسیار خوبی است!”

سرانجام وی آر ایکس باکس وان ایکس

سیستم واقعیت مجازی (Virtual Reality یا VR) یکی از بخش‌های کلیدی پروژه ایکس باکس وان ایکس (که با نام پروژه اسکورپیو یا Scorpio Project نیز شناخته می شود) بوده که در نمایشگاه E3 سال 2016 میلادی اشاره شد. اما با نزدیک شدن زمان ارائه رسمی این کنسول به بازارهای جهانی، هنوز اطلاع دقیقی از این سیستم واقعیت مجازی منتشر نشده است. البته بر اساس گفته شرکت مایکروسافت ، هدست‌های جدید سیستم عامل ویندوز 10، در سال 2018 میلادی هماهنگی لازم را با پروژه کنسول بازی ایکس باکس وان  خواهند داشت.

سیستم واقعیت مجازی

سیستم واقعیت مجازی و هدست‌های جدید VR و AR، به یک وسیله ضروری برای دنیای مدرن تبدیل شده اند و نمونه‌هایی با کیفیت بسیار بالا از آن ساخت شرکت‌هایی مانند اج تی سی وایو (HTC Vive) و اوکولوس ریفت (Oculus Rift) شاهد کاهش قیمتی محسوس بودند. در این میان شرکت سونی فعال تر و موفق تر از سایر رقبا بوده و با فروشی بیش از یک میلیون نسخه از هدست PSVR حریفی را مقابل خود نمی بیند.

منبع : Techradar

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر