;
coinex

گوگل تیم پیکسل اچ تی سی را با پرداخت 1.1 میلیارد دلار خرید

گوگل تیم پیکسل اچ تی سی را با پرداخت 1.1 میلیارد دلار خرید!

اچ تی سی اعلام کرده است که گوگل میخواهد بخش پاورد با اچ تی سی (Powered by HTC) این سازنده را بخرد. در این نوشتار به شرح جزییات این اقدام گوگل پرداخته‌ایم.

پیتر شن (Peter Shen)، رئیس بخش امور مالی شرکت اچ تی سی گفته است که گوگل با انجام این کار تعداد 4000 نفر از کارکنان بخش آر اند دی (R&D) اچ تی سی را به اکوسیستم خود می‌برد اما اچ تی سی همچنان به ساخت گوشی‌های هوشمند خود ادامه می‌دهد. این اقدام همچنین یک مجوز غیرانحصاری را به گوگل در زمینه مالکیت بخش بزرگی از دارایی فکری شرکت اچ تی سی می‌بخشد. انتظار می‌رود که این معامله در اوایل سال 2018 میلادی انجام شود.

چر وانگ (Cher Wang)، مدیر اجرایی و یکی از پایه گذاران شرکت اچ تی سی، در رابطه با این قرارداد می‌گوید:

این توافق یک قدم بزرگ در ارتقاء شراکت دیرینه و برجسته اچ تی سی با گوگل محسوب می‌شود و گوگل را قادر می‌سازد تا بخش تجارت سخت افزاری خود و دامنه ابتکارات تجارت VR وایو (Vive) و گوشی‌های هوشمند اچ تی سی را بهبود بخشد.

شایعه‌های مرتبط با این قرارداد از 5 روز پیش که اچ تی سی اعلام کرد تجارت سهامش را در بورس اوراق بهادار تایوان به مدت یک روز برای برگزاری یک رویداد در تاریخ 29 شهریور (20 سپتامبر) متوقف می‌کند، افزایش یافتند. اچ تی سی به دنبال اعلام این مطلب گفته بود که در زمینه شایعه‌های موجود در رابطه با فروش محصولات خود هیچ حرفی نمی‌زند.

اعلام این جزییات توسط اچ تی سی باعث شد که عده زیادی از منابع خبری و افرادی که در مورد روابط بین سازنده تایوانی و گوگل مطلع هستند، فکر کنند که روابط بین این دو شرکت بالاخره پایان یافته است. بعضی از گزارشات تایید نشده موجود در توییتر در رابطه با این قرارداد، از این امر حکایت می‌کنند که این معامله بخش تولید شرکت اچ تی سی را به قسمتی از موتور جستجوی گوگل تبدیل می‌کند اما واقعیت این است که نیمی از تیم آر اند دی اچ تی سی به واسطه این قرارداد به شرکت گوگل ملحق می‌شوند.

ریک اوسترلوح (Rick Osterloh)، نایب رئیس بخش سخت افزار گوگل، در این رابطه گفته است که گوگل و اچ تی سی هنوز مکانی را برای کار این 4000 نفر کارمند تاسیس نکرده‌اند اما به زودی این کار را انجام می‌دهند. طبق اطلاعات موجود، باقی کارکنان بخش آر اند دی اچ تی سی همچنان در زمینه گوشی سازی و توسعه فناوری VR برای سازنده تایوانی کار می‌کنند.

اچ تی سی گفته است که گوگل در ازای این تبادل همچنان در بخش طراحی و تولید سخت افزار به اچ تی سی کمک می‌کند. این معامله اچ تی سی را قادر می‌سازد تا در دنیای فناوری VR و ساخت گوشی‌های همراه همچنان به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

گوگل

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر