;
coinex

پشتیبانی از شارژ وایرلس چی در گوشی شیائومی می 7

پشتیبانی از شارژ وایرلس چی در گوشی شیائومی می 7

شیائومی تا به حال هیچ یک از گوشی‌های خود را به قابلیت شارژ وایرلس مجهز نکرده بود اما ظاهرا می‌خواهد به کمک می 7 پروسه عرضه چنین محصولاتی را نیز آغاز کند.

اطلاعات جدید از این امر حکایت می‌کنند که سازنده مشهور چینی به تازگی به کنسرسیوم وایرلس پاور (WPC) پیوسته است، به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که گوشی پرچمدار بعدی این سازنده با توانایی پشتیبانی از استاندارد شارژ وایرلس چی (Qi) وارد بازار شود.

شیائومی هنوز هیچ مطلبی را به طور رسمی در مورد پیوستن خود به دبلیو پی سی منتشر نکرده اما نام این برند هم‌اکنون در لیست اعضای این کنسرسیوم وجود دارد؛ علی‌رغم این که سازنده چینی هیچ خبری را در این رابطه منتشر نکرده است، ذکر شدن نام شیائومی در لیست اعضای دبلیو پی سی به این امر دلالت دارد که گوشی پیشرفته بعدی این برند با توانایی پشتیبانی از فناوری شارژ وایرلس وارد بازار می‌شود.

کنسرسیوم وایرلس پاور در سال 2008 میلادی تشکیل شد؛ این سازمان هم‌اکنون 283 عضو دارد و اپل، سامسونگ، سونی و ال جی هم تعدادی از شرکت‌هایی هستند که در آن عضویت دارند. اپل در ماه فوریه امسال (13 بهمن تا 13 اسفند) به این مجمع پیوست و از این طریق توانست گوشی‌های آیفون ایکس، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس خود را با قابلیت شارژ بی سیم رونمایی کند.

شیائومی می

از آنجایی که شیائومی هم به این کنسرسیوم پیوسته است، می توان انتظار داشت که گوشی شیائومی می 7 (mi 7) این برند هم با توانایی پشتیبانی استاندارد شارژ وایرلس چی وارد بازار شود. خبرهایی که اخیرا در رابطه با این گوشی پرچمدار منتشر شده‌اند از این امر حکایت می‌کنند که سازنده چینی می‌خواهد در سه ماهه اول سال 2018 میلادی (11 دی 96 تا 11 فروردین 97) گوشی پرچمدار می 7 را با یک نمایشگر 6 اینچی آمولد، پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 و رم 6 یا 8 گیگابایتی وارد بازار کند.

اپل برای این که بتواند گوشی‌های پرچمدار جدیدش را به قابلیت شارژ وایرلس مجهز کند، در ساخت آن‌ها از شاسی‌های شیشه‌ای استفاده کرد، از این رو ارائه می 7 نیز با توانایی پشتیبانی این فناوری می‌تواند به این معنی باشد که شیائومی می‌خواهد در ساخت آن از یک شاسی شیشه‌ای استفاده کند. البته شرکت کوالکام (Qualcomm) در سال 2015 میلادی ادعا کرد که می‌تواند به کمک فناوری شارژ وایرلس وای پاور (WiPower) خود باتری‌های گوشی‌های مجهز به بدنه فلزی را نیز به طور بی‌سیم شارژ کند، با وجود این هیچ یک از گوشی‌هایی که با بدنه‌های فلزی عرضه شده‌اند، فناوری شارژ وایرلس وای پاور را در خود ندارند.

استاندارد شارژ وایرلس چی کاربران را قادر می‌سازد تا با گذاشتن محصولاتی که توانایی پشتیبانی این استاندارد را دارند برروی یک صفحه شارژ کننده متصل به یک خروجی برق، آن‌ها را تغذیه کنند. زمانی که سیم پیچ‌های موجود در صفحه شارژکننده و دستگاه مصرف کننده با یکدیگر تماس پیدا می‌کنند، یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود؛ این میدان مغناطیسی انرژی الکتریسیته تولید و از این طریق باتری دستگاه مصرف کننده را شارژ می‌کند.

دستگاه‌های پشتیبانی کننده استاندارد شارژ وایرلس چی هم‌اکنون در رستوران‌ها، فرودگاه‌ها و سایر مکان‌های عمومی ارائه شده‌اند تا کاربران بتوانند با کمک آن‌ها گوشی خود را به طور بی‌سیم شارژ کنند.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر