;
coinex

گوشی نوکیا 8 با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی به اف سی سی رسید!

گوشی نوکیا 8 با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی به اف سی سی رسید!نوکیا 8 جدیدترین گوشی هوشمند برند نوکیا است؛ این محصول هم اکنون در چند بازار جهانی عرضه شده ولی قرار است که با سخت افزارهای جدیدی دوباره عرضه شود.

ظاهرا اچ ام دی گلوبال (HMD Global) می‌خواهد یک مدل قدرتمندتر از گوشی نوکیا 8 را وارد بازار ایالات متحده کند زیرا سازنده فنلاندی مدل پایه نوکیا 8 و مدل جدید این محصول را که با یک رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهبود یافته، به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا یا همان اف سی سی (FCC) تحویل داده است تا تاییدیه این سازمان را برای آن‌ها دریافت کند.

همان طور که گفته شد یکی از گوشی‌هایی که اخیرا نوکیا به اف سی سی داده از نظر مشخصات فنی ارتقاء یافته است، با وجود این طبق اطلاعات منتشر شده این دو محصول هنوز شماره سریال‌های TA-1004 و TA-1012 را بر روی خود دارند؛ دو گوشی فوق تا به حال در رویدادهای متعددی معرفی و در بازارهای مختلفی عرضه شده‌اند اما هنوز مشخص نیست که آیا اچ ام دی گلوبال  می‌خواهد شماره سریال این دو مدل را تغییر دهد یا خیر زیرا از یک طرف تا به حال هیچ شرکتی محصول خود را با دو سخت افزار متفاوت اما یک شماره سریال عرضه نکرده است و از طرف دیگر انجام چنین کاری باعث گیج شدن کاربران در هنگام خرید یک محصول می‌شود.

اچ ام دی گلوبال علاوه بر انتشار جزییات مرتبط با روند ساخت یک نسخه ارتقاء یافته از نوکیا 8، به منابع خبری اعلام کرده است که در ساخت این محصول می‌خواهد از نمایشگرهای برند جی دی آی (JDI)، شرکتی ژاپنی که توسط توشیبا، سونی و هیتاچی، اداره می‌شود، استفاده کند. این احتمال وجود دارد که جی دی آی نمایشگرهای مدل عادی گوشی نوکیا 8 را نیز تامین کند؛ طبق اطلاعات موجود مدل پایه گوشی پرچمدار نوکیا 8 از یک نمایشگر 5.3 اینچی آی پی اس ال سی دی QHD با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسلی و نسبت تصویر 16:9 بهره می‌برد؛ اچ ام دی گلوبال در ساخت نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 6 هم با شرکت جی دی آی همکاری داشته است.

جزییات منتشر شده در زمینه ارتباط شرکت اچ ام دی گلوبال با سازمان اف سی سی همچنین نشان داده‌اند که نوکیا می‌خواهد در زمینه ساخت، عرضه و پشتیبانی نرم افزاری گوشی نوکیا 8 از خدمات شرکت تایوانی اسپارتون اینترنشنال (Sporton International) استفاده کند. از آنجایی که یک شرکت به نام اف آی اچ موبایل (FIH Mobile)، از زیرمجموعه‌های برند فاکس کان (Foxconn)، در حق فروش محصولات نوکیا سهیم است و گوشی‌های جدید برند فنلاندی قرار است که توسط یک سازنده تایوانی ساخته شوند، انتخاب یک شرکت محلی از طرف نوکیا برای تایید کیفیت نوکیا 8 قبل از عرضه این محصول چندان عجیب نیست.

مشخصات فنی گوشی نوکیا 8

مدل عادی این گوشی هوشمند از یک رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد. این محصول هم اکنون در بعضی از کشورهای جهان عرضه شده است و انتظار می‌رود که در چند هفته آینده در بازارهای دیگری هم عرضه شود. منابع خبری گفته‌اند که مدل ارتقاء یافته گوشی جدید نوکیا در چین هم با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه می‌گردد.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر