;
coinex

تراشه‌های جی پی اس در آینده‌ای نزدیک با دقت سانتیمتری وارد بازار می‌شوند!

تراشه‌های جی پی اس در آینده‌ای نزدیک با دقت سانتیمتری وارد بازار می‌شوند!

شرکت برودکام (Broadcom) مشغول ساختن یک تراشه جی پی اس جدید است که می‌تواند با کمک یک ماهواره جدید، جی پی اس مسیرها را با دقت 30 سانتیمتری نشان دهد.

این تراشه قدرتمند جدید با شماره سریال BCM47755 شناخته می‌شود و در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد و به همین دلیل می‌توان گفت که تولید آن به زودی آغاز می‌گردد. تست‌هایی که تا به حال بر روی این تراشه انجام شده، نشان داده‌اند که این فناوری جدید علاوه بر این که در مقایسه با فناوری موجود راندمان بیشتری دارد، الکتریسیته کمتری را مصرف کرده و همچنین می‌تواند مسیرهای بین ساختمانی و فضاهای موجود بین سطوح بتونی را نیز نشان دهد.

منابع خبری گفته‌اند که تراشه جدید تا حدی به مرحله تولید انبوه نزدیک شده است که برخی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های همراه، آن را برای محصولات سال 2018 میلادی خود سفارش داده‌اند؛ هرچند هنوز نامی از این شرکت‌ها برده نشده است.

تراشه جدید می‌تواند از نوع جدید سیگنال‌های اطلاعاتی جی پی اس (GPS) که توسط ماهواره‌های پیشرفته‌تر ارسال می‌شوند، پشتیبانی کند. ماهواره‌های قدیمی موجود در فضا، نوعی سیگنال به نام ال 1 (L1) را پشتیبانی می‌کنند که اطلاعات مرتبط با مکان ماهواره جی پی اس، ساعت و هر وسیله‌ای که به تجهیزات جی پی اس بر روی زمین مجهز شده، می‌گوید که از کدام ماهواره سیگنال دریافت می‌کند. این در حالی است که سیگنال‌های ال 5 (L5) که توسط ماهواره‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند، اطلاعات بیشتری را ارائه می‌کنند.

این سیگنال جدید، خاص و قوی‌تر در کنار سیگنال‌های ال 1 منتشر می‌شود و ماهواره‌های جدید را قادر می‌سازد تا همه تجهیزات موجود را پشتیبانی کند. منابع خبری گفته‌اند که تراشه BCM47755 برودکام از سیگنال ال 1 برای دریافت اطلاعات محدوده مکان مورد نظر کاربر و از سیگنال ال 5 برای بهبود دقت اطلاعات کسب شده به کمک سیگنال ال 1 و تعیین مکان دقیق مورد نظر کاربر استفاده می‌کند.

سیگنال‌های ال 5 دقت بیشتری دارند و کمتر قطع می‌شوند. این سیگنال‌ها هم اکنون در چند کاربرد تجاری مورد استفاده قرار گرفته‌اند. صنایع و تاسیساتی که در زمینه ساخت و ساز و استخراج و حمل نفت و گاز فعالیت دارند و همچنین سایر صنایع مشابه معمولا به اطلاعاتی نیاز دارند که نسبت به اطلاعات قابل ارائه توسط تجهیزات موجود دقیق‌تر باشد.

ماهواره‌های پشتیبانی کننده سیگنال ال 5 در مقایسه با ماهواره‌های ارسال کننده سیگنال ال 1 دامنه کاربرد وسیع‌تری دارند. با وجود این تعداد وسایلی که آن‌ها را پشتیبانی می‌کنند، چندان زیاد نیست. تراشه جدید برودکام نه تنها اولین تراشه‌ای است که یک وسیله عمومی را قادر می‌سازد تا سیگنال ال 5 را پشتیبانی کند، بلکه اولین قطعه‌ای است که با قابلیت پشتیبانی این سیگنال در ساخت گوشی‌های همراه و سایر وسایل مصرفی مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر