;
coinex

فورد و لیفت در کنار یکدیگر خودروی خودران می‌سازند؛ یک همکاری دوجانبه!

فورد و لیفت در کنار یکدیگر خودروی خودران می‌سازند!

فورد چند سال پیش تلاش‌ خود را برای ساخت خودروی خودران آغاز کرد. این شرکت اخیرا با شرکت لیفت قرارداد همکاری بسته تا بتواند راه خود را در این زمینه هموار کند.

هدف از این شراکت پیشرفت هر دو سازنده در زمینه تولید خودروهای خودران (self-driving vehicle) است. به این طریق که قرار است از شبکه‌هایی که شرکت لیفت (Lyft) طراحی و تولید می‌کند، در ساخت اتومبیل‌های خودران شرکت فورد (Ford) استفاده شود.

یکی از کارشناسان شرکت لیفت در رابطه با این شراکت، مطلب زیر را در جواب به سایت‌های خبری اعلام کرده است:

“فورد به دنبال شراکت جدیدش با شرکت لیفت، قدم بسیار بزرگی را در زمینه تولید انبوه و عرضه خودروهای خودران در بازار بر می‌دارد. همکاری این دو شرکت شرایط لازم برای پیشرفت این دو سازنده را در زمینه ایجاد یک سیستم حمل و نقل اقتصادی‌ و کاربردی‌تر فراهم می‌سازد. ما به کمک این قرارداد همکاری می‌توانیم در کنار شرکت فورد در هنگامی که این سازنده پله‌های ترقی را در زمینه بهبود فناوری خودروهای خودران طی می‌کند، به کمک شبکه‌های خود و سیستم رانندگی مجازی هوش مصنوعی آرگو (Argo) در کنار این سازنده آمریکایی، زیرساخت‌ها و سیستم‌های لازم را برای ارائه خدمات خود به مردم طراحی کنیم.

او در ادامه اضافه کرد:

با این نگرش، در آینده‌ای نه چندان دور هنگامی که میزان تقاضا افزایش یافت و شما نرم افزار ساخته شده توسط فورد و لیفت را اجرا کردید، می‌بینید که این نرم افزار این توانایی را دارد که سریعا یک خودروی خودران را برای رساندن هرچه سریع‌تر و ایمن‌تر شما به مقصد مورد نظرتان ارسال کند.”

اتومبیل‌های خودران، آینده صنعت حمل و نقل را در کنار خودروهای هیبریدی تشکیل می‌دهند. افزایش میزان تصادفات ناشی از خطاهای انسانی باعث شده است که همه خودروسازان تلاش کنند که با استفاده از سیستم‌های دقیق‌تری مثل فناوری هوش مصنوعی و تراشه‌های پیشرفته جی پی اس، ایمنی را در حمل و نقل بهبود بخشند.

به همین دلیل هر خودروسازی در تلاش است تا با عرضه یک خودروی خودران واقعی بتواند توجه تعداد بیشتری از خریداران را به خود جلب کند و علاوه بر این به کمک این فناوری، ایمنی بیشتری را برای سرنشینان یک خودرو به ارمغان بیاورد. از این رو همکاری فورد با لیفت می‌تواند فناوری ساخت یک خودروی خودران را تا حد زیادی بهبود بخشد.

.

منبع: geeky-gadgets

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر