;
coinex

دوربین آیفون 8 پلاس بیشترین امتیاز را در DxOMark بدست آورد

دوربین آیفون 8 پلاس بیشترین امتیاز را در DxOMark بدست آورد

وب سایت DxOMark متعلق به شرکت DxO Labs که در حوزه بررسی دوربین و لنز فعالیت دارد. این شرکت تازه‌ترین امتیازدهی‌های بخش موبایلش را منتشر کرد و گوشی‌های جدید اپل توانستند در صدر قرار بگیرند. در نتیجه دوربین آیفون 8 پلاس رتبه اول و آیفون 8 رتبه دوم این بخش را از آن خود کرد.

عکس گرفته شده با آیفون 8 و پلاس

باید توجه داشت که دوربین آیفون 8 دارای یک سنسور بوده و دوربین آیفون 8 پلاس دارای دو سنسور است. در واقع آیفون 8 پلاس به دوربین دوگانه مجهز است. به همین دلیل گوشی 8 پلاس رتبه بهتری را بدست آورد.

DxOMark نیز ویژگی‌هایی چون بوکه، بزرگنمایی و موارد بیشتر را به معیارهای بررسی خود اضافه کرده که در گوشی‌های اپل پایین‌تر از آیفون 8 پلاس برخی از آن‌ها وجود ندارد. با این حال، آیفون 8 نیز از سایر گوشی‌های منتشر شده در سال جاری دوربین بهتری دارد.

عکس گرفته شده با آیفون 8
نمونه عکس گرفته شده با آیفون 8

آیفون 8 پلاس با دوربین دوگانه‌اش به طور ویژه در بزرگنمایی و بوکه برتری دارد. البته درثبت تصاویر HDR و ویدیو نیز قابل قبول و مشابه HTC U11 است. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، برخی معیارها به تازگی اضافه شده‌اند و تنها تعداد کمی از گوشی‌ها مطابق این سیستم مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

DxOMark هنوز دوربین گوشی Galaxy Note 8 را مورد بررسی قرار نداده و گوگل پیکسل نیز با این سیستم جدید مورد آزمایش قرار نگرفته است. گوشی دیگری که می‌تواند دوربین آیفون 8 پلاس را به چالش بکشد، گوشی هوشمند Google Pixel 2 است. باید دید آیا دوربین پرچم‌دار بعدی گوگل می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد؟

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر