;
coinex

آیفون 8 پلاس ، سنگین‌ترین و بزرگترین آیفون تاریخ اپل!

آیفون 8 پلاس ، سنگین‌ترین و بزرگترین آیفون تاریخ اپل!

آیفون 8 پلاس یکی از گوشی‌های جدید اپل است اما به نسبت بقیه آیفون‌ها وزن بیشتر و ابعاد بزرگتری دارد. در این مطلب یک مقایسه کوچک در این زمینه ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه شوید.

اپل گوشی آیفون 8 پلاس را در تاریخ 31 شهریور (22 سپتامبر) به همراه برادر کوچک‌ترش، آیفون 8 که به یک نمایشگر 4.7 اینچی مجهز است، وارد بازار کرد. این گوشی هوشمند بعد از مدل‌های آیفون 6 پلاس، آیفون 6 اس پلاس و آیفون 7 پلاس چهارمین گوشی اپل است که با یک نمایشگر 5.5 اینچی وارد بازار می‌شود.

نکته جالبی که در مورد این گوشی هوشمند وجود دارد، این است که آیفون 8 پلاس ضخیم‌ترین آیفونی محسوب می‌شود که تا به حال از طرف سازنده آمریکایی وارد بازار شده است. همچنین این گوشی هوشمند با 202 گرم وزن، سنگین‌ترین آیفون اپل به شمار می‌آید. برخی گفته‌اند که علت سنگین بودن این محصول کاور شیشه‌ای پشتی آن است زیرا باتری به کار رفته در این گوشی هوشمند نسبت به باتری‌های به کار رفته در سایر گوشی‌هایی که اپل قبل از این مدل وارد بازار کرد، اندازه کوچک‌تری دارد.

اگر بخواهیم از نظر تاریخی به وزن آیفون 8 پلاس نگاه کنیم، می‌توانیم بگوییم که این گوشی هوشمند تنها 8 گرم از گوشی بزرگ نوکیا ای 90 کامیونیکیتور (Nokia E90 Communicator) که در حدود یک دهه پیش وارد بازار شد، سبک‌تر است و بد نیست بدانید که سه گوشی بزرگ قبلی اپل که آیفون 7 پلاس، آیفون 6 اس پلاس و آیفون 6 پلاس هستند، به ترتیب 188، 192 و 172 گرم وزن داشته‌اند و آیفون ایکس هم که قرار است در ماه نوامبر (10 آبان تا 10 آذر) وارد بازار شود، تنها 174 گرم وزن دارد.

علاوه بر مطالب فوق، جالب است بدانید که اگر نمایشگر را در نظر نگیریم، آیفون 8 پلاس در مقایسه با سایر گوشی‌های پیشرفته موجود در بازار هم وزن بیشتری دارد؛ برای مثال گلکسی نوت 8 سامسونگ 195 گرم، اسنشال فون تیتانیومی 185 گرم و ال جی وی 30 158 گرم وزن دارد.

آیفون 8 پلاس با 158.4 میلی متر طول، 78.1 میلی متر عرض و 7.5 میلی متر ضخامت، از نظر اندازه هم بزرگ‌ترین گوشی آیفون اپل محسوب می‌شود. در دنیای واقعی به سختی می‌توانید بفهمید که این گوشی هوشمند در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند سازنده آمریکایی وزن و اندازه بیشتری دارد، اما در صورتی که قبل از این محصول، یک آیفون 6 پلاس که تقریبا 30 گرم سبک‌تر است، داشته‌اید، اضافه وزن و افزایش قد آیفون 8 پلاس بیشتر خودشان را نشان می‌دهند.

ابعاد و وزن آیفون 8 پلاس

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر