;
coinex

در رویداد رونمایی گوگل پیکسل 2 چه محصولات دیگری معرفی خواهند شد

در رویداد رونمایی گوگل پیکسل 2 چه محصولات دیگری معرفی خواهند شد
تقریبا یکسال قبل بود که در رویداد رونمایی گوگل محصولات جدیدی معرفی شدند. یکی از جذاب‌ترین محصولات این کمپانی دو گوشی هوشمند جدید به نام گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال بود که توسط این کمپانی معرفی شدند.

گوگل با رونمایی از این گوشی‌های هوشمند عملا به میدان ساخت گوشی‌های هوشمند وارد شد، اما نه به طور دقیق؛ چراکه این گوشی‌ها توسط اچ تی سی طراحی شد، اما در کنار این دو گوشی هوشمند، غول موتورهای جستجو از محصولات دیگری نیز رونمایی کرد. هدست واقعیت مجازی دی‌دریم ویوو (Daydream View VR) و کروم کست با قابلیت 4K از دیگر محصولات معرفی شده بودند.

گوگل بعد از گذشت یکسال از ورود به بازار گوشی‌های هوشمند، به خوبی توانست تا در بین کاربران شناخته شود و اکنون نوبت به معرفی نسل دوم از گوشی‌های گوگل است. چهارم اکتبر (12 مهرماه) این کمپانی قصد دارد تا رویدادی را برای معرفی گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال برگزار کند.

همچنان گوشی‌های گوگل در کانون توجه قرار دارند، اما رویداد رونمایی گوگل علاوه بر این دو اسمارت فون، محصولات دیگری را نیز دربر خواهد گرفت. ببینیم از رویداد گوگل چه انتظاری می‌رود.

همچنان گوشی‌های گوگل در کانون توجه قرار دارند، اما رویداد رونمایی گوگل علاوه بر این دو اسمارت فون، محصولات دیگری را نیز دربر خواهد گرفت. ببینیم از رویداد گوگل چه انتظاری می‌رود.

گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال

گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال

این دو گوشی هوشمند گوگل هنوز معرفی نشده‌اند، اما بدون شک می‌توان گفت که غول موتورهای جستجو محصول قدرتمندی را روانه بازار خواهد کرد. این دستگاه می تواند در بین بهترین گوشی های اندرویدی قرار گیرد. بسیاری از منابع تکنولوژی معتقدند که گوشی کوچکتر گوگل پیکسل 2 توسط اچ تی سی طراحی شده است (یادتان نرود که گوگل به تازگی بخش موبایل اچ تی سی را خرید).

طراحی گوگل پیکسل 2 چندان تفاوتی با مدل سال گذشته نخواهد داشت، صفحه نمایش در همان محدوده 5 اینچی باقی خواهد ماند و البته دوربین دوگانه نیز نخواهد داشت. البته این بدان معنا نیست که گوشی هوشمند گوگل پیکسل 2 ویژگی‌های جدیدی را ارئه نخواهد داد.

یکی از ویژگی‌های جذابی که در موبایل پیکسل 2 گوگل دیده می‌شود، قابلیت فشرده سازی قاب اچ تی سی است که این کمپانی آن را با مدل اچ تی سی یو 11 و اچ تی سی یو اولترا به نمایش گذاشت. با این قابلیت که در گوشی اچ تی سی، اج سنس نامیده می‌شد و گوگل احتمالا آن را با نام اج اکتیو معرفی کند، کاربر قادر است تا با فشار دادن قاب گوشی برخی از برنامه‌ها را به صورت میانبر و سفارشی سازی شده در اختیار داشته باشد.

علاوه بر این، بلندگوهای استریو در جلوی این دستگاه قرار گرفته و ممکن نیست که شما قادر باشید تا جک هدفون را در ان ببینید؛ چرا که اصولا این جک در گوگل پیکسل 2 وجود نخواهد داشت.

درباره گوگل پیکسل 2 ایکس ال نیز نکات جالب توجهی وجود دارد. گفته می‌شود که این دستگاه توسط کمپانی ال جی ساخته شده است و طراحی آن کاملا متفاوت از گوشی کوچکتر پیکسل 2 خواهد بود. در واقع طراحی این دستگاه با گوشی‌های پرچمدار امروزی تطابق پیدا کرده است.

چندی قبل در تکراتو مطلبی را منتشر کردیم که پنل جلویی گوشی‌های نسل دوم گوگل پیکسل را به نمایش گذاشته بود. یک نمایشگر لبه به لبه و بدون حاشیه درست شبیه به گلکسی اس 8، ال جی وی 30، گلکسی نوت 8 سامسونگ و حتی آیفون ایکس اپل، در پنل جلویی گوشی Pixel 2 XL دیده خواهد شد.

تصویری از پنل جلویی گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال
تصویری از پنل جلویی گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال

به لطف طراحی تقریبا بدون حاشیه، با اینکه گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال تقریبا اندازه‌های یکسانی دارند، اما گوشی بزرگتر، یک نمایشگر 6 اینچی آمولد را در خود جای داده است. این نمایشگر از رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل (کیفیت کواد اچ دی) پشتیبانی خواهد کرد.

درست به مانند گوشی گوگل پیکسل 2 انتظار می‌رود که مدل ایکس ال 2 نیز بدون جک هدفون خودنمایی کرده، ولی اسپیکرهای استریو را همراه داشته باشد. چه این گوشی توسط اچ تی سی ساخته شده باشد و چه ال جی در طراحی آن نقش داشته باشد، گوگل پیکسل 2 ایکس ال نیز با ویژگی اکتیو اج به بازار عرضه می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، هر دو گوشی جدید گوگل قدرت پردازشی خود را از اسنپدراگون 835 کوالکام تامین خواهند کرد. شاید این نکته چندان برای گوگل جالب نباشد. این کمپانی سال گذشته جزء اولین شرکت‌هایی بود که از اسنپدراگون 821 استفاده کرد.

گفته می‌شد که گوگل پیکسل 2 می‌تواند از اسنپدراگون 836 که یک نسخه ارتقا یافته از اسنپدراگون 835 است، قدرت بگیرد، اما کوالکام اعلام کرد که امسال نسخه ارتقا یافته‌ای از تراشه پرچمدار خود را به بازار عرضه نخواهد کرد، حداقل در سال 2017 این اتفاق نخواهد افتاد.

اسنپدراگون 835 در گوگل پیکسل 2 ایکس ال توسط 4 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی شده و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت.

قیمت گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال

در برخی از شایعات به قیمت گوگل پیکسل 2 و مدل بزرگتر آن اشاره‌هایی شده است. انتظار می‌رود که پیکسل 2 با برچسب قیمتی 649 دلار برای مدل 64 گیگابایتی و 749 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی همراه شود.

نسخه 64 گیگابایتی پیکسل 2 ایکس ال با قیمت 849 دلار در بازار به فروش خواهد رسید و نسخه 128 گیگابایتی ان با قیمت 949 دلار معامله خواهد شد. گوشی پرچمدار پیکسل 2 ایکس ال گران قیمت است و تقریبا با قیمتی مشابه گلکسی نوت 8 و آیفون ایکس راهی بازار خواهد شد.

گوگل هوم مینی

سال گذشته گوگل با نشان دادن اسپیکر گوگل هوم که با صدا فعال می‌شود، نشان داد که گوگل قصد دارد تا دستیار مجازی خود را فقط به گوشی‌های هوشمند محدود نکرده و آن را به خانه‌های کاربران نیز وارد کند. گوگل امسال نسخه‌ای ارزان‌تر و کوچکتر از مدل استاندارد گوگل هوم خود را برای رقابت با محصولاتی همچون اکو دات (Echo Dot) روانه بازار خواهد کرد.

گفته می‌شود که گوگل هوم مینی تنها 49 دلار قیمت داشته و دسترسی نامحدود کاربران به دستیار مجازی گوگل را فراهم خواهد کرد. شاید این گجت اسپیکرهای قدرتمند نسخه استاندارد گوگل هوم را در اختیار نداشته باشد، اما همچنان برای شنیدن موسیقی می‌توان از آن به خوبی استفاده کرد.

گوگل هوم مکس

در حالی که منابع خبری بسیاری از گوگل هوم مینی گزارش کرده‌اند، وب سایت to5Google9 خبر می‌دهد که این کمپانی در همین هفته از یک اسپیکر هوشمند دیگر نیز رونمایی خواهد کرد. این اسپیکر بزرگتر، گوگل هوم مکس (Home Max) نام‌گذاری شده است.

گفته می‌شود که طراحی آن بهتر از هوم پاد (HomePod) است و صدای بی‌نظیری ارائه خواهد داد. اطلاعات چندانی از این اسپیکر هوشمند در دسترس نیست، اما مسلما تا چند روز آینده همه چیز روشن خواهد شد.

هدست واقعیت مجازی دی‌دریم ویوو

هدست واقعیت مجازی دی‌دریم ویوو

گوگل در رویداد رونمایی از محصولات جدیدش، هدست واقعیت مجازی جدید را به نمایش درخواهد آورد، اما به جز گزینه‌های رنگی جدید، هنوز مشخص نیست که این دستگاه چه به‌روزرسانی‌هایی را نسبت به مدل قبلی دریافت کرده است. شایعه شده که قیمت این هدست جدید واقعیت مجازی 99 دلار خواهد بود که چیزی در حدود 20 دلار گران‌تر از نسخه اصلی آن است. برای دانستن جزئیات بیشتر از این هدست نیز باید همچنان صبور بود.

لپ تاپ پیکسل بوک گوگل

لپ تاپ پیکسل بوک گوگل

برخی منابع تکنولوژی معتقدند که گوگل پیکسل بوک (Pixelbook) یک لپ تاپ 2 در یک قدرتمند است که از سیستم عامل کروم قدرت می‌گیرد. اساسا این دستگاه جانشین دو مدل قبلی لپ تاپ کروم بوک پیکسل است، اما در مقایسه با انها، سخت افزار کاملا جدیدی در درون خود دارد.

این برای اولین بار است که گوگل قصد دارد لپ تاپ قدرتمندی را به بازار معرفی کند که از قلم استایلوس پشتیبانی می کند. قلم استایلوسی که با نام پیکسل بوک پن (Pixelbook Pen) شناخته می‌شود. از آنجا که سیستم عامل کروم می‌تواند برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف اندروید را اجرا کند، لپ تاپ جدید گوگل دسترسی عظیمی به برنامه‌های موجود در گوگل پلی استور خواهد داشت.

گفته می‌شود که قیمت لپ تاپ پیکسل بوک گوگل از 1200 دلار آغاز خواهد شد که 200 دلار بیشتر از لپ تاپ پیکسل 2015 خواهد بود. این لپ تاپ 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد و احتمالا گوگل نسخه های 256 و 512 گیگابایتی آن را به ترتیب با قیمت‌های 1400 دلار و 1750 دلار عرضه خواهد کرد.

هدفون دستیار گوگل

از زمانی که گوگل دستیار مجازی گوگل آسیستنت خود را راه اندازی کرد، تاکنون این ویژگی در محصولات مختلفی خودنمایی کرده است و هدفون نیز یکی از گجت‌هایی است که می‌تواند این دستیار مجازی هوشمند را با خود به همراه داشته باشد. به نظر می‌رسد که گوگل به این موضوع توجه کرده است، مدتی قبل وب سایت 9to5Google به هدفون های دستیار مجازی گوگل اشاره کرده بود.

این گجت می‌تواند در روز رونمایی از گوشی‌های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال معرفی شود. مطمئنا بی سیم بدون این هدفون یکی از ویژگی‌های جذاب آن خواهد بود، چراکه گوگل نشان داده که به ویژگی‌های بی‌سیم علاقه‌مند است.

گوگل آرکور (ARCore)

گوگل آرکور (ARCore)

اواسط مرداد ماه بود که گوگل درباره آرکور جزئیاتی را منتشر کرد. در واقع ARCore پاسخی بود به آرکیت اپل که مجموعه‌ای از ابزارهای توسعه دهنده برای برنامه‌های واقعیت افزوده است. آرکور گوگل نیز می‌تواند برنامه‌های واقعیت افزوده را به طیف وسیعی از گوشی‌های اندرویدی تقدیم کند. با این برنامه‌ها به سادگی می‌توان یک شئ مجازی را به یک تصویر حقیقی اضافه کرد.

گفته می‌شود که در مراسم رونمایی گوگل از آرکور نیز رونمایی خواهد شد. مراسم معرفی محصولات گوگل در چهارم اکتبر (12 مهرماه) برگزار خواهد شد و احتمالا شایعات زیادی در آن روز به واقعیت تبدیل خواهد شد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر