;
coinex

دوربین سامسونگ با نرخ 1000 فریم در ثانیه، سونی را به چالش می کشد

دوربین سامسونگ با هدف رقابت با سونی طراحی و تولید می شود. کمپانی سونی اولین تولیدکننده ای بود که دوربین موبایل را با حافظه روی تراشه تولید کرد؛ دوربین Motion Eye که روی گوشی های اکسپریا ایکس زد پریمیوم، ایکس زد و ایکس زد 1 قرار دارد، به این سیستم مجهز است.

خبرگزاری های کره ای به تازگی مدعی شده اند که سامسونگ قصد دارد با راه اندازی یک سیستم مشابه در ماه آبان آینده، سونی را به چالش بکشد. این دوربین احتمالا در نسل بعدی گوشی های سری اس تعبیه خواهد شد.

مزیت حافظه روی تراشه این است که دوربین می تواند فریم های زیادی را با سرعت بسیار بالا ذخیره کند؛ این سرعت به نرخ 1000 فریم در ثانیه می رسد و برای فیلمبرداری در مود آهسته (Slow Motion) نیز کاربرد دارد. منتقل کردن این عکس ها به حافظه RAM روند آهسته ای دارد؛ به همین دلیل نیز سونی تصمیم گرفت یک تراشه با سه لایه طراحی کند.

طراحی دوربین سامسونگ به طور قطع متفاوت خواهد بود؛ احتمالا از همان تراشه دو لایه ای همیشگی بهره می برد.

طراحی سامسونگ احتمالا به قدرت سونی نمی رسد؛ اما این کمپانی از مزیت تولید سنسورهای تصویر و تراشه های حافظه در کمپانی خود بهره می برد. سونی برای تولید تراشه حافظه 1 گیگابایتی به Micron وابسته است.

در حال حاضر، کمپانی سامسونگ از ترکیب سنسورهای سامسونگ و سونی در گوشی های هوشمند خود استفاده می کند. برای مثال، گلکسی اس 8 در کره از سنسور تصویر سامسونگ برخوردار است؛ این در حالیست که نسخه عرضه شده در بازارهای آمریکا، به دوربین سونی مجهز هستند. گفته می شود سامسونگ گلکسی اس 9 تماما از سنسورهای سامسونگ بهره خواهد برد.

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر