;
coinex

قیمت گوشی های هوشمند در سال 2018 افزایش خواهد یافت!

قیمت گوشی های هوشمند در سال 2018 افزایش خواهد یافت!
یک بررسی جدید نشان می دهد که قیمت گوشی های هوشمند در سال 2018 افزایش خواهد یافت، مهمترین دلیل آن نیز کمبود نمایشگرهای تمام صفحه در سال آینده خواهد بود.

استفاده از نمایشگر تمام صفحه در ساخت گوشی‌های هوشمند به یک روند طبیعی برای کمپانی‌های گوشی ساز جهان تبدیل شده است. بسیاری از برندهای بزرگ این صنعت، حداقل یک گوشی با نمایشگر تمام صفحه در سال جاری به بازار عرضه کرده‌اند و تعداد کمپانی‌های کمی باقی مانده‌اند که هنوز خود را با چنین صفحه نمایشی هماهنگ نکرده‌اند.

استفاده از نمایشگرهای تمام صفحه بدون حاشیه، دیگر حتی به پرچمداران بزرگ بازار نیز تعلق ندارد و موج استفاده از این پنل‌ها به گوشی‌های میان رده نیز رسیده است. به عنوان نمونه، سامسونگ اعلام کرده که قصد دارد از نمایشگر بیکران خود که در مدل‌های پرچمدار گلکسی اس 8 و نوت 8 بهره برده، در گوشی‌های میان رده گلکسی ای 2018 نیز استفاده کند.

مسلما نمایشگر تمام صفحه با حاشیه‌های باریک نه تنها ظاهر گوشی ‌های هوشمند را زیباتر کرده بلکه می‌تواند تصاویر را نیز به شکل بهتری ارائه دهد. این موارد باعث افزایش روند استفاده از این نوع نمایشگرها توسط شرکت‌های سازنده شده و در واقع به مهمترین دلیل برای کمبود پنل گوشی های هوشمند تبدیل شده است.

انتظار می‌رود که این موضوع در سال 2018 نیز ادامه یابد. دلیل اصلی کمبود پنل نمایشگر تمام صفحه سفارشی به تولیدکنندگان آن باز می‌گردد. در حال حاضر شرکت‌های زیادی نیستند که بتوانند این نوع پنل را تولید کرده و همین تولیدکنندگان نیز توانایی پاسخ به تقاضای زیاد بازار را ندارند.

اندازه نمایشگرهای تمام صفحه از شرکتی به شرکت دیگر، متفاوت است، چرا که این اندازه عمدتا به طراحی این شرکت‌ها و مدلی که قصد راه‌اندازی آن را دارند، بستگی دارد. همین موضوع نیز باعث شده است تا روند تولید نمایشگرهای تمام صفحه با کندی بیشتری انجام شود.

از سوی دیگر، کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به شدت علاقه‌مند شده‌اند تا از نمایشگرهایی با نسبت تصویر 18 به 9 استفاده کنند. فرآیند تولید این نوع از نمایشگرها، زمان بیشتری لازم داشته و از سوی دیگر نیازمند استفاده از 20 درصد لایه‌های شیشه‌ای بیشتر نسبت به صفحه نمایش هایی با نسبت تصویر معمول 16 به 9 هستند.

این مشکلات در روند تولید نمایشگرهای تمام صفحه و علاقه کمپانی‌های سازنده به استفاده بیشتر از این نوع صفحه نمایش‌ها، باعث خواهد شد تا قیمت این پنل‌ها در سه ماهه سوم و چهارم امسال افزایش یافته و احتمالا این روند در سال 2018 نیز ادامه خواهد یافت؛ بنابراین منتظر یک افزایش نسبی در قیمت گوشی های هوشمند سال آینده باشید!

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر