;
coinex

نامگذاری با اعداد رومی تلفظ اشتباه آیفون X را به همراه داشت! نام درست: آیفون 10

آیفون X را اشتباه تلفظ نکنید! آیفون X به طور ناگهانی در همه جای دنیا دچار اپیدمی تلفظ اشتباه شده است! اگر باور نمی کنید حتما این مطلب را دنبال کنید.

اپل در 21 شهریور (12 سپتامبر) به مناسبت دهمین سالگرد تولد گوشی های آیفون، گوشی هوشمند آیفون X را معرفی کرد. اما تلفظ این نام برای همه خوشایند نبود، تعدادی بلاگر تکنولوژی و مردم عادی آنرا به نام دیگری تلفظ می کردند. برخی با مراجعه به فروشگاه های اپل نیز دنبال این گوشی هوشمند با نامی جز آنچه اپل انتظار داشت، بودند. علت این مساله را احتمالا باید در نحوه نامگذاری خاص این گوشی و متفاوت بودن این تلفن هوشمند با سایر محصولات مشابه این کمپانی جست و جو کرد.

نه تنها این گوشی سریعا وارد بازار نشد، بلکه برخلاف سایر محصولات اپل، برای اولین بار با اعداد رومی نامگذاری شد. شاید به همین دلیل قبل از اینکه به بازار وارد شود تلفظ اشتباه این گوشی هوشمند بر سر زبان ها افتاده بود. اما به موضوع اصلی این مقاله برگردیم، تلفظ اشتباه آیفون X چیست؟

باور کنید یا خیر، اپل تاکنون هیچ گوشی هوشمندی را با نام آیفون ایکس وارد بازار نکرده است! نام واقعی این گوشی هوشمند، آیفون 10 است! چطور چنین چیزی ممکن است؟

پسوندی که در انتهای نام آیفون به چشم می خورد، ایکس نیست؛ بلکه 10 نوشته شده به شیوه شمارگان روم باستان است، اما شما تنها کسانی نبوده‌اید که این اشتباه را مرتکب شده اند، در ادامه برخی از توییت‌های کاربران در رابطه با این مساله جمع آوری شده است:

 

مارکوس برون لی: من در دو هفته گذشته همواره آیفون 10 را آیفون ایکس تلفظ کردم.

در جواب مارکوس، یکی از کاربران ایرانی به نام مریم قاسمی گفته است:

هشتاد درصد همکاران من نیز مانند تو این اشتباه را می‌کنند.

تاج الدین: من فکر می کردم تلفظ واقعی آیفون X، آیفون ایکس است، چطور ممکن است که همیشه نام درست آن، آیفون 10 بوده باشد؟

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر