;
coinex

گوگل پیکسل 2 ایکس ال معرفی شد؛ ویژگی‌ها،مشخصات و تاریخ عرضه

گوگل پیکسل 2 ایکس ال معرفی شد؛ ویژگی‌ها،مشخصات و تاریخ عرضه
گوگل پیکسل 2 ایکس ال امشب در رویداد گوگل معرفی شد و تمامی مشخصات و ویژگی های آن آشکار گردید. این دستگاه نسخه بزرگتر گوگل پیکسل 2 است.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال دارای یک نمایشگر بزرگ 6 اینچی آمولد با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل است. نمایشگر بدون حاشیه این دستگاه یکی از نکات برجسته گوشی‌های نسل دوم پیکسل بوده که قابل رقابت با دستگاه‌های پرچمدار امروزی بازار همچون گلکسی نوت 8 و ال جی وی 30 است و از نسبت تصویر 18 به 9 برخوردار شده است.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال

بر روی نمایشگر این دستگاه یک محافظ منحنی 3D شیشه‌ای قرار گرفته و طراحی ان چیزی مابین ال جی جی 6 و گلکسی اس 8 اکتیو است. گوگل به نظر می‌رسد که در پنل پشتی این دستگاه، طراحی فلزی شیشه‌ای نسل قبلی گوشی‌های خود را مجددا به نمایش گذاشته و طراحی آن با دو تناژ رنگی، جلوه خاصی به آن بخشیده است.

دوربین آن نیز همچنان تک سنسور است و در کنار آن یک فلاش LED دیده می‌شود. دو نقطه کوچک نیز در زیر فلاش آن قابل رویت است که مربوط به سیستم فوکوس لیزری آن خواهد بود.

گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال قدرت پردازشی خود را از اسنپدراگون 8356 با سرعت کلاک 2.35 گیگاهرتز تامین می‌کند و در کنار ان پردازنده گرافیکی آدرنو 540 قرار گرفته است. این پردازنده توسط 4 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X پشتیبانی خواهد شد.

گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال

انرژی مورد نیاز روزانه این اسمارت فون از یک باتری 3520 میلی‌آمپر ساعتی تامین شده که نسبت به ظرفیت باتری 3450 میلی‌آمپر ساعتی مدل سال گذشته، کمی بیشتر شده است.

یکی از دیگر از برتری‌های گوشی‌های گوگل پیکسل 2 نسبت به سال گذشته، ضد آب بودن این دستگاه‌هاست. گوگل سال قبل برای گوشی‌های خود کد حفاظتی IP در نظر نگرفته بود، اما امسال به نظر می‌رسد که شما به راحتی می‌توانید با گوشی‌های پیکسل 2 دوش گرفته و یا به استخر بروید. گوگل پیکسل 2 ایکس ال دارای کد IP67 برای جلوگیری از نفوذ اب و گرد و غبار به داخل آن است.

یک موضوع در گوشی‌های گوگل پیکسل امسال کمی عجیب به نظر می‌رسد. گوگل سال گذشته کمپانی اپل را برای حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری در گوشی‌های آیفون سرزنش کرد، اما امسال خودش از به کار بردن این جک در گوشی‌های جدیدش امتناع کرده است. گوگل پیکسل 2 ایکس ال فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌متری است!

گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال

با توجه به اینکه گوگل چندی قبل بخش موبایل اچ تی سی را خرید، یکی از ویژگی‌های برجسته مدل اچ تی سی یو 11 را می‌توان در گوشی‌های گوگل پیکسل 2 پیدا کرد. اج اکتیو ویژگی جذابی شبیه به اج سنس اچ تی سی است و کاربر را قادر می‌سازد تا با فشار دادن اطراف گوشی برخی از برنامه‌های آن همچون دستیار گوگل را فعال کند. البته این ویژگی می‌تواند توسط کاربر نیز سفارشی سازی شود.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال دارای یک دوربین تک سنسور 12 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.8، لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار دوآل پیکسل است. گوگل از ویژگی HDR+ نیز در پیکسل‌های جدید خود استفاده کرده و امیدوار است که دامنه داینامیکی بهبود یافته و رنگ‌ها به شکل دقیق‌تری به نمایش درآیند.

گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال

دوربین این دستگاه قادر است تا تصاویر پس زمینه را تار کرده تا کاربر بتواند چیزی شبیه به عکاسی پرتره را در اختیار داشته باشد. شاید بپرسید که چگونه می‌توان با یک دوربین تک سنسور چنین ویژگی را در اختیار داشت، اما این موضوع به نرم افزار این دستگاه بازمی‌گردد.

گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال همان طور که انتظار می رفت با سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو از جعبه خارج خواهد شد. این موبایل در تاریخ پانزدهم نوامبر (24 آبان ماه) به طور رسمی به بازارهای مختلف جهان عرضه خواهد شد. قیمت نسخه 64 گیگابایتی آن 849 دلار بوده و نسخه 128 گیگابایتی این دستگاه با برچسب قیمتی 949 دلار وارد بازار خواهد شد.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر