;
coinex

گوشی پرچمدار اندروید نوکیا 8 زیر تست‌های شدید سنجش مقاومت!

گوشی پرچمدار اندروید نوکیا 8 زیر تست‌های شدید سنجش مقاومت!نوکیا 8 جدیدترین گوشی پرچمدار اچ ام دی است و از مشخصات خوبی هم بهره می‌برد. در این مطلب نتایج تست‌های مقاومتی اعمال شده بر روی این گوشی را شرح داده‌ایم.

گوشی‌های نوکیا همیشه محصولات مقاومی بوده‌اند اما این شهرت بیشتر به دوران قبل از ظهور گوشی‌های هوشمند مرتبط بود به همین دلیل شرکت اچ ام دی گلوبال هنوز راه بسیار سختی را پیش روی خود دارد تا بتواند دوباره محصولاتی را با درجه جان سختی گوشی‌های قدیمی برند مشهور فنلاندی عرضه کند.

اچ ام دی گلوبال از زمان صاحب شدن مالکیت برند نوکیا تا به امروز هشت گوشی هوشمند را از این برند وارد بازار کرده است. باید به این مطلب نیز اعتراف کرد که اکثر این محصولات از نظر کیفیت ساخت در حد بسیار خوبی بوده‌اند اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا گوشی نوکیا 8 هم به عنوان جدیدترین محصول پرچمداری که تا به حال توسط این شرکت وارد بازار شده، می‌تواند از نظر مقاومتی رتبه خوبی را به خود اختصاص دهد یا خیر؟ یکی از کاربران مشهور یوتیوب با نام JerryRigEverything تصمیم گرفته است که با اعمال تست‌های مقاومتی شدید بر روی گوشی نوکیا 8 به این سوال پاسخ دهد.

نتایج تست‌های جری نشان داده‌اند که نمایشگر گوشی پرچمدار نوکیا 8 می‌تواند به خوبی در برابر خط و خش مقاومت کند. استفاده از پوشش محافظتی گوریلا گلس 5 توسط شرکت بزرگ چینی باعث شده که این گوشی هوشمند بتواند به اندازه هر گوشی پرچمدار 2017 دیگری در برابر خط و خش مقاومت کنند.

جری در تست‌های خود با تیغ صورت تراشی مقاوت کلید هوم و اسکنر اثر انگشت جدیدترین گوشی پرچمدار برند فنلاندی را هم مورد بررسی قرار داد. نتایج این تست‌ها نیز نشان دادند که نوکیا 8 از این نظر هم مقاومت بسیار بالایی دارد. این آزمایش‌ها همچنین ثابت کردند که دوربین سلفی و اصلی این گوشی هوشمند به خوبی می‌توانند در برابر ضربات ناشی از برخورد کلید، سکه یا اشیاء مشابه مقاومت کنند.

نکته دیگری که در این تست‌ها ثابت شد این بود که سخت افزاری که نقش انتقال صدا را در گوشی نوکیا 8 ایفا می‌کند در برابر اشیاء تیز مقاومت بسیار زیادی ندارد زیرا تنها با یک پوشش نایلونی نازک محافظت می‌شود اگرچه جری در بررسی خود نشان داد که امکان بیرون آوردن این پوشش محافظتی مانند پوشش‌هایی که در ساخت گوشی‌های نوکیا 3 و نوکیا 6 به کار رفته‌اند، وجود ندارد زیرا این کاور محافظتی در مقایسه با کاورهای محافظتی دو گوشی فوق در عمق بسیار زیادتری قرار داده شده است.

یکی دیگر از نقاط ضعف گوشی پرچمدار نوکیا 8 که به واسطه تست‌های جری نشان داده شد، عدم مقاومت کاور پشتی این گوشی هوشمند در برابر خراش بود. این کاور با استفاده از آلیاژ آلومینیوم سری 6,000 ساخته شده است. به همین دلیل در برابر خط و خش‌های ناشی از فشار دادن تیغ صورت تراشی مقاومت چندان زیادی ندارد اگرچه که می‌تواند به خوبی فشارهای ناشی از انجام کارهای روزمره را تحمل کند.

نوکیا 8 توانست در تست سوختگی هم مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان دهد. در این تست که با استفاده از یک فندک معمولی انجام گردید، نشان داده شد که نمایشگر ال سی دی گوشی پرچمدار جدید نوکیا در برابر آثار ناشی از سوختگی نیز مقاوم است.

جری بعد از انجام تست سوختگی، گوشی نوکیا 8 را نظر میزان مقاومت خمیدگی نیز مورد بررسی قرار داد. نتایج این تست نیز نشان دادند که این گوشی پرچمدار علی رغم این که کاوری از جنس آلیاژ آلومینیوم سری 6,000 را بر روی خود دارد به دلیل داشتن یک ساختار و اسکلت داخلی محکم به خوبی در برابر خمیدگی مقاومت می‌کند. در رابطه با این فاکتور بد نیست بدانید که شرکت اپل به دلیل اینکه کاور ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم سری 6,000 به کار رفته در ساخت گوشی آیفون 6 در برابر نیروها و فشارهای خمیدگی مقاومت بسیار کمی داشت، این آلیاژ را در گوشی‌هایی که بعد از آیفون 6 وارد بازار نمود با آلیاژ آلومینیوم سری 7,000 تعویض کرد.

(برای تماشای ویدیو به لینک منبع مراجعه کنید.)

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر