;
coinex

مشخصات، طراحی، ویژگی‌ها و هر چیزی که تاکنون درباره هواوی میت 10 پرو می‌دانیم

مشخصات، طراحی، ویژگی‌ها و هر چیزی که تاکنون درباره هواوی میت 10 پرو می‌دانیم
پس از آن که هواوی در اولین ماه‌ها از سال جاری گوشی‌های پرچمدار هواوی پی 10 و هواوی پی 10 پلاس را معرفی کرد، اکنون خود را آماده می‌کند تا گوشی‌های قدرتمند دیگری را در سری جدید میت 10 به بازار معرفی کند. یکی از این گوشی‌های هوشمند، هواوی میت 10 پرو خواهد (Huawei Mate 10 Pro) بود.

تاکنون خبرها و شایعات زیادی از پرچمداران سری میت 10 هواوی به گوش رسیده و تبلیغات زیادی درباره آنها انجام می شود. آیا این دستگاه می تواند قدرتمندترین گوشی تاریخ این کمپانی باشد؟

به این سوال نمی‌توان با قاطعیت پاسخ داد، اما شاید چنین چیزی هم باشد! در چند روز اخیر خبرهای زیادی درباره این سری گوشی‌ها منتشر و تیزرهای تبلیغاتی مختلفی دیده شده است. در یکی از این ویدیوهای تبلیغاتی، هواوی بدین شکل گوشی جدید خود را معرفی می‌کند: این یک گوشی هوشمند نیست؛ یک ماشین باهوش است!


بیشتر بخوانید:

تماشا کنید: هواوی میت ۱۰ یک گوشی هوشمند نیست!


قبل از این که به بررسی مشخصات، و همه ویژگی‌های هواوی میت 10 پرو بپردازیم، اجازه دهید تا یک موضوع را روشن کنیم. گوشی‌های سری میت 10 هواوی از چهار مدل مختلف تشکیل شده است (حداقل ما در تکراتو تاکنون نام چهار مدل از این سری را شنیدیه‌ایم)، سطح پایین‌ترین مدل از این سری، هواوی میت 10 لایت نام دارد (این گوشی با نام هواوی مایمانگ 6 نیز شناخته می‌شود).

مدل دیگر، هواوی میت 10 است. گوشی هواوی میت 10 پرو مدل پرچمدار این سری است و البته یک مدل لوکس با طراحی دلفریب که هواوی میت 10 پورشه دیزاین نامیده می‌شود. گفته شده که این اسمارت فون، گران ترین گوشی هواوی در تاریخ این کمپانی خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

هواوی میت ۱۰ پورشه دیزاین گران ترین گوشی هواوی خواهد بود


پیش بینی‌می‌شود که هواوی میت 10 پرو بهترین مدل از این سری جدید خواهد بود. شایعات پیرامون این دستگاه نیز از دیگر مدل‌های این سری بیشتر بوده و به همین دلیل در این مطلب نیز ما به بررسی درباره تمام شایعات درباره این اسمارت فون خواهیم پرداخت.

طراحی هواوی میت 10 پرو

طراحی هواوی میت 10 پرو

هواوی با طراحی هواوی میت 10 به قطار برندهایی سوار شد که اکنون گوشی‌های جدید خود را به نمایشگر تمام صفحه بدون حاشیه مجهز کرده‌اند. گوشی‌هایی چون شیائومی می میکس 2، ال جی جی 6، سامسونگ گلکسی اس 8 و آیفون ایکس اپل، نمونه‌ایی از پرچمداران قدرتمند با نمایشگر تمام صفحه هستند.

اولین بار ریچارد یو، مدیر ارشد اجرایی این شرکت چینی گفت که این دستگاه با یک نمایشگر تمام صفحه خودنمایی می‌کند، اما او هیچ اشاره‌ای به اینتر ویوو (EntireView) نکرد، نامی تجاری که این گوشی‌ساز چینی برای پنل نمایشگر تمام صفحه خود انتخاب کرده است.

در اوایل مهرماه تصاویری از این دستگاه منتشر شد. هواوی میت 10 پرو در این تصاویر به شکل رندر ارائه شده و توسط اوان بلاس در توییتر به اشتراک گذاشته شد. در این رندرها به وضوح صفحه نمایش بدون حاشیه این اسمارت فون به نمایش گذاشته شده است.

مطمئنا وجود چنین نمایشگری به آن معناست که دکه فیزیکی هوم در پنل جلو دیده نخواهد شد. تنها دکمه های فیزیکی که وجود دارد، در سمت راست این دستگاه جای گرفته و مربوط به دکمه پاور و کلیدهای تنظیم حجم صداست.

در کناره‌های پنل پشتی انحنای ظریفی دیده می‌شود و دوربین دوگانه نیز به خوبی خودنمایی می‌کند. همکاری کمپانی لایکا و هواوی در ساخت ماژول دوربین دوگانه، به این دستگاه نیز ادامه یافته و همچنان می‌توان قدرتنمایی تکنولوژی لایکا در خلق تصاویر زیبا را شاهد بود.

ویژگی دیگری که در پنل پشتی دیده می‌شود، سنسور اثر انگشت این دستگاه بوده که در زیر ماژول دوربین تعبیه شده است. بر اساس این رندرها می‌توان حدس زد که پنل پشتی احتمالا فلزی است، اما شاید واقعا چنین نباشد!

شایعات درباره طراحی هواوی میت 10 پرو به همین نقطه ختم نمی‌شود. مدت کوتاهی بعد، دو تصویر از رسانه‌های چینی به بیرون درز کرد که ادعا می‌شد زندگی واقعی هواوی میت 10 پرو را به تصویر کشیده‌اند. در اینجا بود که به نظر می‌رسید پنل پشتی، ماهیتی شیشه‌ای دارد.

پنل پشتی هواوی میت 9 از فلز ساخته شده است و تغییر روش هواوی برای استفاده از پنل پشتی شیشه‌ای به جای فلزی، شاید به این نکته اشاره می‌کند که شارژ بی سیم یکی از ویژگی‌های جذابی است که در این دستگاه دیده خواهد شد.

صفحه نمایش هواوی میت 10 پرو

شایعات می‌گویند که اندازه نمایشگر هواوی میت 10 پرو به صورت مورب، 5.99 اینچ است. می‌دانیم که این صفحه نمایش توسط شرکت ژاپن دیسپلی (JDI) تهیه شده و رزولوشن آن 1440 در 2880 پیکسل (کیفیت کواد اچ دی پلاس) خواهد بود. نسبت تصویر در نمایشگر میت 10 پرو هواوی 18 به 9 است. این زبان طراحی جدید هواوی در سری میت 10 خواهد بود.

سخت افزار در هواوی میت 10 پرو

سخت افزار در هواوی میت 10 پرو

یکی از برجسته‌ترین ویژگی های هواوی میت 10 پرو که تایید نیز شده، وجود پردازنده قدرتمندی به نام هایسیلیکون کرین 970 است، پردازنده‌ای مجهز به یک تراشه هوش مصنوعی که باعث شده به ادعای این گوشی‌ساز چینی، اولین چیپست هوش مصنوعی جهان لقب بگیرد.

هواوی آنچنان با این پردازنده جدید خود در حال خودنمایی است که حتی در یک تیزر تبلیغاتی، به دلیل حضور این پردازنده به عنوان مغز متفکر این دستگاه، آن را یک گوشی هوشمند نمی‌داند، بلکه معتقد است این اسمارت فون یک ماشین باهوش است که به مانند یک انسان یاد گرفته و آموزه‌های خود را بیشتر می‌کند.

کرین 970 هواوی با لیتوگرافی 10 نانومتری طراحی شده است. برای مقایسه بد نیست بدانید که کرین 960 (نسل قبلی این پردازنده که در هواوی پی 10 قرار گرفته) با فرآیند 16 نانومتری تولید شده است.

اسنپدراگون 835 که در گوشی‌های پرچمدار بازار حال و حاضر جهان، همچون گلکسی اس 8، وان پلاس 5 و سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم وجود دارد، با فرآیند ساخت 10 نانومتری تولید می‌شود. با انکه کوالکام همچنان ادعای بهترین بودن دارد، اما مطمئنا هواوی کرین 970 هواوی نیز در جلوی اسنپدراگون 835، پردازنده دست و پا بسته‌ای نخواهد بود.

مشخصات دقیق کرین 970

  • پیکره بندی هشت هسته‌ای (چهار هسته Cortex A73 و چهار هسته Cortex A53)
  • حداکثر فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز
  • معماری 64 بیتی
  • پردازنده گرافیکی 12 هسته
  • حافظه رم از نوع LPDDR4
  • دو سیم کارت LTE
  • یک واحد پردازشگر عصبی که به اختصار NPU نامیده می‌شود که تنها وظیفه آن مدیریت هوش مصنوعی است

گفته می‌شود که موبایل میت 10 پرو هواوی در چهار نسخه مختلف عرضه خواهد شد. 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی و در نهایت نسخه ویژه‌ای از این دستگاه با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی از مدل‌های مختلف این گوشی هوشمند است.

نرم افزار

با توجه به تاریخ عرضه این دستگاه، احتمالبا هواوی میت 10 پرو با سیستم عامل اندروید اوریو همراه خواهد بود. علاوه بر این، قطعا نسخه جدیدئ رابط کاربری ایموشن بر بالای این نسخه از سیستم عامل گوگل نقش خواهد بست.

دوربین هواوی میت 10 پرو

دوربین هواوی میت 10 پرو

دوربین دوگانه در هواوی میت 9 نیز با فناوری لایکا درهم آمیخته، اما این طور که از شواهد پیداست، نمی‌تواند به اندازه دوربین دوگانه در میت 10 پرو ما را تحت تاثیر قرار دهد. گفته می‌شود که با دوربین این پرچمدار جدید می‌توان تصاویر خیره کننده‌ای را به ثبت رساند. مسلما حضور پردازنده مجهز به هوش مصنوعی کرین 970 نیز در این نتیجه بی‌تاثیر نخواهد بود. باید در واقعیت قدرت دوربین این گوشی را لمس کرد.

به لطف انتشار یک تیزر رسمی از هواوی آلمان، به نظر می‌رسد که یکی از سنسورهای دوربین دوگانه، 20 مگاپیکسلی رنگی بوده و سنسور دوم که قادر به ثبت تصاویر مونوکروم (سیاه و سفید) است، 20 مگاپیکسلی خواهد بود.

به منظور عملکرد بهتر دوربین در شرایط کم نور، دهانه دیافراگم f/1.6 انتخاب شده است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از وجود یک دوربین دوگانه سلفی در پنل جلویی مدل میت 10 پرو است، اما تصاویر رندری که از پنل جلویی این گوشی منتشر شده بود، مدتی بعد رد شد. احتمالا میت 10 در پنل جلویی خود به یک دوربین تک سنسور 8 مگاپیکسلی مجهز باشد.

باتری هواوی میت 10 پرو

باتری هواوی میت 10 پرو

هواوی در گوشی میت 9 یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرد، این باتری 12 ساعت و 14 دقیقه در یک بنچمارک دوام آورد. این گوشی ساز چینی همین روند را در میت 10 پرو در پیش خواهد گرفت. به تازگی تیزری از این شرکت در فضای مجازی منتشر شده که تایید می‌کند این گوشی به یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی مجهز است.

اما باز هم وجود پردازنده کرین 970 در میت 10 پرو تاثرگذار خواهد بود. عمر باتری این دستگاه به لطف وجود این پردازنده هوش مصنوعی، می‌تواند عملکرد بهتری از نسل قبلی داشته باشد.

قیمت و تاریخ عرضه هواوی میت 10 پرو

قیمت و تاریخ عرضه هواوی میت 10 پرو

هواوی قصد دارد تا با برگزاری رویدادی در شانزدهم اکتبر (24 مهرماه) از گوشی‌های پرچمدار سری میت 10 خود در شهر مونیخ آلمان رونمایی کند. این احتمال بسیار زیاد است که عرضه رسمی آنها قبل از شروع تعطیلات سال نو میلادی، آغاز شود.

Roland Quandt، یکی از فاش کنندگان خبرهای تکنولوژی، ادعا می‌کند که هواوی میت 10 پرو در بازارهای اروپای شرقی با برچسب قیمتی 930 یورو معادل با 1090 دلار به فروش خواهد رسید.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر