;
coinex

مایکروسافت بالاخره رسما مرگ ویندوز فون را اعلام کرد

 

مایکروسافت بالاخره رسما مرگ ویندوز فون را اعلام کرد

بسیاری از ما مدت‌هاست می‌دانیم که ویندوز فون مرده است و آینده‌ای ندارد اما بر خلاف تمامی نشانه‌ها، مایکروسافت همیشه در برابر این موضوع مخالفت می‌کرد تا اینکه بالاخره رسما مرگ ویندوز فون را پذیرفت.

کمپانی مایکروسافت پیش از این در مناسبت‌های مختلف بارها اعلام کرده بود که به تولید ویندوز فون ادامه خواهد داد. اما جزئیات بیشتری درباره‌ی برنامه آینده‌ی این محصولات ارائه نمی‌کرد؛ تنها هر از چند گاهی یکی از مسئولین اجرایی این شرکت ادعا می‌کرد که محصول بزرگی در راه است.

اما بالاخره مایکروسافت رسما مرگ ویندوز فون را اعلام کرد و جو بلفیور که مدیر سابق بخش ویندوز فون بوده تایید کرده که سیستم عامل موبایلی مایکروسافت به پایان راه خود رسیده و دستگاه جدیدی همراه با ویندوز موبایل عرضه نخواهد شد.

آقای بلفیور ضمنا عنوان کرد مشکل اساسی که مایکروسافت در مورد ویندوز فون با آن روبرو بوده، کمبود اپلیکیشن برای ویندوز موبایل بوده است؛ و با وجود تلاش‌ها و رویکردهای متفاوتی که این کمپانی برای جذب توسعه دهندگان نرم‌افزاری بکار گرفت رضایت تعداد معدودی از آن‌ها به همکاری برای تولید اپلیکیشن در بستر ویندوز موبایل جلب شده بود.

به گفته‌ی وی: “ما بسیار تلاش کردیم تا نظر مثبت توسعه دهندگان نرم‌افزاری را جلب کنیم. حاضر شدیم به آن‌ها پول پرداخت کنیم و برای آن‌ها اپلیکیشن اختصاصی در نظر بگیریم اما تعداد کاربران بسیار اندک ویندوز موبایل باعث می‌شد که آن‌ها حاضر به همکاری نشوند.”

بنابراین سوال اینجاست که سرنوشت ویندوز 10 موبایل چه خواهد بود؟ آیا آینده‌ای برای این سیستم عامل وجود دارد؟ آیا دستگاه جدیدی مجهز به این پلتفرم عرضه خواهد شد؟

آقای بلفیور تقریبا به تمامی این سوالات پاسخ منفی داد. هرچند که مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 10 موبایلی را ادامه خواهد داد، اما ویژگی جدیدی به این سیستم عامل افزوده نخواهد شد. به بیان دیگر، تعمیر و نگهداری این پلتفرم ادامه خواهد یافت تا زمانی که دستگاه‌های مجهز به آن به طور کامل حذف شوند. وی علاوه بر این‌ها معتقد است که متأسفانه ویژگی‌های ویندوز فون به دنیای اندروید افزوده نخواهد شد، زیرا مجددا با کمبود اپلیکیشن‌هایی مواجهیم که از چنین قابلیت‌هایی پشتیبانی کند.

اکنون که مایکروسافت در نهایت مرگ ویندوز فون را تایید کرده و قرار نیست که ویژگی‌های جدید دیگری به این سیستم عامل افزوده شود، بنابراین اندروید و iOS گزینه‌های بهتری محسوب می‌شوند.

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر