;
coinex

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل؛ غول گوگل در برابر اپل

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل؛ غول گوگل در برابر اپلدر این متن به مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس می‌پردازیم؛ مقایسه‌ای که بهترین گوشی‌های دو برند آمریکایی را در مقابل هم قرار می‌دهد.

کمپانی گوگل به تازگی از پرچمداران گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال رونمایی کرد. همانطور که از این غول فناوری انتظار داشتیم، جدیدترین پرچمداران این کمپانی فوق‌العاده هستند. با وجود اینکه همیشه شاهد رقابت اندروید با آی او اس بوده‌ایم، در این متن نیز قصد داریم پلتفرم پیکسل را با آیفون مقایسه کنیم. با مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال و آیفون 8 پلاس اپل، تصمیم‌گیری بهتری در هنگام خرید خواهید داشت.

در ادامه به مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل از لحاظ طراحی، نمایشگر، سخت افزار، سیستم عامل، دوربین و باتری می‌پردازیم؛ با تکراتو همراه شوید:

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل: طراحی

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل: طراحی

گوگل پیکسل 2 ایکس ال شباهت بسیاری به نسل اول پیکسل ایکس ال دارد. حاشیه‌ها در نسخه جدید نسبت به نسل قبلی کمی کاهش یافته تا نسبت صفحه نمایش به بدنه بیشتر شود. علاوه بر این، دو اسپیکر در بالا و پایین نمایشگر قرار گرفته‌اند تا کیفیت صدای بهتری ارائه شود.

از طرف دیگر، آیفون 8 پلاس با همان حاشیه‌های قطور همیشگی همراه شده است. این موبایل نیز به تنظیمات اسپیکر استریو مجهز شده، اما طراحی آن با پیکسل 2 ایکس ال متفاوت است. یکی از اسپیکرها در 8 پلاس، در لبه پایینی دستگاه قرار دارد. متاسفانه، هیچ کدام از این دو اسمارت فون به جک هدفون استاندارد 3.5 میلی‌متری مجهز نیستند.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه مشخصات گوشی‌های پیکسل، پیکسل ایکس ال، پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال گوگل!

 

گوگل پیکسل 2 ایکس ال از تنظیمات دوربین دوگانه برخوردار نبوده و یک سنسور اثرانگشت در پنل پشتی این موبایل دیده می‌شود. اما آیفون 8 پلاس اپل از تنظیمات دوربین دوگانه برخوردار شده و یک لنز نیز به عنوان دوربین سلفی در نمای جلویی آن قرار گرفته است. این موبایل به اسکنر اثرانگشت تاچ آیدی مجهز شده که درون دکمه هوم قرار دارد.

هردو موبایل امتیاز IP67 را دریافت کرده‌اند. این بدان معناست که می‌توانند به مدت 30 ثانیه در آبی به عمق کمی کمتر از 1 متر دوام بیاورند. هر دو دستگاه به نمایشگر تقویت شده مجهز هستند؛ گوگل پیکسل 2 ایکس ال از گوریلا گلس 5 بهره می‌برد. این در حالیست که آیفون 8 پلاس به چیزی مجهز شده که اپل آن را قوی‌ترین شیشه در گوشی های هوشمند معرفی کرده است.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال و آیفون 8 پلاس اپل با بدنه فلزی همراه هستند؛ هرچند که قسمت بالایی پیکسل 2 ایکس ال در پنل پشتی از جنس شیشه است.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال و آیفون 8 پلاس اپل با بدنه فلزی همراه هستند؛ هرچند که قسمت بالایی پیکسل 2 ایکس ال در پنل پشتی از جنس شیشه است. این دو موبایل در ابعاد بسیار نزدیکی به هم ساخته شده‌اند. آیفون 8 پلاس در ابعاد 158.4 در 78.1 در 7.5 میلی‌متر ساخته شده و پیکسل 2 ایکس ال با ابعاد 157.9 در 76.7 در 7.9 میلی‌متر همراه است. گوشی گوگل با وزن 175 گرمی خود، کمی سبک‌تر از 8 پلاس با وزن 202 گرمی است.

تنوع رنگی آیفون 8 پلاس جذاب‌تر است چرا که در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و طلایی عرضه می‌شود؛ اما گوگل پیکسل 2 ایکس ال در دو رنگ مشکی سفید و تماما مشکی عرضه به فروش می‌رسد.

برنده مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس از لحاظ طراحی ظاهری کاملا به سلیقه کاربر بستگی دارد.

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل: نمایشگر

گوگل پیکسل 2 ایکس ال بدون شک برنده این بخش خواهد بود. این موبایل از نمایشگر بزرگ‌تر و البته تراکم پیکسل بیشتر برخوردار است.

پیکسل 2 ایکس ال به صفحه نمایش 6 اینچی آمولد با رزولوشن 2880 در 1440 مجهز شده و تراکم پیکسل آن به 538 در هر اینچ می‌رسد. بنابراین، تصاویر واضح و دقیقی را به نمایش می‌گذارد.

آیفون 8 پلاس نمی‌تواند در این بخش با گوشی گوگل رقابت کند؛ پرچمدار اپل از نمایشگر 5.5 اینچی ال سی دی با رزولوشن 1920 در 1080 بهره می‌برد.

آیفون 8 پلاس نمی‌تواند در این بخش با گوشی گوگل رقابت کند؛ پرچمدار اپل از نمایشگر 5.5 اینچی ال سی دی با رزولوشن 1920 در 1080 بهره می‌برد. تکنولوژی True Tone این موبایل به کیفیت و دقت رنگ ها کمک می‌کند، اما قطعا با نمایشگر متراکم اولد پیکسل 2 ایکس ال برابر نیست. نمایشگر گوشی گوگل برای پشتیبانی از واقعیت مجازی دی دیرم به این شکل طراحی شده است.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه اندازه گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال با گوشی‌های پیشرفته موجود در بازار

 

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل: سیستم عامل و پردازنده

علیرغم اینکه سیستم عامل اندروید، کاربران بیشتری در سطح جهان دارد، اما آی او اس قطعا برنده این بخش خواهد بود. آیفون 8 پلاس به آی او اس 11 مجهز شده و تامین قدرت آن را یک تراشه شش هسته‌ای بیونیک A11 به عهده دارد. این موبایل با رم 3 گیگابایتی همراه است. همچنین می‌دانیم که آی او اس به بهینه‌سازی حافظه رم شهرت دارد.

گوگل پیکسل 2 ایکس ال به اندروید 8.0 اوریو مجهز شده و از تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون 835 بهره می‌برد. یک رم 4 گیگابایتی نیز در کنار این پردازنده، قدرت دستگاه را تامین می‌کند. هنوز نمی‌دانیم که جدیدترین نسخه اندروید در گوشی پیکسل 2 ایکس ال چه عملکردی خواهد داشت؛ با اینحال، عملکرد شگفت‌انگیز تراشه بیونیک آیفون 8 پلاس، رقابت را به شدت دشوار می‌کند.

دستیار هوشمند گوگل اسیستنت نیز در پیکسل 2 ایکس ال قرار گرفته و به کاربر خود کمک می‌کند که کارها را سریع‌تر انجام دهد.

دستیار هوشمند گوگل اسیستنت نیز در پیکسل 2 ایکس ال قرار گرفته و به کاربر خود کمک می‌کند که کارها را سریع‌تر انجام دهد. اما آیفون 8 پلاس نیز به دستیار هوشمند سیری مجهز شده که عملکرد بسیار دقیقی دارد. هر دو دستیار مجازی به خوبی در خدمت کاربر خود هستند؛ اما گوگل اسیستنت به لطف هوش مصنوعی، کارایی بهتری دارد.

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل: دوربین و باتری

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل: دوربین و باتری

اپل همیشه به خاطر دوربین گوشی‌های آیفون، به خود افتخار کرده است. هر کدام از آیفون‌های جدید در زمان رونمایی، مجموعه‌ای از بهترین ویژگی‌های دوربین را ارائه می‌کنند. اما گوگل نیز دست از تلاش برنداشته است. این کمپانی توانست امتیاز بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند را از بنچمارک DxOMark دریافت کند.

آیفون 8 پلاس از تنظیمات دوربین دوگانه بهره می‌برد؛ یک لنز 12 مگاپیکسلی زاویه گسترده با دیافراگم f/1.8 و یک لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم f/2.8، ترکیب این دوربین را تشکیل می‌دهند. یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 نیز برای این موبایل در نظر گرفته شده است.

اما گوگل، گوشی پرچمدار خود را تنها به یک دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 مجهز کرده که از ثبت اپتیکال و الکترونیکی تصویر پشتیبانی می‌کند.

اما گوگل، گوشی پرچمدار خود را تنها به یک دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 مجهز کرده که از ثبت اپتیکال و الکترونیکی تصویر پشتیبانی می‌کند. تکنولوژی پیکسل دوگانه گوگل همراه با هوش مصنوعی به کار رفته در تشخیص تصاویر باعث می‌شود که دوربین، تصاویر پس زمینه را در مود پرتره تار کرده و همان تاثیر دوربین‌های دوگانه را ایجاد کند. یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 نیز در این تعبیه شده که امکان عکسبرداری در مود پرتره با دوربین سلفی را فراهم می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال با آیفون ۸ و ۸ پلاس: غول‌های گوگل در برابر اپل!

 

عملکرد هر دو دوربین در مقابل هم باید مورد آزمایش قرار بگیرد؛ اما نکته اینجاست که پیکسل 2 ایکس ال در آزمون DxOMark امتیاز بالاتری را نسبت به آیفون 8 پلاس دریافت کرده است.

اینطور که از شواهد پیداست، گوگل پیکسل 2 ایکس ال در بخش باتری نیز برنده است. این موبایل به باتری 3520 میلی آمپر ساعتی مجهز شده، اما اپل ظرفیت باتری خود را رسما اعلام نکرده است. با اینحال شایعات حاکی از آن هستند که این دستگاه از باتری 2691 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. البته به خاطر داشته باشید که مدت زمان دوام هر کدام از باتری‌ها، به مولفه‌های زیادی بستگی دارد. برای مثال گوشی گوگل از نمایشگر بزرگ‌تری برخوردار شده که انرژی زیادی مصرف می‌کند، اما تکنولوژی اولد، میزان مصرف باتری را تحت کنترل دارد.

مقایسه گوگل پیکسل 2 ایکس ال با آیفون 8 پلاس اپل: قیمت

نسخه استاندارد و پایه‌ای هر دو موبایل با حافظه 64 گیگابایتی عرضه می‌شود. گوشی پیکسل با قیمت اولیه 849 دلار و آیفون 8 پلاس با قیمت 799 دلار به فروش می‌رسد.

از آنجاییکه هر دو موبایل به تازگی معرفی شده‌اند، می‌توان انتظار داشت که در آینده تخفیف‌هایی برای آنها در نظر گرفته شود. گوشی گوگل به مدت محدود با گجت هوشمند گوگل هوم مینی عرضه می‌شود.

علاوه بر این، با خرید گوشی‌های گوگل می‌توانید از حافظه کلود نامحدود برخوردار شوید که می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهایی با رزولوشن بالا را در آن ذخیره کنید.

نتیجه‌گیری نهایی

مقایسه دو دستگاه اندرویدی و آی او اس به سادگی مقایسه دو گوشی اندرویدی نیست. با سیستم عامل‌ها و تراشه‌های کاملا متفاوت، به سختی می‌توان گفت که کدام دستگاه تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌کند.

روز کاغذ این دو موبایل رقابت نزدیکی دارند. نمایشگر و اسپیکر استریو برگ برنده گوشی پیکسل بوده؛ اما اپل، کاربران عکاس را به خرید گوشی خود ترغیب می‌کند.

حتی اگر گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال در بسیاری از موارد، جلوتر از آیفون 8 پلاس قرار داشته باشد، بازهم گوشی آیفون با 50 دلار کمتر به فروش می‌رسد. انتخاب با شماست!

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر