;
coinex

سامسونگ گلکسی S9 با ویژگی اسکن چهره سه بعدی همراه خواهد بود

سامسونگ گلکسی S9 با ویژگی اسکن چهره سه بعدی همراه خواهد بود
سامسونگ گلکسی S9 پرچمدار سال آینده سری اس کهکشانی‌هاست. بر اساس برخی منابع معتبر، احتمال دارد این دستگاه زودتر از موعد مقرر به بازار معرفی شود.

با عرضه گلکسی نوت 8 اکنون این نوبت به پرچمدار بعدی این گوشی‌ساز کره‌ای است تا در آسیاب شایعات گرفتار شود. گفته می‌شود که دوربین جلویی سامسونگ گلکسی S9 با ویژگی اسکن چهره سه بعدی همراه خواهد بود.

این شبیه به همان ویژگی فیس آی دی در دوربین TreuDepth آیفون ایکس اپل است، اما به ادعای سامسونگ به جز دقت بالای آن، ویژگی‌های امنیتی بهبود یافته و سرعت بیشتری از رقیب خود خواهد داشت.

این می‌تواند یک کپی برداری ساده از روی رقیب سنتی سامسونگ باشد، اما این شرکت کره‌ای پیش از این هم به وجود حسگرهای بیومتریک در گوشی‌های هوشمند خود توجه داشته است. از زمان ساخت گلکسی نوت 7 این کمپانی ویژگی اسکنر عنبیه چشم را معرفی کرده و در گوشی‌های گلکسی اس 8 و گلکی نوت 8 رسما از آن استفاده کرد.

اما به نظر می‌رسد که این شرکت کره‌ای نیز به مسیر شناسایی چهره توسط فیس آی دی اپل هدایت شده و قصد دارد تا از چنین ویژگی در محصولات پرچمدار بعدی خود استفاده کند. این شرکت هم اکنون مشغول کار بر روی سنسورهایی است که بتوانند یک نقشه سه بعدی از تصویر مورد نظر تهیه کنند.

در واقع یکی اسکن سه بعدی و از تمام زوایا از چهره کاربر انجام شده و پس از آن دستور باز کردن قفل گوشی صادر می‌شود. این تقریبا همان فناوری مشابهی است که اپل در دوربین TreuDepth از آن بهره برد. به نظر می‌رسد آینده اسکنر عنبیه چشمی و اثر انگشت در معرض خطر حذف باشد.

برخی شایعات دیگر می‌گویند که سنسور اسکن سه بعدی چهره می‌تواند در دوربین دوگانه عقب گلکسی اس 9 نیز تعبیه شود.

به تازگی پتنت جدیدی از سامسونگ به ثبت رسیده که یک حسگر محیطی را نشان می‌دهد. این حسگر می‌تواند کیفیت هوای اطراف را با تشخیص ذرات معلق در آن تشخیص داده و اندازه‌گیری‌های لازم را انجام دهد.

گزارش‌های قبلی نشان می‌دادند که سامسونگ گلکسی S9 دارای شماره مدل SM-G960 با پردازنده اسنپدراگون 845 قدرتنمایی خواهد کرد.

حضور این پردازنده در گوشی‌های گلکسی اس 9 سامسونگ تقریبا حتمی است. گفته می‌شود بر اساس قراردادی که بین سامسونگ و کوالکام بسته شده، اولین محموله از اسنپدراگون 845 برای این شرکت کره‌ای ارسال خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:  

 

این دقیقا مطابق با هماان قراردادی است که این دو شرکت سال گذشته با یکدیگر به امضا رساندند، اولین تراشه‌ای اسنپدراگون 835 به سامسونگ گلکسی اس 8 تعلق گرفت و به همین دلیل ال جی مجبور شد تا مدل ال جی جی 6 را به اسنپدراگون 821 مجهز کند.

انتظار می رود که در پنل جلویی سامسونگ گلکسی اس 9 یک نمایشگر بیکران شبیه به گلکسی اس 8 پلاس با رزولوشن کواد اچ دی پلاس دیده شود. سیستم عامل اندروید 8 اوریو و 6 گیگابایت حافظه رم از دیگر مشخصات قابل پیش بینی برای این مدل است.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر