;
coinex

گوشی‌های آیفون از اوایل سال 2019 با قابلیت پشتیبانی از قلم اپل وارد بازار می‌شوند

گوشی‌های آیفون از اوایل سال 2019 با قابلیت پشتیبانی قلمی به نام اپل پنسیل وارد بازار می‌شوند!

کوپرتینو می‌خواهد گوشی‌های آیفون را به ویژگی خاصی به نام قلم اپل مجهز کند. این قلم در حال حاضر، تنها آیپد پرو را پشتیبانی می‌کند.

این شایعه‌ها به صورت جزییاتی خبری از طرف موسسه تحقیقاتی The Investor به خبرگزاری The Korea Heral داده شده‌ و حاکی از آن است که مهندسان اپل در تلاش هستند که یک آیفون جدید را در سال 2019 میلادی به همراه یک قلم دیجیتالی در اختیار کاربرانشان بگذارند.

منابع اینوستور گفته‌اند که این قلم یا همان اپل پنسل (Apple Pencil) بر خلاف قلم‌های گوشی‌های سری گلکسی نوت (Galaxy Note) سامسونگ که با فناوری تشدید الکترومغناطیسی کار می‌کنند و به اجزای خاصی در زیر نمایشگر گوشی وابسته هستند، با استفاده از یک فناوری برقی – شیمیایی کار می‌کند و از لحاظ هزینه مقرون به صرفه‌تر است.

یک منابع صنعتی در این رابطه می‌گوید:

قلم‌هایی که با فناوری الکترو – شیمیایی ساخته می‌شوند، در مقایسه با قلم‌های EMR ارزان‌تر هستند و علاوه بر این حس استفاده از یک قلم عادی را تا حد بیشتری به کاربران منتقل می‌کنند.

در این رابطه بد نیست بدانید که کوپرتینو تراشه‌های سری ای (A) جدید خود را نیز تا حد زیادی ارتقاء داده است تا بتواند یک تجربه نوشتاری بهتر را از طریق اپل پنسیل در کاربران و طرفدارانش ایجاد کند.

Investor، امروز مطلب زیر را به نقل از این موسسه تحقیقاتی منتشر کرده است:

اپل در حال ساخت گجتی است که استیو جابز (Steve Jobs)، مدیر اجرایی قبلی این شرکت آمریکایی، در گذشته آن را صریحا رد کرده بود؛ اضافه کردن یک قلم به گوشی های آیفون! این کمپانی آمریکایی می‌خواهد در اوایل سال 2019 میلادی از قلم اپل رونمایی کند. این شرکت هم اکنون مذاکرات خود را با چند شرکت سازنده قلم‌های دیجیتالی شروع کرده است.

اپل پنسیل در حدود دو سال پیش در ماه نوامبر سال 2015 میلادی (10 آبان تا 10 آذر 94) در کنار تبلت 12.9 اینچی آی پد پرو (iPad Pro) معرفی شد. این قلم که اولین قلم اپل محسوب می‌شود، منحصرا برای کار کردن با آی پد پرو و انتقال حس استفاده از یک مداد یا خودکار واقعی به کاربران ساخته شده بود.

 

بیشتر بخوانید:  رومئو و ژولیت داستان آیفون ایکس را دراماتیک کردند!

 

اپل در ساخت این گجت از سنسورهایی بهره برده است که وظیفه انتقال اطلاعات مرتبط با جهت و درجه نگه داشته شدن قلم و همچنین میزان فشار وارد شده بر این دستگاه توسط کاربر را بر عهده دارند. سنسورهای تعیین کننده میزان فشار امکان پررنگ نویسی و کم رنگ نویسی را برای اپل پنسیل فراهم می‌کنند.

استیو جابز شدیدا مخالف مجهز ساختن گوشی‌های آیفون به قلم‌‌‌های جانبی بود. او در یکی از رویدادهای رونمایی از گوشی‌های آیفون گفته بود که

چه کسی به قلم نیاز دارد؟ این گجت‌ها را دریافت می‌کنیم سپس آن‌ها را در گوشه‌ای می‌گذاریم و در نهایت قلم‌ها گم می‌شوند. هیچ کس یک قلم دیجیتالی نمی‌خواهد.

تیم کوک (Tim Cook)، مدیر اجرایی فعلی اپل، در طول چند سال اخیر از ارائه جزییاتی در رابطه با قلم اپل خودداری کرده است. این شخص سال گذشته در یک مصاحبه مطبوعاتی در این رابطه مطلب زیر را بیان کرد:

ما یک قلم واقعی را ارائه می‌کنیم. من فکر می‌کنم که اگر استیو بود، عاشق قلم اپل می‌شد و در آینده ایده ارائه گوشی‌های آیفون به همراه چنین گجت‌هایی را مطرح می‌کرد. این قلم می‌تواند کاربردهای بسیار سودمند و خارق العاده‌ای را در کنار گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد برای کاربر به ارمغان بیاورد.

 

بیشتر بخوانید:  اپل برای ساختن یک آیفون تاشو با شرکت کره‌ای ال جی دیسپلی همکاری می‌کند!

 

.

منبع: macrumors

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر